Υποβρύχια γενέθλια και bachelor party, γάμοι με φόντο το απέραντο γαλάζιο των κρυστάλλινων νερών του Αιγαίου Πελάγους, μαθήματα καταδύσεων, θαλάσσιου καγιάκ και άλλων αθλητικών δραστηριοτήτων είναι λίγα μόνο από τα νέα προϊόντα που προωθούν τουριστικοί φορείς της Αλοννήσου, σε μια προσπάθεια διαφοροποίησης του παρεχόμενου τουριστικού προϊόντος και της προσέλκυσης μεγαλύτερου αριθμού επισκεπτών από την εγχώρια αγορά και αυτές του εξωτερικού.
Ενδεικτική δε, της θερμής ανταπόκρισης που είχαν οι εναλλακτικές δραστηριότητες τουρισμού και τα νέα θεματικά "πακέτα" διακοπών είναι και η αυξητική τάση που καταγράφεται, τη φετινή σεζόν, στον ξένο εισερχόμενο τουρισμό -τόσο στις αφίξεις όσο και στις διανυκτερεύσεις- σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους οι τουριστικοί φορείς.
Άλλωστε, νησιά, όπως η Αλόννησος είναι ιδιαίτερα. Δεν απευθύνονται σε μαζικό τουρισμό, οπότε οι δραστηριότητες και οι προσπάθειες των εμπλεκόμενων τουριστικών φορέων επικεντρώνονται, κατά κύριο λόγο, σε μικρά γκρουπ και ειδικές μορφές τουρισμού.
"Προσπαθούμε να διαφοροποιήσουμε το προϊόν μας" ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αλοννήσου και τουριστικός πράκτορας Κώστας Ευσταθίου, για να συμπληρώσει ότι στο νησί αναπτύσσονται πολύ δυναμικά και οι καταδύσεις.
"Κάνουμε μια προσπάθεια να αναδείξουμε τον φυσικό υποβρύχιο πλούτο του νησιού, ευελπιστώντας και στην απελευθέρωση του υποβρύχιου καταδυτικού τουρισμού (...) Θα αποκτήσουμε ένα συγκριτικό πλεονέκτημα", το οποίο, σε συνδυασμό με το Θαλάσσιο Πάρκο (Εθνικό Θαλάσσιο Πάρκο Αλοννήσου Βορείων Σποράδων) εκτιμάται ότι θα δώσει προστιθέμενη αξία στο νησί ως τουριστικό προορισμό.
Πάντως, αν και οι καταδύσεις κεντρίζουν την περιέργεια μικρών και μεγάλων, οι... υποβρύχιοι γάμοι και τα γενέθλια φαίνεται ότι συγκεντρώνουν ολοένα και μεγαλύτερο ενδιαφέρον.
Ζευγάρι που επέλεξε την Αλόννησο για τον γάμο του, έκανε το λεγόμενο εργένικο πάρτι με μια "πινελιά" πρωτοτυπίας, που ανήκει στον γαμπρό. Ο γαμπρός (από τον Καναδά) επέλεξε να κάνει υποβρύχιο μπάτσελορ πάρτι, το οποίο διοργάνωσε το τουριστικό γραφείο του κ. Ευσταθίου (Albedo Travel), σε αντίθεση με τη νύφη (Ελληνοκαναδή) που προτίμησε μια πιο "κλασική οδό" της διασκέδασης στη... στεριά.
Μάλιστα, το "μήνυμα" που πέρασε ο γαμπρός και οι φίλοι του από τον βυθό της θάλασσας ήταν ότι η νύφη κατάφερε να πιάσει ένα μεγάλο... ψάρι!
Όσο δε για τον υποβρύχιο εορτασμό γενεθλίων, ο κ. Ευσταθίου "ανέσυρε" από τη μνήμη του μια κοπέλα που έκανε δώρο-έκπληξη στον σύντροφό της, ένα πάρτι κάτω από το νερό!
Σύμφωνα με τον κ. Ευσταθίου, άλλες δραστηριότητες, όπως η κολύμβηση μεγάλων αποστάσεων (10 μίλια) ελκύουν όλο και περισσότερους επισκέπτες. Πρόκειται για δραστηριότητες που δίνουν διεξόδους, τόσο στους τουριστικούς φορείς, που αναζητούν νέους τρόπους ενίσχυσης του τουριστικού προϊόντος, όσο και στους επισκέπτες που αναζητούν κάτι διαφορετικό.
Σ' αυτό το πλαίσιο, κινείται και ο σχεδιασμός του γραφείου (www. alonissosholidays.com) και (www. alonissosdiving.com)για την εισαγωγή ενός νέου προϊόντος, υπό την ονομασία "Fitness Weeks", το οποίο θα απευθύνεται είτε σε όσους επιθυμούν να διατηρήσουν τη φυσική τους κατάσταση, είτε σε όσους θέλουν "βουτιές" δράσης στις διακοπές τους.
Τα προγράμματα εναλλακτικών δραστηριοτήτων, διευκρίνισε ο κ. Ευσταθίου, γίνονται σε συνεργασία με ξένους φορείς και η προώθησή τους γίνεται και με μεγάλους ξένους tour operators που έχουν κάνει τις έρευνές τους και διαπιστώνουν ότι υπάρχει μια τάση αναζήτησης νέων προϊόντων από τους επισκέπτες περιοχών.