Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Η ζωή πάνω σε "χαλαρό" σκοινί, με τη ματιά του ακροβάτη με το βιολί Αλεξάντερ Γουέιμπελ



Θεσσαλονίκη

  Το να βαδίζεις <<στην κόψη του νήματος>> ή αλλιώς <<σε τεντωμένο
σκοινί>> είναι για την πλειοψηφία των ανθρώπων μία επικίνδυνη επιλογή
που θα απέρριπταν με τρόμο. Για κάποιους άλλους, ωστόσο, το στέρεο
έδαφος κάτω από τα πόδια τους φέρνει πλήξη και η αιώρηση πάνω σε μία
λεπτή γραμμή είναι η καθημερινότητά τους, μία συνειδητή επιλογή, που
τους φέρνει αντιμέτωπους με το κενό γύρω τους.

Για τον Ισπανό Αλεξάντερ Γουέιμπελ, ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα
παγκοσμίως στην ακροβασία, το να καταρρίπτει συνεχώς τους νόμους της
φύσης είναι μία διαδικασία συνηθισμένη, καθώς τις περισσότερες ώρες
της μέρας ισορροπεί στον αέρα- και όχι μόνο... Μπορεί, ταυτόχρονα, να
παίζει το αγαπημένο του βιολί, να χορεύει, να ταλαντεύεται σαν
εκκρεμές και ν' αλλάζει ύψη με μία κίνηση ή γενικότερα να κάνει ό,τι
βάλει ο νους του. Μάλιστα, αποφάσισε ν' αυξήσει τον βαθμό δυσκολίας
και να κινείται πλέον σε χαλαρά σκοινιά, που απαιτούν -μεταξύ άλλων
-πολύ περισσότερη δύναμη.

<<Στο τεντωμένο σκοινί είναι σαν να περπατάς στο έδαφος και απλά να
ισορροπείς με όλο σου το σώμα. Η τεχνική των πολλών χαλαρών σκοινιών
(που είναι σαν καμάρες) απαιτεί πολύ μεγαλύτερη προσοχή, ισορροπία και
δύναμη, ώστε να μπορείς να κρατάς τα σκοινιά πάντα κάτω από τα πόδια
σου, και ταυτόχρονα, να μπορείς να κουνιέσαι.

Ο Αλεξάντερ Γουέιμπελ γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Μαδρίτη και από
πολύ μικρή ηλικία έμαθε να παίζει βιολί, το οποίο τον συνοδεύει πάντα
στη ζωή του. Μετά το σχολείο σπούδασε για τρία χρόνια μηχανικός, αλλά
αποφάσισε να εγκαταλείψει το πανεπιστήμιο για χάρη των ακροβατικών, τα
οποία ξεκίνησε σε ηλικία 22 ετών. Σπούδασε ένα χρόνο σε σχολή
ακροβατικών στη Μαδρίτη, άλλο ένα χρόνο στη Μόσχα και τρία χρόνια στο
πανεπιστήμιο τσίρκου και χορού της Στοκχόλμης, από τα καλύτερα στον
κόσμο - ανάμεσα σε αυτά της Ισπανίας, της Αργεντινής και του Καναδά -
από τα οποία αποφοιτούν πτυχιούχοι επαγγελματίες ακροβάτες, οι οποίοι
εργάζονται σε street theater, τσίρκο και εναλλακτικές θεατρικές
σκηνές.

<<Στην Ελλάδα δεν υπάρχει κάτι παρόμοιο και, όπως γνωρίζω, μόνο
κάποιοι πρωταθλητές της ρυθμικής ενδεχομένως να μπορούν να ασχοληθούν
με την ακροβασία. Στο εξωτερικό, όμως, υπάρχουν πανεπιστήμια, από τα
οποία αποφοιτούν επαγγελματίες και το πτυχίο είναι αναγνωρισμένο. Στις
σχολές αυτές κάνεις καθημερινά πολλές ώρες φυσικής εκγύμνασης και
πρακτικής εξάσκησης, αλλά και θεωρητικά μαθήματα στην τάξη, μαθαίνεις
τεχνικές τσίρκο και ακροβατικών, θέατρο, μουσική, χορό, οτιδήποτε
δηλαδή μπορείς να χρησιμοποιήσεις πάνω στη σκηνή>> εξηγεί ο διεθνούς
φήμης ακροβάτης.

Ο Αλεξάντερ βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη, προσκεκλημένος της 77ης ΔΕΘ,
όπου στους υπαίθριους χώρους της παρουσιάζει καθημερινά το ακροβατικό
του πρόγραμμα, βασισμένο στην τεχνική των χαλαρών σκοινιών. Ο βαθμός
δυσκολίας είναι εμφανής, αλλά ταυτόχρονα εντυπωσιακός, όταν ο νεαρός
ακροβάτης βαδίζει με άνεση, παίζοντας βιολί, ταλαντευόμενος. Το
πρόγραμμα περιλαμβάνει πρωτότυπες κινήσεις με χορό, πάνω και κάτω από
τα σκοινιά, που προκαλεί το χειροκρότημα των θεατών του.

<<Η παράσταση δεν απαιτεί μόνο φυσική κατάσταση και πολλές ώρες
εξάσκησης. Σκέφτομαι πολλές ώρες τη μέρα την παράστασή μου, καθώς κάθε
κίνηση και κάθε νούμερο, απαιτεί σωστό σχεδιασμό. Σ' αυτό το σημείο
χρησιμοποιώ τις γνώσεις μου στη μηχανική και στη συνέχεια συμπληρώνω
το σόου με τη μουσική μου>> εξηγεί ο Αλεξάντερ.

Ο Ισπανός ακροβάτης έχει διακριθεί με πολλά μετάλλια σε διεθνείς
διαγωνισμούς και φεστιβάλ street theater και ακροβασίας και, ήδη, τα
τελευταία χρόνια ταξιδεύει συνεχώς σε παραστάσεις σε διάφορα μέρη του
κόσμου.

Δηλώνει ευτυχισμένος που μπορεί να κάνει αυτό που τον ευχαριστεί
απόλυτα και πιστεύει ότι μέσα από το επάγγελμά του βλέπει αναγκαστικά
την ζωή διαφορετικά. <<Αισθάνομαι ότι είμαι πολύ ισορροπημένος μέσα
μου, αλλά δεν θα μπορούσα ποτέ να εργαστώ σε ένα συνηθισμένο ωράριο
κλεισμένος σε ένα γραφείο>> λέει.

Όσο για το μέλλον και την αναπόφευκτη σωματική φθορά, πιστεύει ότι
μπορεί κανείς να βρίσκεται στη σκηνή και από άλλες θέσεις. <<Μπορείς να
κάνεις κάτι περισσότερο θεατρικό, να γίνεις εκπαιδευτής... προσωπικά με
ενδιαφέρει η σκηνοθεσία των παραστάσεων και η μουσική τους>> καταλήγει.

Ε. Ρακιτζή



 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία