|
| Σάββατο 27/1
Σκάνδαλο στην Γερμανία, γύρω από σκηνοθέτη που κατηγορείται για σεξουαλικές επιθέσεις,ακόμη και για βιασμούς!
AFP
Ένα σκάνδαλο στη Γερμανία γύρω από έναν σκηνοθέτη ύποπτο ότι παρενόχλησε και βίασε ηθοποιούς πήρε έκταση , με τη δημόσια τηλεόραση να βρίσκεται στο εδώλιο του κατηγορουμένου την επομένη νέων αποκαλύψεων.
Σ' έναν φάκελο που δημοσιεύθηκε σε δύο μέρη από την εβδομαδιαία εφημερίδα Die Zeit, γυναίκες διατύπωσαν κατηγορίες από σεξουαλική παρενόχληση μέχρι βιασμό σε βάρος του σεναριογράφου και σκηνοθέτη Ντίτερ Βέντελ, που είναι γνωστός στη Γερμανία κυρίως για τις τηλεοπτικές παραγωγές του.
«Αν οι κατηγορίες κατά του Βέντελ είναι ακριβείς --και μπορούμε να υποθέσουμε πως είναι, δεδομένης της σαφήνειας, του αριθμού και την πυκνότητας των μαρτυριών εναντίον του-- τότε ο Βέντελ είναι η προσωποποίηση όλων όσα καταγγέλει το κίνημα 'Me too'» κατά της σεξουαλικής παρενόχλησης, γράφει σε κύριο άρθρο της η εφημερίδα Sueddeutsche Zeitung.
«Ο Βέντελ θα είναι τότε ο γερμανός Χάρβεϊ Γουάινστιν», εκτιμά η εφημερίδα αναφερόμενη στον αμερικανό παραγωγό που κατηγορείται από περισσότερες από εκατό γυναίκες για σεξουαλική παρενόχληση, σεξουαλική επίθεση ή βιασμό, αδικήματα που φέρεται ότι έχουν διαπραχθεί σε διάστημα μεγαλύτερο των είκοσι ετών.
Ο Ντίτερ Βέντελ, 75 ετών, είχε απορρίψει κατηγορηματικά τις πρώτες κατηγορίες που είχαν δημοσιευθεί στις αρχές Φεβρουαρίου από την Die Zeit, λέγοντας πως είναι θύμα «κυνηγιού μαγισσών». Δεν έχει αντιδράσει στη μαρτυρία που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη, στην οποία μια ηθοποιός περιγράφει μια απόπειρα βιασμού που χρονολογείται από το 1980.
Ο εκπρόσωπός του είχε κάνει γνωστό την Δευτέρα πως βρίσκεται στο νοσοκομείο για καρδιακά προβλήματα.
Τα περισσότερα από τα περιστατικά που αποκαλύφθηκαν, αν αποδειχθούν ακριβή, έχουν παραγραφεί. Το δικαστήριο του Μονάχου άρχισε πάντως έρευνα αναφορικά με μια κατηγορία για βιασμό που φέρεται ότι έλαβε χώρα το καλοκαίρι του 1996 σε ξενοδοχείο της βαυαρικής πρωτεύουσας.
Επικρίνονται επίσης οι όμιλοι της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης που απασχολούσαν επί δεκαετίες τον σκηνοθέτη.
Η SR, το ραδιοτηλεοπτικό δίκτυο του κρατιδίου Σάαρ που συνδέεται με τον μεγαλύτερο δημόσιο ραδιοτηλεοπτικό όμιλο, τον ARD, υποσχέθηκε να εξετάσει την τότε συμπεριφορά του.
Η SR παραδέχθηκε πως ανακάλυψε στα αρχεία της ένα έγγραφο σχετικό με τη μήνυση μιας πρώην ηθοποιού που συμμετείχε σε παραγωγή του καναλιού υπό τη διεύθυνση του Βέντελ, υποστηρίζοντας πως αυτός ο τελευταίος είχε αποπειραθεί το 1980 να τη βιάσει και παρά λίγο να τη στραγγαλίσει. Η μήνυση δεν είχε συνέχεια.
|
|
|
|
ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!
|
Όλα τριγύρω
αλλάζουνε και όλα
στα ίδια μένουν...
ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία».
Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με
την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια
έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την
αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να
την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων
- εραστών και της εξουσίας...
ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του
80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και
πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης,
σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα
το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής
μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε
θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο
τόπος και εκείνη η γενιά.
ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές
«μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις
ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον
περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που
χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών
ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα
ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της
...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που
βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι
στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους,
για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως
της όποιας εκλογικής αναμέτρησης...
ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν
δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον
από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία
επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα
κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν
υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική
σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική
εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι
σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που
ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι
πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που
...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων»
ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον
δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν
παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για
δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει...
ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια
και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και
γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που
είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την
δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του
Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής
τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι
περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους
«τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές
τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...
|
Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας
|
Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>
|
|
|
|
|