Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Τετάρτη 22/2

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ

΄Εδωσαν 250 εκατ. ευρώ και αγόρασαν τρένα,που θα περνούσαν και απο τούνελ,αλλά ... δεν χωράνε!!!



AΠΕ-ΜΠΕ,protothema.gr,zougla.gr

Σε σκάνδαλο πρώτης γραμμής έχει εξελιχθεί στην Ισπανία η προμήθεια συρμών τρένου τα οποία δεν μπορούν να περάσουν από τα τούνελ των περιοχών της Αστούριας και Καντάμπρια, όπου προορίζονταν να λειτουργούν. Η υπόθεση είχε ως αποτέλεσμα να παραιτηθεί η υφυπουργός Μεταφορών της Ισπανίας, Ισαμπέλ Πάρδο ντε Βέρα, λίγες ώρες μετά την αποχώρηση του επικεφαλής της κρατικής σιδηροδρομικής εταιρείας (Renfe) Ισαίας Τάμποας, σε μία προσπάθεια να ηρεμήσουν τα πνεύματα αναφορικά με το σκάνδαλο κακοδιαχείρισης που αμαυρώνει την εικόνα της κυβέρνησης Πέδρο Σάντσεθ. Η ισπανική κυβέρνηση υποστηρίζει ότι το λάθος εντοπίστηκε αρκετά νωρίς για να αποφευχθεί η οικονομική ζημία. Ωστόσο, η περιοχή της Κανταβρίας ζήτησε αποζημίωση. Η Renfe παρήγγειλε τα τρένα, αλλά ο κατασκευαστής CAF συνειδητοποίησε ότι οι διαστάσεις, που του είχαν δοθεί για τα τρένα, ήταν ανακριβείς και σταμάτησε την κατασκευή. Εκτός από τις δύο παραιτήσεις είχαν προηγηθεί οι απολύσεις δύο ανώτερων αξιωματούχων τον περασμένο μήνα – ο ένας στη (Renfe) και ο άλλος στην κρατική εταιρεία σιδηροδρομικής υποδομής (Adif), ωστόσο, αποδείχθηκαν ανεπαρκείς για να κατευνάσουν την οργή των Ισπανών πολιτών για τον κακό σχεδιασμό και την επακόλουθη καθυστέρηση. Ο Μιγκέλ Ανγκέλ Ρεβίλα, περιφερειακός πρόεδρος της Κανταβρίας, περιέγραψε το έργο ως «φιάσκο» ενώ ο Αντριάν Μπαρμπόν, πρόεδρος της γειτονικής Aστούριας, είπε ότι ήταν «θυμωμένος και απογοητευμένος». «Από τη στιγμή που έμαθα για αυτό το θέμα, έκανα ό,τι μπορούσα για να μάθω τι συνέβη και να βρω μια λύση», είπε η υπουργός Μεταφορών της Ισπανίας, Ρακέλ Σάντσεθ. «Από την αρχή, αποδεχθήκαμε την ευθύνη, ζητήσαμε συγγνώμη, αναγνωρίσαμε το λάθος και αποφασίσαμε την ευθύνη. Ξεκινήσαμε επίσης έναν εσωτερικό έλεγχο και συγκροτήσαμε μια ομάδα εργασίας για να βρούμε μια λύση και να επιταχύνουμε την κατασκευή των τρένων όσο το δυνατόν περισσότερο» πρόσθεσε. Η κυβέρνηση, ωστόσο, επέμεινε μέχρι σήμερα ότι τα λάθη είχαν εντοπιστεί προτού κατασκευαστεί οποιοδήποτε τρένο και ότι «ούτε ένα ευρώ από τα χρήματα των Ισπανών δεν έχει χαθεί» ως αποτέλεσμα. Η κατάσταση θα ήταν χειρότερη, πρόσθεσε, αν είχαν κατασκευαστεί μικρότερα τρένα που δεν είχαν ανταποκριθεί στις προσδοκίες των ταξιδιωτών. Ενόψει των περιφερειακών και δημοτικών εκλογών στα τέλη Μαΐου και των γενικών εκλογών πριν από το τέλος του έτους, το αντιπολιτευόμενο συντηρητικό Λαϊκό Κόμμα (PP) προσπάθησε να παρουσιάσει τα τρένα ως περαιτέρω απόδειξη της κακής προσέγγισης της κυβέρνησης στην πολιτική.

 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία