Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Τρίτη 12/11

ΑΠΑΤΗ ΜΕ "ΜΑΪΜΟΥ" ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ

Διεθνές δίκτυο έφτιαχνε και πουλούσε δήθεν «έργα μεγάλων ζωγράφων»- Περίπου 38 άνθρωποι τέθηκαν υπό έρευνα στην Ιταλία, την Ισπανία, τη Γαλλία και το Βέλγιο



AΠΕ-ΜΠΕ,protothema.gr,zougla.gr

Η ιταλική αστυνομία αποκάλυψε ένα μεγάλης κλίμακας πανευρωπαϊκό δίκτυο πλαστογραφίας που κατασκεύαζε και πουλούσε έργα που αποδίδονταν ψευδώς σε μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της σύγχρονης τέχνης, περιλαμβανομένων των Μπάνκσι, Πάμπλο Πικάσο και Άντι Γουόρχολ. Περίπου 38 άνθρωποι τέθηκαν υπό έρευνα στην Ιταλία, την Ισπανία, τη Γαλλία και το Βέλγιο ως ύποπτοι συνωμοσίας για την εμπορία κλεμμένων αγαθών, πλαστογραφία και παράνομη πώληση έργων τέχνης, όπως ανέφερε η αρμόδια για έργα τέχνης μονάδα των καραμπινιέρων και το γραφείο των εισαγγελέων της Πίζας σε κοινή ανακοίνωση. Η επικεφαλής της εισαγγελίας της Πίζας, Τερέζα Άντζελα Καμέλιο δήλωσε πως ειδικοί από το αρχείο του Μπάνκσι που συνέδραμαν την έρευνα εκτιμούν πως η επιχείρηση ήταν η «μεγαλύτερη ενέργεια προστασίας του έργου του Μπάνκσι». Η Pest Control, το γραφείο που εκπροσωπεί τον καλλιτέχνη, δεν απάντησε προσώρας σε αίτημα για σχόλια. Στον ιστότοπό της αναφέρει πως η πλαστογράφηση είναι συνηθισμένο φαινόμενο και κάλεσε όσους θέλουν να αγοράσουν οποιοδήποτε έργο του Μπάνκσι να είναι σε επιφυλακή για “ακριβά πλαστά έργα” του καλλιτέχνη. Άλλοι καλλιτέχνες των οποίων έργα φέρεται να είχαν πλαστογραφηθεί περιλαμβάνουν κολοσσούς της τέχνης του 19ου και 20ού αιώνα όπως οι Κλοντ Μονέ, Βίνσεντ Βαν Γκονγκ, Σαλβαδόρ Νταλί, Χένρι Μουρ, Μαρκ Σαγκάλ, Φράνσις Μπέικον, Πάουλ Κλέε και Πιτ Μοντριάν. Οι ερευνητές κατέσχεσαν περισσότερα από 2.100 πλαστά έργα, η αξία των οποίων στην αγορά εκτιμάται ότι θα μπορούσε να φθάσει περίπου τα 200 εκατομμύρια ευρώ και ανακάλυψαν έξι εργαστήρια πλαστογράφησης από τα οποία τα δύο στην Τοσκάνη, ένα στη Βενετία και τα υπόλοιπα αλλού στην Ευρώπη. Ανέφεραν πως η έρευνά τους ξεκίνησε το 2023 όταν κατέσχεσαν περίπου 200 πλαστά έργα από τη συλλογή ενός επιχειρηματία στην Πίζα, μεταξύ των οποίων ένα αντίγραφο σχεδίου του Ιταλού ζωγράφου Αμεντέο Μοντιλιάνι. Αυτό τους οδήγησε σε πλαστογραφημένα έργα που είχαν πωληθεί από οίκους δημοπρασιών σε όλη την Ιταλία, και στη σύνδεση με μια γνωστή ομάδα που φέρεται να ειδικευόταν σε πλαστογραφήσεις του Μπάνκσι και του Γουόρχολ.

 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία