Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Τετάρτη 4/9

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες εντείνουν τις προσπάθειές τους για να στηρίξουν την παραγωγή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων



ΑΠΕ-ΜΠΕ

Η κατασκευή των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων και τα εξελιγμένα υβριδικά μοντέλα είναι το πρώτο μέλημα των αυτοκινητοβιομηχανιών. Η αυτοκίνηση αλλάζει και από το 2020, θα αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των μοντέλων που αξιοποιούν τον ηλεκτρισμό για να κινηθούν. Οι αλλαγές που θα επέλθουν στη γκάμα των κατασκευαστών αυτοκινήτων απαιτεί τεράστιες επενδύσεις και συνεργασίες. Η Daimler, το Volkswagen Group, η Volvo, η ZF Friedrichshafen και η Robert Bosch συγκαταλέγονται μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών και των προμηθευτών που επεκτείνουν την παραγωγή για να στηρίξουν τη βιομηχανική ώθηση προς τα ηλεκτροκίνητα οχήματα στην Ευρώπη, αναφέρει το Automotive News Europe. Η Daimler, ξεκίνησε την παραγωγή του πλήρως ηλεκτρικού EQC SUV στη Βρέμη της Γερμανίας και θα ξεκινήσει σύντομα την παραγωγή μπαταριών σε γερμανικά εργοστάσια στο Sindelfingen και στο Untertuerkheim καθώς και στο Jawor της Πολωνίας καθώς προετοιμάζεται να κατασκευάσει περισσότερα μοντέλα από για την γκάμα EQ. Η επέκταση της σειράς θα περιλαμβάνει το φορτηγό EQV, το οποίο θα κατασκευαστεί στη Vitoria της Ισπανίας. Η Volvo, κατασκευάζει τώρα την plug-in υβριδική έκδοση του XC40 στη Γάνδη του Βελγίου, όπου αναμένεται επίσης να παράγει μια πλήρη ηλεκτρική έκδοση του συμπαγούς SUV ήδη από το επόμενο έτος. Η Volvo, κατασκευάζει τα υβριδικά μηχανήματα V60, XC60, V90, XC90 και τα ελαφρά υβρίδια XC60, XC90 στο εργοστάσιό της στο Torsland της Σουηδίας. Η μητρική εταιρία της Volvo, Zhejiang Geely, η εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων του Λονδίνου, κατασκευάζει το ταξί του TX5 plug-in του Λονδίνου στο Κόβεντρι, της Αγγλία, ενώ το ηλεκτρικό μοντέλο Evija της Lotus, που ανήκει στον ίδιο κινεζικό όμιλο, θα κατασκευασθεί στο εργοστάσιό της βρετανικής μάρκας στο Hethel της Αγγλίας. Η ZF Friedrichshafen, κατασκευάζει ηλεκτρικούς κινητήρες που χρησιμοποιούνται σε υβριδικά συστήματα plug-in στις μάρκες Audi, BMW, Porsche, VW και Volvo, καθώς και ηλεκτρικούς οδηγούς άξονα για μοντέλα με μπαταρία της Daimler.

 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία