|
| Δευτέρα 10/9
Σημαντική Ελληνική επιτυχία
Στούντιο του Χόλιγουντ ανοίγουν γραφείο στη Θεσσαλονίκη
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ/ΑΠΕ-ΜΠΕ.-
Γραφεία στη Θεσσαλονίκη για την εκτέλεση των κινηματογραφικών παραγωγών τους αποφάσισαν να ανοίξουν εντός των επόμενων μηνών τα "Nu Boyana Film Studios", μέλος του ομίλου "Nu Image", στον οποίο ανήκει και η αμερικανική Millenium Pictures, όπως γνωστοποίησε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του νεοσύστατου Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ), Πάνος Κουάνης.
"Στη ΔΕΘ κάναμε δύο σημαντικές παρουσιάσεις μαζί με τα Nu Boyana Film Studios και ανακοινώσαμε τη συνεργασία μας. Η συνεργασία μας έγκειται στο γεγονός ότι η Θεσσαλονίκη γίνεται ένα από τα μεγάλα πλέον κέντρα παραγωγής στην Ευρώπη. Ήδη σχεδιάζουμε ποιες παραγωγές θα φέρουμε στην Ελλάδα μέσα από αυτό το γραφείο. Για τις εταιρίες αυτές είναι κομβική η δημιουργία αυτού του γραφείου και στρατηγικής σημασίας, γιατί είναι μόνο τρεισήμισι ώρες η Σόφια, όπου γυρίζονται οι ταινίες τους" τόνισε ο κ. Κουάνης, που εξήγησε πως με αυτό τον τρόπο ένα από μεγάλα κινηματογραφικά στούντιο εντάσσει τη Θεσσαλονίκη στα σημεία παρουσίας του.
"Η Ελλάδα ολόκληρη είναι ένα στούντιο. Δεν υπάρχει είδος ταινίας ή τηλεοπτικής σειράς ανεξάρτητα από το αντικείμενο που δεν μπορείς να γυρίσεις στην Ελλάδα" ανέφερε ο κ.Κουάνης, που με την ευκαιρία της 83ης ΔΕΘ αναφέρθηκε και σε σημαντικές συμφωνίες, που μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα δύνανται να φέρουν υψηλού επιπέδου κινηματογραφικές παραγωγές στην επικράτεια αλλά και στη Βόρεια Ελλάδα. "Η Θεσσαλονίκη μπορεί να γίνει κινηματογραφικό κέντρο. Έχει κινηματογραφική παράδοση με το Φεστιβάλ ανέκαθεν τραβούσε το κινηματογραφικό ενδιαφέρον" τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος του ΕΚΟΜΕ και ανακοίνωσε το αποτέλεσμα των προσπαθειών του Εθνικού Κέντρου.
Εκατοντάδες δυνητικές θέσεις εργασίες για τις ανάγκες παραγωγών του Χόλιγουντ
Τα συνεργεία του ομίλου που επεκτείνεται στη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του κ.Κουάνη, έχουν ολοκληρώσει σημαντικές παραγωγές τα τελευταία χρόνια, μέσω της Millenium Pictures, η οποία χρησιμοποιεί τα Nu Boyana Film Studies για τις ταινίες της.
«Μιλάμε για ταινίες μεγάλου μπάτζετ όπως είναι οι "Αναλώσιμοι" ("Expendables"), ταινία με σταρ όπως οι Σταλόνε, Στέϊθαμ κ.ο.κ, ή το "Μαύρη Ντάλια" ("Black Dalia") που έχει πάρει Όσκαρ ή το "Αγαπώντας τον Πάμπλο" ("Loving Pablo") κ.ο.κ, σε μια λίστα ταινιών που είναι ατελείωτη» εξηγεί, με τα νούμερα των συγκριμένων κινηματογραφικών παραγωγών να εντυπωσιάζουν: «Χαρακτηριστικά μια τελευταία παραγωγή της Millenium Pictures, η ταινία "Expendables 3" είχε μόνο στο πρώτο unit παραγωγής 400 άτομα συνεργείο, το δεύτερο είχε 260 άτομα συνεργείο για τα γυρίσματα ενώ σε όλη την παραγωγή εργάστηκαν για τα σκηνογραφικά περίπου 1000 άτομα. Συνεπώς μιλάμε για περίπου 2500 άτομα που χρειάστηκαν για μια μόνο παραγωγή, νούμερα που δεν υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα» ανέφερε ο κ.Κουάνης.
|
|
|
|
ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!
|
Όλα τριγύρω
αλλάζουνε και όλα
στα ίδια μένουν...
ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία».
Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με
την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια
έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την
αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να
την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων
- εραστών και της εξουσίας...
ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του
80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και
πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης,
σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα
το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής
μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε
θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο
τόπος και εκείνη η γενιά.
ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές
«μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις
ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον
περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που
χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών
ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα
ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της
...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που
βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι
στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους,
για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως
της όποιας εκλογικής αναμέτρησης...
ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν
δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον
από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία
επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα
κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν
υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική
σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική
εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι
σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που
ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι
πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που
...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων»
ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον
δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν
παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για
δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει...
ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια
και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και
γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που
είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την
δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του
Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής
τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι
περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους
«τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές
τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...
|
Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας
|
Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>
|
|
|
|
|