Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Tρίτη 14/1

Σινεμά

Ο "Joker" συγκεντρώνει τις περισσότερες υποψηφιότητες για τα βραβεία Όσκαρ



ΑΠΕ-ΜΠΕ

Η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου ανακοίνωσε τις φετινές υποψηφιότητες των Όσκαρ με το «Joker» του Τοντ Φίλιπς να ηγείται της φετινής κούρσας των υποψηφιοτήτων συγκεντρώνοντας 11 (στις κατηγορίες: καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, Α' ανδρικού ρόλου, διασκευασμένου σεναρίου, φωτογραφίας, μοντάζ, ήχου, ηχητικού μοντάζ, κοστουμιών, μουσικής, μακιγιάζ και κομμώσεις), και τις ταινίες των Μάρτιν Σκορσέζε («Ο Ιρλανδός»), Κουέντιν Ταραντίνο («Κάποτε στο Χόλιγουντ») και Σαμ Μέντες («1917») να ακολουθούν με 10.

Ακόμη, τα «Παράσιτα» του Μπονγκ Τζουν- Χο, μια ταινία από τη Νότια Κορέα, συγκεντρώνουν 6 υποψηφιότητες συμπεριλαμβανομένων εκείνων της καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, διεθνούς ταινίας, πρωτότυπου σεναρίου, μοντάζ και καλλιτεχνικής διεύθυνσης. Έξι υποψηφιότητες συγκεντρώνουν επίσης η «Ιστορία Γάμου» του Νόα Μπάουμπακ, το «Jojo Rabbit» του Τάικα Γουαϊτίτι, και οι «Μικρές Κυρίες» της Γκρέτα Γκέργουιγκ, με κοινό στοιχείο πως κανείς από τους σκηνοθέτες τους δεν ψηφίστηκε στη δική τους κατηγορία. Ειδικότερα, το Όσκαρ καλύτερης ταινίας διεκδικούν οι εξής ταινίες: «Κόντρα σε όλα», «Ο Ιρλανδός», «Jojo Rabbit», «Joker», «Μικρές Κυρίες», «Ιστορία Γάμου», «1917», «Κάποτε στο Χόλιγουντ», «Παράσιτα». Στην κατηγορία καλύτερης σκηνοθεσίας δεν υπάρχει καμία γυναίκα υποψήφια. Υποψήφιοι είναι οι: Μάρτιν Σκορσέζε («Ο Ιρλανδός»), Τοντ Φίλιπς («Joker»), Σαμ Μέντες («1917»), Κουέντιν Ταραντίνο («Κάποτε στο Χόλιγουντ»), Μπονγκ Τζουν-Χο («Παράσιτα»). Το Όσκαρ Α' ανδρικού ρόλου διεκδικούν ο Αντόνιο Μπαντέρας για την ταινία «Πόνος και Δόξα», ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο για το «Κάποτε στο Χόλιγουντ», ο 'Ανταμ Ντράιβερ για την «Ιστορία Γάμου», ο Χοακίν Φίνιξ για το «Joker» και ο Τζόναθαν Πράις για το «The Two Popes». Εκτός πεντάδας έμεινε ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο για τον «Ιρλανδό» του Μάρτιν Σκορσέζε. Στην κατηγορία Α' γυναικείου ρόλου συναγωνίζονται η Σίνθια Ερίβο για την ερμηνεία της στο «Harriet», η Σκάρλετ Γιόχανσον για την «Ιστορία Γάμου», η Σίρσα Ρόναν για τις «Μικρές Κυρίες», η Σαρλίζ Θερόν για το «Bombshell» και η Ρενέ Ζελβέγκερ για το «Judy». Αξίζει να σημειωθεί ότι η Σκάρλετ Γιόχανσον στη φετινή τελετή απονομής έχει διπλή υποψηφιότητα. Είναι υποψήφια για το Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου με την ταινία «Ιστορία γάμου» και για το Όσκαρ Β' Γυναικείου Ρόλου με το «JoJo Rabbit». Ενώ, απρόσμενη ήταν η υποψηφιότητα της Φλόρενς Πιου για το ρόλο της στις «Μικρές Κυρίες», αλλά και του Ράιαν Τζόνσον για το σενάριο του «Knives Out». Σημαντική απουσία ήταν και αυτή του «Frozen 2» στην κατηγορία καλύτερου animation.

Η 92η Τελετή Απονομής των βραβείων Όσκαρ θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 9 Φεβρουαρίου στο Dolby Theatre του Χόλιγουντ.


 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία