Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Δευτέρα 11/9

Γη και ύδωρ προσφέρουν οι Γερμανοί στους Κινέζους στον τομέα τής ηλεκτροκίνησης



newsauto

Θέλοντας και μη οι ευρωπαϊκές εταιρίες είναι υποχρεωμένες να συνεργαστούν με τους Κινέζους αν θέλουν να επιζήσουν στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Οι Γερμανοί προμηθευτές αυτοκινήτων αγκαλιάζουν τα σχέδια επέκτασης των κινεζικών κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη. Οι εν λόγω προμηθευτές έχουν ήδη καθιερώσει συνεργασίες με κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες μέσω των δραστηριοτήτων τους στην Κίνα και βλέπουν μια ευκαιρία να παρέχουν εξαρτήματα ευρωπαϊκής κατασκευής για την υποστήριξη της αυξανόμενης παρουσίας των κινεζικών εμπορικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Ο διευθύνων σύμβουλος της Bosch, Stefan Hartung εξέφρασε την αισιοδοξία του σχετικά με την προσαρμογή των κινεζικών εταιριών στα γούστα και τις ανάγκες των ευρωπαίων αγοραστών. Ο Hartung σημείωσε επίσης ότι αυτός ο αυξημένος ανταγωνισμός από τους κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα μπορούσε να ωφελήσει τους καταναλωτές. Η Bosch έχει συνεχείς συνεργασίες με Κινέζους κατασκευαστές EV, συμπεριλαμβανομένης της BYD, όπου αναπτύσσουν προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού (ADAS), ηλεκτροκινητήρες για τον κατασκευαστή πολυτελών EV και προμηθεύουν εξαρτήματα στη Nio. Οι κινεζικές εταιρείες ηλεκτρικών όπως η BYD, η Nio, η Xpeng και η Leapmotor έχουν βάλει στο στόχαστρο την αναπτυσσόμενη αγορά EV της Ευρώπης, η οποία είδε τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά σχεδόν 55% τους πρώτους επτά μήνες του 2023, αποτελώντας περίπου το 13% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων στην περιοχή. Το χαμηλότερο κόστος των κινεζικών ηλεκτρικών σε σύγκριση με τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά έχει προκαλέσει ανησυχίες μεταξύ των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών για την αύξηση του ανταγωνισμού. Ωστόσο, οι προμηθευτές αυτοκινήτων όπως η ZF Friedrichshafen βλέπουν διαφορετικά αυτή την τάση. Η ZF έχει σημαντική παρουσία στην Κίνα, με περίπου 40 τοποθεσίες που παράγουν περίπου το 20% των παγκόσμιων πωλήσεών της το 2020 και το 40% των εσόδων της στην Κίνα προέρχεται από κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Ο διευθύνων σύμβουλος της ZF, Holger Klein, ανέφερε ότι οι συζητήσεις με Κινέζους πελάτες για την κατασκευή εργοστασίων στην Ευρώπη συνεχίζονται, υποδεικνύοντας ένα αυξανόμενο ενδιαφέρον για την επέκταση της ευρωπαϊκής παρουσίας τους. Παράλληλα, ο διευθύνων σύμβουλος της Continental, Nikolai Setzer, μοιράστηκε παρόμοια συναισθήματα, αναμένοντας ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα δημιουργήσουν ευρωπαϊκές εγκαταστάσεις παραγωγής.

 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία