Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Σάββατο 6/3

71ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βερολίνου

Στο «Bad Luck Banging or Loony Porn» του Ράντου Ζούντε, η Χρυσή Άρκτος



AΠΕ-ΜΠΕ

Ολοκληρώθηκε η online εκδοχή του 71ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου, με την απονομή των βραβείων του. Η ταινία που τιμήθηκε με τη Χρυσή 'Αρκτο ήταν το «Bad Luck Banging or Loony Porn» του Ρουμάνου Ράντου Ζούντε, ο οποίος είχε κερδίσει την Αργυρή 'Αρκτο Σκηνοθεσίας το 2015 με το «Aferim». Ηρωίδα της ταινίας (που ολοκληρώθηκε εν μέσω πανδημίας και οι ηθοποιοί φορούν on camera μάσκες), είναι μία δασκάλα που βρίσκεται μπλεγμένη όταν διαρρέει ένα ερασιτεχνικό βίντεο πορνό στο διαδίκτυο, επηρεάζοντας εις βάθος τη ζωή της. «Η Χρυσή 'Αρκτος πηγαίνει σε μια ταινία που έχει αυτή την σπάνια και ουσιαστική ποιότητα ενός διαχρονικού έργου τέχνης. Καταγράφει στην οθόνη το ίδιο το περιεχόμενο και την ουσία, το μυαλό και το σώμα, τις αξίες και την ωμή σάρκα της τωρινής μας στιγμής στο χρόνο. Αυτής της συγκεκριμένης στιγμής της ανθρώπινης ύπαρξης», ήταν, μεταξύ άλλων, τα λόγια της Διεθνούς Επιτροπής που συνόδευσαν την ανακοίνωση του βραβείου, καταλήγοντας ότι η ταινία «δεν αφήνει κανέναν σε απόσταση ασφαλείας». Στο Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα διακρίθηκαν ακόμα, η σπονδυλωτή ιστορία συμπτώσεων, «Wheel of Fortune and Fantasy», του Ιάπωνα Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι (Αργυρή 'Αρκτος - Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής), αλλά και το αιχμηρό ντοκιμαντέρ της Μαρία Σπετ, «Mr. Bachmann and His Class» από τη Γερμανία (Αργυρή 'Αρκτος - Βραβείο της Επιτροπής). Το Βραβείο Σκηνοθεσίας κέρδισε ο Ντένες Νάγκι για την ταινία «Natural Light», ενώ τα βραβεία ερμηνείας απέσπασαν η Μάρεν Έγκερτ για την ερμηνεία της στο «I'm Your Man» και δεύτερου ρόλου η Λίλα Κίσλινγκερ, για την ερμηνεία της στην ταινία «Forest - I See You Everywhere». Στο τμήμα Encounters, το βραβείο καλύτερης ταινίας απέσπασε το «We» της Αλίς Ντιόπ ως ένα έργο που «με πραγματική λεπτότητα και ευαισθησία δημιουργεί ένα συλλογικό, χορωδιακό πορτραίτο που είναι πλούσιο σε νοήματα, αποχρώσεις και, πάνω απ' όλα, ζωντανή εμπειρία». Οι κριτικές επιτροπές ανακοίνωσαν τα βραβεία τους, μέσω διαδικτύου, δίνοντας υπόσχεση να το ξανακάνουν, σε λίγο καιρό δια ζώσης, καθώς στόχος του φεστιβάλ είναι να επαναληφθεί το καλοκαίρι, αυτή τη φορά συμπεριλαμβάνοντας και το κοινό.

 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία