Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Παρασκευή 9/11

Ρωσικό μουσείο διεκδικεί δύο κλεμμένους πίνακες

o ενας βρίσκεται στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Θεσσαλονίκης και ο άλλος στο αντίστοιχο τής Νέας Υόρκης



ΤASS, AΠΕ-ΜΠΕ

Το κρατικό μουσείο “Ροστόφσκι Κρεμλ” (Κρεμλίνο του Ροστόφ), ζητεί να του επιστραφούν οι αυθεντικοί πίνακες των διάσημων ζωγράφων Καζιμίρ Μαλέβιτς και Λιουμπόφ Ποπόβα, που βρίσκονται στο Μουσείο σύγχρονης Τέχνης της Νέας Υόρκης και στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Θεσσαλονίκης αντίστοιχα. Οι δύο πίνακες είχαν κλαπεί από το ρωσικό μουσείο και είχαν αντικατασταθεί με πλαστούς πίνακες, δήλωσε στο πρακτορείο TASS ο υποδιευθυντής του μουσείου “Κρεμλίνο του Ροστόφ”, αρμόδιος για επιστημονικά ζητήματα Σεργκέι Σαζόνοφ. Ο Σεργκέι Σαζόνοφ διευκρίνισε ότι πρόκειται για τον πίνακα του Μαλέβιτς με τίτλο “Το Σαμοβάρι” και τον πίνακα της Ποπόβα “Σύνθεση άνευ αντικειμένου“. Το 2107 είχε ανακαλυφθεί ότι στο Μουσείο του Ροστόφ, οι πίνακες αυτοί των εν λόγω ζωγράφων, δεν ήταν οι αυθεντικοί αλλά πλαστοί, και είχαν δημιουργηθεί στο δεύτερο μισό του 20ού αιώνα. Όταν το μουσείο διαπίστωσε ότι οι πίνακες ήσαν πλαστοί ενημερώθηκε το υπουργείο Πολιτισμού και οι αρμόδιες διωκτικές αρχές της Ρωσίας. “Μόλις ασκηθεί ποινική δίωξη, το γεγονός θα αποκτήσει νομική υπόσταση. Εν συνεχεία το κράτος μπορεί να αρχίσει διαπραγματεύσεις με την Ελλάδα και τις ΗΠΑ” δήλωσε ο Σαζόνοφ. Ο Σαζόνοφ επεσήμανε ότι στην ιστοσελίδα του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης της Νέας Υόρκης ο πίνακας “Το Σαμοβάρι” του Μαλέβιτς προέρχεται από την συλλογή του Μουσείου “Κρεμλίνο του Ροστόφ”. “Αυτό μας κάνει να είμαστε αισιόδοξοι. Νομίζω ότι οι Αμερικανοί θα μας επιστρέψουν τον πίνακα. Για τους Αμερικανούς είναι πολύ σημαντικό να μη σπιλώσουν το κύρος τους και δεν θα θέλουν να έχουν ένα κλεμμένο αντικείμενο”, δήλωσε ο Σαζόνοφ.

 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία