Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Πέμπτη 17/3

Το Χόλιγουντ στην Θεσσαλονίκη

΄Αρχισαν τα γυρίσματα τής ταινίας «The Bricklayer»



AΠΕ-ΜΠΕ

Σε κινηματογραφικό σκηνικό έχει μετατραπεί η πλατεία Εμπορίου στα ¶νω Λαδάδικα, για τις ανάγκες των γυρισμάτων της ταινίας «The Bricklayer» που άρχισαν την Τετάρτη στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Πολυμελές κινηματογραφικό συνεργείο, εικονολήπτες σε μπαλκόνια, drone, ο πρωταγωνιστής ¶αρον Έκχαρτ και κομπάρσοι που περιμένουν υπομονετικά και ακολουθούν πιστά τις οδηγίες, συνεργάζονται για τα πρώτα πλάνα του κατασκοπευτικού θρίλερ ,σε σκηνοθεσία Ρένι Χάρλιν. Η δράση είναι τοποθετημένη σε καλοκαιρινή μέρα και παρά τις χαμηλές θερμοκρασίες ο πρωταγωνιστής και οι κομπάρσοι είναι ντυμένοι με ελαφρά ρούχα, βερμούδες, κοντομάνικες μπλούζες. Τις ώρες αναμονής πριν από το γύρισμα αρκετοί είναι εκείνοι που κινούνται συνεχώς για να ζεσταθούν. «Βγάλτε μπουφάν! Πάρτε θέσεις!» είναι οι εντολές που δίνουν οι υπεύθυνοι της παραγωγής και όταν μετά από πολλές επαναλήψεις η λήψη είναι επιτυχής, τότε όλοι δέχονται συγχαρητήρια. Πάγκοι με μεταχειρισμένα βιβλία και παλιά κοσμήματα και κομπολόγια έχουν μεταφερθεί στον πεζόδρομο και στα τραπέζια των εστιατορίων κάθονται πελάτες - κομπάρσοι. Ο Αμερικανός ηθοποιός, ¶αρον Έκχαρτ ήταν παρών στα πρώτα γυρίσματα και αργότερα συμμετείχε η συμπρωταγωνίστριά του, γεννημένη στη Βουλγαρία, Καναδή ηθοποιός Νίνα Ντόμπρεβ. Στην περιοχή γύρω από την πλατεία Εμπορίου δεν επιτρέπεται η διέλευση πεζών, όσο συνεχίζονται τα γυρίσματα. Τις επόμενες μέρες οι σκηνές θα έχουν φόντο την Πλατεία Αριστοτέλους, το Καπάνι, την ¶νω Πόλη. Στην ταινία «The Bricklayer της Millennium Media, των Nu Boyana Film Studios Hellenic και Nu Boyana Bulgaria κάποιος εκβιάζει τη CIA δολοφονώντας ξένους δημοσιογράφους και κάνει να φαίνεται ότι η υπηρεσία είναι υπεύθυνη. Καθώς ο κόσμος αρχίζει να συσπειρώνεται ενάντια στις ΗΠΑ, η CIA πρέπει να επαναφέρει τον πιο λαμπρό - και επαναστάτη - πράκτορά της από τη συνταξιοδότηση, αναγκάζοντάς τον να αντιμετωπίσει το πολυτάραχο παρελθόν του ενώ ξετυλίγει μια διεθνή συνωμοσία. Με την Κεντρική Υπηρεσία Πληροφοριών των ΗΠΑ (CIA) σε κεντρικό ρόλο στην υπόθεση της ταινίας, το επόμενο διάστημα το δημαρχιακό μέγαρο της Θεσσαλονίκης θα μετατραπεί σε στρατηγείο της προκειμένου να γυριστεί μία πολύ σημαντική σκηνή για την πλοκή της χολιγουντιανής ταινίας.

 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. ¶ραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία