Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΝΑΤΟΛΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕ ΤΟΝ  ΜΟΥΣΙΚΟ ΚΟΣΜΟ

ΕΛΗΞΕ ΤΟ 4Ο ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ»



Αθήνα

Στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Τέχνης, στην Παιανία, κηρύχθηκε η λήξη του 4ου Παγκόσμιου Συνεδρίου «Βυζαντινός Μουσικός Πολιτισμός», με επίσκεψη στο ναΐδριο του Αγίου Νεκταρίου Υμηττού, όπου οι περίτεχνες τοιχογραφίες του μαθητή του Κόντογλου, Πέτρου Βαμπούλη και με εορταστικό γεύμα στη διάρκεια του οποίου επιδόθηκαν από τον Δήμαρχο Παιανίας Δημήτρη Δάβαρη τα καθιερωμένα τιμητικά διπλώματα του Συνεδρίου, που εφέτος έλαβαν ο πρώην Πρόεδρος του Ιστορικού – Εκκλησιαστικού Μουσείου «Η Γέννηση του Χριστού» της Μητρόπολης Μεσογαίας & Λαυρεωτικής  Πρωτ. κ. Ευάγγελος Κροντήρης, η μουσική συνεργάτιδα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας Ράνια Βισβάρδη, η ζωγράφος Αμαλία Παρασκευοπούλου, ο Επίτ. Πρόεδρος των Επιχειρηματιών (ΕΕΕΒΕ) Παιανίας Σωτήρης Νικολογιάννης και ο ιδρυτής της πολιτιστικής στέγης «Εύ των Μορφών» Ιωάννης Λαζάρου.  

 

Η έναρξη του φετινού Συνεδρίου, που διοργανώθηκε με την Αιγίδα του Οικουμενικού Πατριαρχείου, έγινε στο κατάμεστο από κόσμο Ευρωπαϊκό Κέντρο Τέχνης με τον χαιρετισμό του Δημάρχου Παιανίας και με ομιλίες του Οργανωτικού Συμβούλου του Αμερικανικού Ιδρύματος Βυζαντινής Μουσικής και Υμνολογίας, Καθηγητή Νίκου Γιαννουκάκη και του Προέδρου του Ευρωπαϊκού Κέντρου Τέχνης, του ποιητή Ευάγγελου Ανδρέου. Ακολούθησε δεξίωση υποδοχής των Συνέδρων και περιήγηση των προσκαλεσμένων στα εκθέματα του ιστορικού-καλλιτεχνικού αφιερώματος «Γεώργιος Μάρκου ο Αργείος, το μέγιστο της αγιογραφίας σχολειό στο 18ο αιώνα», που επιμελήθηκε η ζωγράφος Αμαλία.

 

Το αφιέρωμα «Γεώργιος Μάρκου ο Αργείος, το μέγιστο της αγιογραφίας σχολειό στο 18ο αιώνα», περιελάμβανε:

-Παρουσίαση του ομώνυμου βιβλίου του Ευάγγελου Ανδρέου

-Έκθεση φωτογραφιών των τοιχογραφιών του  Γεωργίου Μάρκου του Αργείου, από όλους τους ναούς που ιστόρησε ο αγιογράφος από το 1715-1745 (Φωτογραφικό «οδοιπορικό» της Αμαλίας)

-Έκθεση έγγραφων, χειρόγραφων και έντυπων ντοκουμέντων σχετικών με το ιστορικό και καλλιτεχνικό περιεχόμενο του θέματος.

 

Απηύθυναν χαιρετισμούς και ευχές στο Συνέδριο:

-Ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής, Δημήτριος

-Ο Μητροπολίτης Μεσογαίας & Λαυρεωτικής, Νικόλαος

-Ο Μητροπολίτης Τορόντο, Σωτήριος

-Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Pittsburgh, Prof. Mark A. Nordenberg

-Ο Πρόεδρος της Διεθνούς Εταιρείας Βυζαντινών Σπουδών

Prof. Johannes Koder

-Ο Πρόεδρος του Ελληνικού Τμήματος της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Λογοτεχνίας (AICL-Paris), Κώστας Βαλέτας

-Ο Πρόεδρος της Εθνικής Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών, Πρέσβης Βασίλης Βιτσαξής

-Ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιεροψαλτών «Ρωμανός Μελωδός και Ιωάννης Δαμασκηνός»

-Ο πρώην Πρύτανης του Πολυτεχνείου Κρήτης, Καθηγητής Γιάννης Φίλης

-Ο Πρέσβης Δημήτρης Ηλιόπουλος

-Ο Επίτ. Πρόεδρος της ΕΕΕΒΕΠ  Σωτήρης Νικολογιάννης

-Η Διευθύντρια της Βιβλιοθήκης-Κέντρου Ιστορικής Τεκμηρίωσης της Ανώτατης Σχολής Φυσικής και Χημείας της Πόλης του Παρισιού, Κατερίνα Κουνέλλη

 

Οι εργασίες του Συνεδρίου, που διεξήχθησαν για δυό μέρες στην Αίθουσα Συνεδρίων Α.Ι.Τ. του Ιδρύματος Κόκκαλη, αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο είκοσι κεντρικών εισηγήσεων και δευτερευουσών καταθέσεων, προκαλώντας εκτεταμένους ανά θέμα διαλόγους μεταξύ των ειδικών επιστημόνων και ερευνητών από τα Πανεπιστήμια Πίττσμπουργκ Η.Π.Α., Ιασίου Ρουμανίας, Babes-Bolyai Ρουμανίας, Βελιγραδίου Σερβίας, Πάντοβα Ιταλίας και Northeast Normal Κίνας καθώς επίσης και πολλών ελλήνων καθηγητών και μελετητών της Βυζαντινής Μουσικής και Μουσικολογίας από την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, το Βόλο, τη Δράμα και τη Ξάνθη. Ήταν οι:

Ευάγγελος Ανδρέου, Λογοτέχνης, Αισθητικός της Τέχνης, πρώην Καθηγητής της Αισθητικής των Καλών Τεχνών και της Ιστορίας της Νεοελληνικής Γραμματολογίας στη Σχολή Δραματικής Τέχνης του Εθνικού Ωδείου Αθηνών

Alexandrel Barnea , Δρ. του Τμήματος Ορθόδοξης Θεολογίας του Πανεπιστημίου Ιασίου

Gordana Blagojevic, Εθνολόγος. Επιστημονική συνεργάτιδα του Εθνογραφικού Ινστιτούτο SASA της Σερβίας

Alexandra Budu, του Πανεπιστημίου Babes-Bolyai της Cluj-Napoca Ρουμανίας (Τμήμα Ορθόδοξης Θεολογίας)

Nick Giannoukakis, Καθηγητής Πανεπιστημίου Pittsburgh (USA), Πρωτοψάλτης-Χοράρχης Ι.Μητρόπολης Pittsburgh, Οργανωτικός Σύμβουλος American Society of Byzantine Music and Hymnology

Gao Zhimin, Καθηγητής της Μουσικής του Πανεπιστημίου Northeast Normal της Κίνας

Κωνσταντίνος Καραγκούνης, Θεολόγος, Δρ. Βυζαντινής Μουσικολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, Επ. Καθηγητής της Ανώτατης Εκκλησιαστικής ΑκαδημίαςΑθηνών

Δημήτρης Καραμβάλης, Λογοτέχνης, δοκιμιογράφος

Δημήτρης Νεραντζής. Καθηγητής της Βυζαντινής Μουσικής

(Εκκλησιαστικό Λύκειο Τήνου). Πρωτοψάλτης (Πανελλήνιο Ιερό Ίδρυμα Ευαγγελιστρίας Τήνου).  Οφικιάλιος Άρχων  Διδάσκαλος του Αποστόλο, του Οικουμενικού Πτριαρχείου

Αθανάσιος Παϊβανάς,  Kαθηγητής της Βυζαντινής Μουσικής στο Ελληνικό Ωδείο.  Ιδρυτής και χοράρχης της Βυζαντινής Χορωδίας "ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΨΑΛΤΙΚΗΣ". Master ΜΒΑ of  Illinois University (USA)

Δρ. Παναγιώτης Παναγιωτίδης, Μουσικός εκπαιδευτικός, συγγραφέας, ιεροψάλτης

Πέτρος Παπαεμμανουήλ, Καθηγητής της Βυζαντινής και Παραδοσιακής Μουσικής  (Δημοτικό Ωδείο Δράμας, Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, Νεανική Εστία του Ι. Ναού Ζωοδόχου Πηγής Αμπελοκήπων, Πολιτιστικός Σύλλογος Μικρασιατών Προσφύγων Ν. Κρήνης), Πρωτοψάλτης

Δρ.Μιλτιάδης, Παππάς, Καθηγητής Παραδοσιακής & Βυζαντινής Μουσικής του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης, Χοράρχης. Οφικιάλιος Άρχων Δομέστικος του Οικουμενικού Πατριαρχείου

Γεώργιος Σμάνης,  Δρ. Βυζαντινής Μουσικολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών

Ευάγγελος Σολδάτος, Πρωτοψάλτης

Χαράλαμπος Συμεωνίδης, Καθηγητής της Παραδοσιακής & Βυζαντινής Μουσικής (Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, Πειραματικό Μουσικό Γυμνάσιο-Λύκειο Παλλήνης). Πρωτοψάλτης

Nick Tarlson, Διευθυντής της χορωδίας του Ι.Ναού Ευαγγελισμού της Θεοτόκου San Francisco (USA)

SilviaTessari, Δρ. Βυζαντινής Φιλολογίας και Μουσικής του Πανεπιστημίου της Padova. Πιανίστα

Γεώργος Φαράντος, Ομότ. Καθηγητής της Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Αθηνών

Γεώργιος Χατζόπουλος, Καθηγητής Βυζαντινής Μουσικής του Τμήματος Ωδείου του Κέντρου Πολιτισμού Δήμου Ξάνθης.  

Στη διάρκεια των εργασιών του Συνεδρίου, παρουσιάσθηκε εμβόλιμη μουσικοφιλολογική εκδήλωση, με θέμα «Τα Εωθινά Δοξαστικά του Λέοντος ΣΤ΄του Σοφού – 1100 χρόνια μετά το θάνατό του» με ομιλητή τον Ομότιμο Καθηγητή της Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Αθηνών Γεώργιο Φαράντο και με ερμηνεία των μελουργημάτων από το Μουσικό Σχήμα «Παναρμόνιο» υπό τη διεύθυνση του Χοράρχη, Μελουργού και Πρωτοψάλτη Γιώργου Χατζηχρόνογλου.

 

Στο πρόγραμμα των πολιτιστικών επισκέψεων του Συνεδρίου, οι σύνεδροι επισκέφθηκαν εφέτος το Μουσείο Παράδοσης & Τέχνης της Αγγελικής Τσεβά, στο Κορωπί, όπου και ξεναγήθηκαν στον πλούτο των εκθεμάτων της αττικής λαογραφίας – υφαντά, σκεύη, εργαλεία, ιστορικά χειρόγραφα και φωτογραφίες, συλλογή παραδοσιακού κεντημένου ψωμιού, έργα κεραμικής, γλυπτικής και ζωγραφικής και παρακολούθησαν το ντοκυμαντέρ της καλλιτέχνιδας «Στη φλόγα του φωτός και του χρώματος».

 

Αρωγοί του Συνεδρίου:

-Δήμος Παιανίας

-Athens International Technology – Ίδρυμα Κόκκαλη

-Γεωπονικό πολυκατάστημα «Γεωπονικολογιάνη»



 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία