Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Ο σκηνοθέτης Εκτορας Λυγίζος απέσπασε το πρώτο βραβείο στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της αυστριακής πόλης Λιντς



Βιέννη - (Ανταπόκριση Δημήτρης Δημητρακούδης)

Ο Έλληνας σκηνοθέτης Έκτορας Λυγίζος αναδείχθηκε νικητής, αποσπώντας το πρώτο βραβείο και χρηματικό έπαθλο 10.000 ευρώ για την ταινία του «Το αγόρι τρώει το φαγητό του πουλιού», στο Δέκατο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου «Crossing Europe» της αυστριακής πόλης Λιντς, το οποίο ολοκληρώθηκε έχοντας συγκεντρώσει πάνω από 20.000 επισκέπτες.

Όπως τονίζεται στην απόφαση της κριτικής επιτροπής για τη βράβευση του Έλληνα σκηνοθέτη, η ταινία του Εκτορα Λυγίζου πραγματεύεται τα προβλήματα του κοινωνικού ρεαλισμού σε ένα επίπεδο άγνωστο μέχρι τώρα.

Με τη βράβευσή της στο Φεστιβάλ του Λιντς, η ταινία «Το αγόρι τρώει το φαγητό του πουλιού» συνεχίζει την επιτυχημένη διαδρομή της, έχοντας ήδη αποσπάσει διακρίσεις στο παρελθόν σε φεστιβάλ όπως Κάρλοβι Βάρι, Μόντρεαλ, Σεβίλη, αλλά και πρόσφατα στην απονομή των βραβείων Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου όπου τιμήθηκε με το Βραβείο Καλύτερης Μεγάλου Μήκους Ταινίας Μυθοπλασίας.

Ο Έκτορας Λυγίζος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1976, όπου σπούδασε φιλολογία και σκηνοθεσία κινηματογράφου στη σχολή «Σταυράκου», για να υπογράψει αργότερα τις σκηνοθεσίες σε μια σειρά θεατρικές παραστάσεις και να γράψει και σκηνοθετήσει επίσης μικρού μήκους ταινίες όπως «Αγνά νιάτα».

Η πιο πρόσφατη ταινία του «Το αγόρι τρώει το φαγητό του Πουλιού» -- γυρισμένη με ελάχιστα μέσα, αλλά με «ευθύτητα και τόλμη» -- έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Φεστιβάλ του Κάρλοβι Βάρι, αποσπώντας ειδική μνεία για την ερμηνεία του Γιάννη Παπαδόπουλου, ενώ έχει αποσπάσει το βραβείο καλύτερης ταινίας στο Μόντρεαλ, το δεύτερο βραβείο καλύτερης ταινίας και ανδρικού ρόλου στη Σεβίλλη και το βραβείο ανδρικού ρόλου και το βραβείο της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. 



 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία