Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Tετάρτη 13/5

Αδελφές Σπανομάρκου

Φιναλίστ σε Παγκόσμιο Διαγωνισμό Μουσικής Θεάτρου και Ταινιών στο Λονδίνο



Γράφει η Δημοσιογράφος ΕΛΕΝΑ ΚΑΡΡΑ

Στην τελική ευθεία για την νίκη στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό FMC Μουσικής Ταινιών & Θεάτρου (Film Music Contest) που γίνεται στο Λονδίνο, βρίσκονται οι διεθνώς διακεκριμένες Ελληνίδες μουσικοσυνθέτριες Αρετή & Ιωάννα Σπανομάρκου, καθώς ανακοινώθηκε η πρόκρισή τους στους τελικούς. Οι Αρετή & Ιωάννα Σπανομάρκου, αφού πέρασαν την φάση των ημιτελικών, είναι πλέον φιναλίστ στον τελικό του διαγωνισμού, στην κατηγορία Θεάτρου, με την πρωτότυπη μουσική που δημιούργησαν για την παράσταση "Μια Χριστουγεννιάτικη Ιστορια" του Ντικενς, η οποία παρουσιάστηκε την σεζόν που μας πέρασε στο θέατρο Διάνα-Ελένης Ράντου, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνας Νικολαΐδη. Μάλιστα, οι δύο μουσικοσυνθέτριες κατέκτησαν και το Χρυσό Μετάλλιο στα Global Music Awards στην Καλιφόρνια για την μουσική που έγραψαν για αυτή την παράσταση, και όπως φαίνεται, συνεχίζουν να αφήνουν το στίγμα τους στις διεθνείς διοργανώσεις. Τα φώτα της τέχνης στρέφονται στην Ελλάδα, βάζοντας την και πάλι στο παγκόσμιο μουσικό γίγνεσθαι μετά από πολλά χρόνια. Με συμμετοχές από όλο τον κόσμο, ο FMC είναι ένας αναγνωρισμένος διεθνής διαγωνισμός με κριτική επιτροπή αστέρων της μουσικής με πολλαπλά Grammy, αλλά και συντελεστές του χώρου του κινηματογράφου και του θεάτρου που συμμετέχουν στις μεγαλύτερες παραγωγές του Hollywood και σε επιτροπές φεστιβάλ ταινιών στην Ευρώπη, καθορίζοντας τις τάσεις στα δεδομένα της τέχνης. Επικεφαλής της κριτικής επιτροπής και διοργανωτής του διαγωνισμού, είναι ο Vlado Meller, ο mastering engineer θρυλικών δίσκων όπως των Pink Floyd - The Dark Side of the Moon (1973), του Johnny Cash American IV: The Man Comes Around, Californication και Stadium Arcadium των Red Hot Chili Peppers, χαρίζοντας τον γνωστό κρυστάλλινο ήχο του. Επιπλέον είχε την επιμέλεια σε δίσκους των Metallica, Michael Jackson, Andrea Bocceli, Celine Dion, Shakira, Kanye West (Yeezus), Lil Wayne κ.α. Θεωρείται ο αυστηρότερος «guru» του ήχου και κορυφαίος στο είδος του, δίνοντας την τελική έγκριση για τις νέες κυκλοφορίες στις μεγαλύτερες δισκογραφικές των ΗΠΑ. Άλλοι κριτές είναι ο Paul Wiffen, συνθέτης και στενός συνεργάτης των Hans Zimmer, Paul McCartney, και του Vangelis, αλλά και ο Adam Balazs, πολυβραβευμένος συνθέτης ταινιών βραβευμένων με Χρυσή Σφαίρα.

 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία