Η   Ε λ λ η ν ι κ ή   Φ ω ν ή   σ ε   5 5   γ λ ώ σ σ ε ς
   G r e e k   V o i c e   i n   5 5   l a n g u a g e s



Πάμε Σινεμά ; Οι ταινίες της εβδομάδας
 
ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΤΟΝΙΑ ΜΑΝΙΑΤΕΑ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
Θέατρο - Σινεμά    (click)   Μουσική    (click)  Αθλητισμός    (click)  Οικονομικά Θέματα    (click)
     




Ο μη ασφαλής τρόπος μεταφοράς με αυτοκίνητο η πιο συχνή αιτία θανάτου παιδιών άνω των 4 ετών



Θεσσαλονίκη (Τετάρτη)

  Σε κίνδυνο εκθέτουν τα παιδιά τους οι γονείς κάθε φορά που τα μεταφέρουν με το αυτοκίνητο, είτε μέσα σε καλαθούνες ή πορτ μπεμπέ, είτε κρατώντας τα στην αγκαλιά τους. Ο μη ασφαλής τρόπος μεταφοράς αποτελεί την πιο συχνή αιτία θανάτου παιδιών ηλικίας άνω των 4 ετών στην Αμερική.

    «Στην Ελλάδα, σχεδόν κάθε χρόνο, 1.000 παιδιά και νέοι χάνουν τη ζωή τους σε ατύχημα, ο μεγαλύτερος αριθμός των οποίων αφορά σε τροχαία. Τα θανατηφόρα περιστατικά είναι η κορυφή του παγόβουνου: υπολογίζεται ότι σε κάθε θάνατο παιδιού σε τροχαίο, αντιστοιχούν 18 παιδιά που νοσηλεύονται σε νοσοκομείο εξαιτίας τροχαίου και πάνω από 400 που απαιτούν ιατρική αντιμετώπιση λόγω τραυματισμού», επισημαίνει ο παιδίατρος Στέλιος Παπαβέντσης.

    Παράλληλα, ανέφερε πως για να προστατευτούν τα παιδιά όταν ταξιδεύουν με το αυτοκίνητο, θα πρέπει να κάθονται σε ειδικό κάθισμα αυτοκινήτου, που να είναι κατάλληλο για το βάρος και την ηλικία τους.

   

    Είδη παιδικών καθισμάτων αυτοκινήτου

   

    Υπάρχουν παιδικά καθίσματα αυτοκινήτου που κοιτάζουν προς τα πίσω και καθίσματα που κοιτάζουν προς τα εμπρός. Αυτά που κοιτάζουν προς τα πίσω, προορίζονται για παιδιά βάρους έως 13 κιλών ή από νεογέννητα έως ηλικίας 9-12 μηνών και μπορούν να τοποθετηθούν, είτε στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου, είτε στο κάθισμα του συνοδηγού με την προϋπόθεση ότι θα είναι απενεργοποιημένος ο αντίστοιχος μπροστινός αερόσακος.

    Να σημειωθεί ότι το Μάρτιο του 2011 η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής εξέδωσε οδηγία προς το κοινό, σύμφωνα με την οποία, οι γονείς πρέπει να κρατούν τα παιδιά τους σε καθίσματα που κοιτούν προς τα πίσω μέχρι την ηλικία των 2 ετών ή έως ότου φτάσουν το μέγιστο επιτρεπτό βάρος για το συγκεκριμένο είδος καθίσματος.

    «Το κάθισμα με φορά προς τα πίσω προστατεύει καλύτερα το μικρό παιδί διότι υποστηρίζει το κεφάλι, τον αυχένα και τη σπονδυλική στήλη σε περίπτωση σύγκρουσης, κατανέμοντας τη δύναμη της πρόσκρουσης ισορροπημένα σε ολόκληρο το σώμα του παιδιού. Έρευνα του 2007 έδειξε ότι παιδιά κάτω των 2 ετών έχουν 75% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν ή να τραυματιστούν σοβαρά σε τροχαίο ατύχημα, εάν τοποθετούνται σε κάθισμα με φορά προς τα πίσω», ανέφερε ο κ Παπαβέντσης.

    Από την άλλη, τα καθίσματα αυτοκινήτου με φορά προς τα εμπρός προορίζονται για παιδιά που έχουν βάρος από 9 έως 36 κιλά και χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: στα καθίσματα που είναι για παιδιά ηλικίας από 9 μηνών έως 4 ετών και σε ʽκείνα που είναι για παιδιά μεγαλύτερα των 4 ετών. Κι αυτά τα καθίσματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν στα πίσω καθίσματα ή στο κάθισμα του συνοδηγού.

    Η Αμερικανική Παιδιατρική Ακαδημία, με την προαναφερόμενη οδηγία της, ενθαρρύνει τους γονείς να χρησιμοποιούν βοηθητικό κάθισμα αυτοκινήτου μέχρι το παιδί να φτάσει στο ύψος των 135 εκατοστών του μέτρου ή ηλικίας οκτώ ετών.

    Για παιδιά που είναι μεγαλύτερα των έξι ετών συνιστάται η χρήση βοηθητικού μαξιλαριού, το οποίο ανορθώνει το κεφάλι και βοηθά να τοποθετηθεί η διαθέσιμη διαγώνια και οριζόντια ζώνη αυτοκινήτου ενήλικα, με σωστό τρόπο. Τέλος, στα παιδιά ηλικίας άνω των 12-13 ετών πρέπει να χρησιμοποιείται πάντα η ζώνη ασφαλείας που χρησιμοποιούν οι ενήλικες.

   

    Πρακτικές συμβουλές για την ασφαλή μεταφορά

   

    Το πίσω μέρος του αυτοκινήτου αποτελεί - σε κάθε περίπτωση και για όλα τα παιδιά - την πιο ασφαλή θέση, επισήμανε ο κ. Παπαβέντσης. «Το παιδί για να είναι ασφαλές και προστατευμένο πρέπει να κάθεται πάντα στο ειδικό κάθισμα. Οι γονείς πρέπει να προσαρμόζουν το κάθισμα στο παιδί κάθε φορά που το μεταφέρουν και να αφιερώνουν πάντα χρόνο για να το δέσουν με άνεση.

    »Θα πρέπει να βεβαιωθούν - πρόσθεσε - ότι η ζώνη ενήλικα περνάει μέσα από όλα τα σωστά σημεία του καθίσματος και ποτέ να μην τροποποιούν το κάθισμα ή τη ζώνη κατά το δοκούν. Το παιδικό κάθισμα πρέπει να είναι σφιχτά στερεωμένο στο κάθισμα ενήλικα. Επίσης, ένα κάθισμα που κοιτάζει προς τα πίσω ποτέ δεν πρέπει να τοποθετείται σε θέση με ενεργό αερόσακο μπροστά από αυτό. Οι γονείς ποτέ δεν πρέπει να αφήνουν ένα μικρό παιδί δεμένο στο κάθισμά του μέσα στο όχημα χωρίς επίβλεψη, ώστε να βγουν από το αυτοκίνητο και να κάνουν κάποια δουλειά. Έχουν προκύψει θάνατοι από αφυδάτωση, απαγωγές παιδιών και άλλοι κίνδυνοι».

    Παράλληλα συνιστά στους γονείς να σιγουρεύονται ότι η ζώνη του παιδικού καθίσματος έχει προσαρμοστεί κατάλληλα στο παιδί, δηλαδή πρέπει να χωρούν μεταξύ του στήθους του παιδιού και της ζώνης μόνο ένα με δύο δάχτυλα. Στη περίπτωση που γίνεται χρήση βοηθητικού καθίσματος ή μαξιλαριού, η ζώνη ενήλικα πρέπει να περνάει από το ένα ισχίο του παιδιού στο άλλο (όχι στο ύψος της κοιλιάς του) και να καταλήγει στον ώμο του παιδιού (όχι στον λαιμό του).

    «Τα χέρια του παιδιού δεν πρέπει ποτέ να είναι έξω από την ζώνη του καθίσματος. Επίσης οι γονείς θα πρέπει να φροντίζουν ώστε η ζώνη του καθίσματος να μην είναι ποτέ πίσω από την πλάτη του παιδιού διότι, σε περίπτωση ατυχήματος, το παιδί μπορεί να τραυματιστεί» πρόσθεσε ο κ. Παπαβέντσης

   

    Προσοχή κατά την αγορά καθίσματος

   

    Κατά την αγορά ενός παιδικού καθίσματος αυτοκινήτου οι γονείς θα πρέπει να προσέξουν να είναι κατάλληλο για το βάρος και την ηλικία του παιδιού τους. Επίσης, πρέπει να δοκιμάσουν αν εφαρμόζει στο αυτοκίνητο, στο οποίο θα το τοποθετήσουν και να ελέγξουν αν φέρει επίσημη έγκριση από την ΕΕ. Τα περισσότερα κατασκευάζονται σύμφωνα με τον Κανονισμό 44 της Οικονομικής Επιτροπής για την Ευρώπη (σε συντομογραφία ΟΕΕ Κ44 ή ECE R44).

    Στην περίπτωση αυτή, διαθέτουν υποχρεωτικά ειδική ετικέτα που ξεκινά με το γράμμα Ε και τελειώνει με τον μέγιστο αριθμό κιλών του παιδιού. Η λέξη "Universal" στην ετικέτα σημαίνει ότι το κάθισμα μπορεί να τοποθετηθεί σε όλους τους τύπους αυτοκινήτων. Η χρήση μεταχειρισμένου καθίσματος αυτοκινήτου πρέπει να γίνεται με ιδιαίτερη προσοχή, διότι αυτό μπορεί να έχει υποστεί φθορά ή να μη πληροί τις σύγχρονες προδιαγραφές.

   



 

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ!

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα στα ίδια μένουν... ΛΕΕΙ μια λογική ότι, «μεγαλύτερη και από τη σοφία είναι η εμπειρία». Διότι δεν πρέπει μόνο να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει ότι με την εξουσία «παίζουν» πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι εραστές (κατά μια έννοια «νταβατζήδες» οι οποίοι και δεν επιτρέπουν σε άλλους να την αγγίξουν), αλλά θα πρέπει να είναι κανείς και αρκετά έμπειρος ώστε να την έχει ζήσει για χρόνια αυτήν την στενή σχέση μεταξύ των παραγόντων - εραστών και της εξουσίας... ΕΙΠΑ τις προάλλες να θυμηθώ τα παλιά και τα ρεπορτάζ της δεκαετίας του 80, πήρα το αμάξι και τον δρόμο για την Κάρλα, με μουντό καιρό και πολύ αέρα για να παρακολουθήσω τα εγκαίνια της δημιουργίας της λίμνης, σχεδόν έναν αιώνα από την αποξήρανσή της. Ιστορικό γεγονός λέω, δεν θα το χάσω, ποιός ξέρει κάποιοι άλλοι απόγονοι της δικής μας εποχής μπορεί να την ... αποξηράνουν πάλι, ψάχνοντας ίσως για λύσεις σε θέματα διατροφικών αναγκών, ή ό,τι άλλο τέλος πάντων θα έχει ανάγκη ο τόπος και εκείνη η γενιά. ΕΙΔΑ λοιπόν στην Κάρλα, τι άλλο; νερά...πολλά νερά... Τις γνωστές «μπάρες» της δεκαετίας του 90, να γίνονται ταμιευτήρες και δυο τρεις ταμιευτήρες μαζί να σχηματίζουν σήμερα μια μικρή λίμνη. Τον περιφερειάρχη να ομιλεί στο βήμα για την σπουδαιότητα του έργου, που χρειάστηκε δεκαετίες να υλοποιηθεί (και την συμβολή βεβαίως πολλών ανθρώπων της εξουσίας, της κεντρικής και της τοπικής). Είδα πλειάδα ανθρώπων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, (ακόμα και της ...παραδιοίκησης) είδα σπουδαίους υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βοήθησαν στην επιτάχυνση εκταμίευσης των πόρων, να συμμετέχουν όλοι στη γιορτή, κυρίως χειροκροτώντας ή φωτογραφιζόμενοι (ανα)μεταξύ τους, για τον εμπλουτισμό του κοινωνικού βιογραφικού τους ενόψει ενδεχομένως της όποιας εκλογικής αναμέτρησης... ΜΠΡΟΣΤΑ από τους φωτογράφους, μια ομήγυρη «παραγόντων» με γύρισαν δεκαετίες πίσω. Οι ίδιοι άνθρωποι τα ίδια πρόσωπα, πιο γερασμένα πλέον από τον χρόνο, έπιαναν θέσεις απέναντι από τις κάμερες με μια μαεστρία επαγγελματική, που απέκτησαν από την πολυετή ενασχολησή τους με τα κοινά. Πάει λέω...Ή εγώ γέρασα και τους βλέπω όλους ίδιους, ή δεν υπάρχουν νέοι στον τόπο αυτό να δώσουν άλλη ζωντάνια, άλλη προοπτική σε ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη ακόμα και με την πολιτική εκπροσώπηση. Δήμαρχοι δεκαετιών, παλιοί πρόεδροι κοινοτήτων, σύμβουλοι σιτεμένοι από τον χρόνο, πολιτικοί και διευθυντές υπηρεσιών που ξέχασαν να συνταξιοδοτηθούν, όλοι εκείνοι οι «πολιτευτές», αλλά και οι πρωτοκλασάτοι κομματάνθρωποι - «ιδιαίτεροι» όλων των χώρων, που ...σταφίδωσε τα πρόσωπά τους ο χρόνος, «γυρολόγοι των εκδηλώσεων» ιδίως των εγκαινίων (μετα φαγητού παρακαλώ), προσδοκώντας τουλάχιστον δημοσιότητα, δεν λένε ακόμα να εγκαταλείψουν, να αποτραβηχτούν παραχωρώντας τις θέσεις τους σε νέους ανθρώπους, ορεξάτους για δουλειά, πιο δυνατούς να χαράξουν το μέλλον που άλωστε τους ανήκει... ΔΕΝ είχε τελειώσει η τελετή των εγκαινίων εκεί στα παρακάρλια χωράφια και μελαγχόλησα. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής. Άραγε τι ζητούσα και γω εκεί; Πάνε πάνω από τρεις δεκαετίες τώρα από την πρώτη σύσκεψη που είχα παρακολουθήσει τότε ως ρεπόρτερ της «Ελευθερίας» για την δημιουργία της λίμνης αλλά και την (στα χαρτιά ακόμη) εκτροπή του Αχελώου! Οι παλιοί «παράγοντες» πρέπει να κλείσουν τον κύκλο της ζωής τους στα κοινά. Κρίμα όμως, γιατί από μόνοι τους δεν το κάνουν ποτέ οι περισσότεροι. Η εξουσία είναι μια πλούσια ερωμένη, κρατά ομήρους τους «τσιμπιμένους» μαζί της. Οι μόνοι που μπορούν να βάλουν τέλος σ´αυτές τις σχέσεις είναι οι ψηφοφόροι. Κανείς άλλος...

Γράφει ο Δημοσιογράφος Χρήστος Τσαντήλας

Αναλυτικά στη σελίδα "Θέματα" >>


 




Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία