|
| Δευτέρα 14/11
Ο Ιρανός που ενέπνευσε την ταινία «Terminal»,
πέθανε στο αεροδρόμιο όπου έζησε για... 18 χρόνια!
BBC,protothema.gr
Στο γαλλικό αεροδρόμιο ,όπου πέρασε 18 χρόνια από τη ζωή του ,άφησε
την τελευταία του πνοή ο Μεχράν Καρίμι Νασερί, ο Ιρανός άνδρας που
ενέπνευσε την ταινία «The Terminal» του Στίβεν Σπίλμπεργκ, με
πρωταγωνιστή τον Τομ Χανκς.
Ο Νασερί μετέτρεψε μια μικρή γωνιά του αεροδρομίου Σαρλ ντε Γκολ σε
σπίτι του το 1988 και παρέμεινε εκεί μέχρι το 2006, αρχικά εξαιτίας
ενός νομικού «αδιεξόδου» και έπειτα από επιλογή. Μετά από κάποια
χρόνια η γαλλική κυβέρνηση παραχώρησε στον Νασερί το δικαίωμα να ζει
στη επικράτειά της, όμως ο Ιρανός επέστρεψε στο γνώριμό του περιβάλλον
, όπου κατέληξε από έμφραγμα.
Ο Μεχράν Καρίμι Νασερί γεννήθηκε το 1945 στην επαρχία Χουζιστάν του
Ιράν και ταξίδεψε για πρώτη φορά στην Ευρώπη με σκοπό να βρει τη
Βρετανίδα μητέρα του.
Πέρασε μερικά χρόνια στο Βέλγιο, έχοντας προηγουμένως απελαθεί από
αρκετές άλλες χώρες - μεταξύ των οποίων η Βρετανία, η Ολλανδία και η
Γερμανία- επειδή δεν είχε τα κατάλληλα ταξιδιωτικά έγγραφα. Κατόπιν,
ταξίδεψε στη Γαλλία, και... εγκαταστάθηκε στο Τέρμιναλ 2F του
αεροδρομίου Σαρλ ντε Γκολ. Στο ασυνήθιστο «σπίτι» του,
περιστοιχισμένος με τα καρότσια με τα υπάρχοντά του, ο Νασερί περνούσε
τις ώρες του σε ένα παγκάκι διαβάζοντας βιβλία και εφημερίδες και
γράφοντας για τη ζωή του σε ένα σημειωματάριο. Οι σημειώσεις αυτές
αποτέλεσαν τη βάση για την αυτοβιογραφία του που εκδόθηκε το 2004.
Η ιστορία του τράβηξε την προσοχή των ΜΜΕ και, στη συνέχεια, κέντρισε
το ενδιαφέρον του Στίβεν Σπίλμπεργκ, ο οποίος σκηνοθέτησε την ταινία
«The Terminal» με πρωταγωνιστές τον Τομ Χανκς και την Κάθριν Ζέτα
Τζόουνς. Εξαιτίας της μεγάλης επιτυχίας του φιλμ, δημοσιογράφοι από
όλο τον κόσμο άρχισαν να ταξιδεύουν στη Γαλλία μόνο και μόνο για να
μιλήσουν με τον Νασέρι, ο οποίος χρησιμοποιούσε τότε το όνομα «Σερ
Άλφρεντ». Σύμφωνα με τη Le Parisien, υπήρξε μια εποχή που ο Ιρανός
έδινε έξι συνεντεύξεις την ημέρα.
Παρότι του χορηγήθηκε τελικά προσφυγικό άσυλο το 1999 και του επετράπη
να μείνει στη Γαλλία, ο Νασερί παρέμεινε στο αεροδρόμιο μέχρι το 2006,
όταν και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο λόγω ασθενείας. Κατόπιν ο Νασερί
έζησε κάποια χρόνια σε ένα ξενοδοχείο, χρησιμοποιώντας τα χρήματα που
του δόθηκαν από την παραγωγή της ταινίας, όπως εξηγεί η Liberation.
Αξιωματούχος του αεροδρομίου δήλωσε πως ο Νασέρι επέστρεψε και πάλι
στο αεροδρόμιο , όπου παρέμεινε μέχρι το θάνατό του. Στην κατοχή του
βρέθηκαν αρκετές χιλιάδες ευρώ, πρόσθεσε ο αξιωματούχος.
|
|
|
|
ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!
|
Όλα τριγύρω
αλλάζουνε και όλα
στα ίδια μένουν...
ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία».
Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με
την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια
έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την
αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να
την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων
- εραστών και της εξουσίας...
ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του
80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και
πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης,
σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα
το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής
μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε
θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο
τόπος και εκείνη η γενιά.
ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές
«μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις
ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον
περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που
χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών
ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα
ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της
...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που
βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι
στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους,
για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως
της όποιας εκλογικής αναμέτρησης...
ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν
δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον
από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία
επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα
κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν
υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική
σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική
εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι
σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που
ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι
πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που
...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων»
ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον
δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν
παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για
δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει...
ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια
και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και
γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που
είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την
δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του
Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής
τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι
περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους
«τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές
τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...
|
Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας
|
Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>
|
|
|
|
|