ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΑΡΤΕΜΙΣ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
     

Aρχείο της εβδομάδας : 06-05-2010 12-05-2010

LYMELIFE- ΞΙΝΗ ΖΩΗ

Αμερικανική ταινία με θέμα την οικογένεια. Σκηνοθετημένη από τον Derick Martini και βασισμένη στο σενάριο που έγραψε ο ίδιος σε συνεργασία με τον αδερφό του Steven, η ταινία είναι εμπνευσμένη από τις κοινές τους εμπειρίες ως παιδιά στα προάστια του Long Island. Το «ΞΙΝΗ ΖΩΗ», μια ιστορία για τη σκοτεινή πλευρά του παραδείσου των αμερικανικών προαστίων και την απώλεια της αθωότητας, επικεντρώνεται σε δύο βαθύτατα προβληματικές και δυσλειτουργικές οικογένειες στο τέλος της δεκαετίας του 70. Στην ταινία παίζουν οι Ρόρι Κάλκιν, Αλεκ Μπόλντγουιν, Τίμοθι Χάτον, Έμα Ρόμπερτς, Τζιλ Χένεσι, Σίνθια Νίξον. Υπόθεση: Ο Scott Bartlett είναι ένα παράξενο και ευαίσθητο δεκαπεντάχρονο αγόρι που ζει στο Long Island της Νέας Υόρκης την εποχή που όλη η περιοχή πλήττεται από τη νόσο του Lyme. Ο εργασιομανής πατέρας του Mickey (Alec Baldwin) και η υπερπροστατευτική μητέρα του Brenda (Jill Hennessy) βρίσκονται ένα βήμα πριν το διαζύγιο, πράγμα που φέρνει ακόμα πιο πολλά προβλήματα στα δύο τους παιδιά. Ο μεγάλος αδερφός του Scott, Jim (Kieran Culkin), κατατάσσεται στον αμερικανικό στρατό προκειμένου να ξεφύγει απο τα οικογενειακά προβλήματα , ενώ ο Scott παραμένει εγκλωβισμένος στην ανυπόφορη καθημερινότητα του. Μόνη του διέξοδος φαίνεται να είναι το κορίτσι της διπλανής πόρτας, Adrianna Bragg (Emma Roberts), με την οποία είναι κρυφά ερωτευμένος. Η Adrianna ζει μια παρόμοια κατάσταση με αυτήν του Scott, αφού μεγαλώνει με μια εξίσου προβληματική και μπερδεμένη οικογένεια. Τα πράγματα περιπλέκονται ακόμα πιο πολύ, όταν η μητέρα της, Melissa (Cynthia Nixon- ?Sex And The City?), κάνει δεσμό με τον πατέρα του Scott, την ίδια ώρα που ο καταθλιπτικός πατέρας της, Charlie (Timothy Hutton), προσπαθεί να ξεπεράσει τα συμπτώματα του Lyme. Να τι λένε για την ταινία ο σκηνοθέτης και ο αδελφός του : Αντλήσαμε έμπνευση από αναμνήσεις της παιδικής μας ηλικίας, πολύ σημαντικές για μας και ελπίζουμε να φανούν το ίδιο σημαντικές και στους θεατές. Στην πραγματικότητα μεγάλωσα στις αρχές της δεκαετίας του 90 στα προάστια της Νέας Υόρκης, κάτι που ήταν για μένα σαν να μεγαλώνω στα αρχαία ερείπια της Ρώμης. Οικογένειες αγαπημένες, ευκατάστατες και υγιείς εδώ και δύο δεκαετίες, τώρα έδειχναν κατά κάποιο τρόπο να καταρρέουν κι εγώ αναρωτιόμουν γιατί. Μετά από λίγο ψάξιμο ανακάλυψα ότι στις αρχές του 70 πολύ Αμερικανοί μικροαστοί (ένα μείγμα από Ιταλούς, Εβραίους, Ιρλανδούς κ.α.) που ζούσαν στο Μπρούκλιν και το Κουίνς εξελίσσονταν γρήγορα και έκαναν πραγματικότητα την δική τους εκδοχή για το αμερικάνικο όνειρο. Τα πράγματα άλλαζαν. Η αστική εξάπλωση και η βιομηχανική ανάπτυξη έδιναν σε αυτούς τους ανθρώπους ευκαιρίες που δεν είχαν ποτέ πριν. Οι πιο φιλόδοξοι από αυτούς τους ανθρώπους άδραξαν τις ευκαιρίες και άρχισαν προσηλωμένα και με πείσμα να κάνουν πραγματικότητα το όνειρό τους. Αυτή ήταν η καλή πλευρά. Η κακή πλευρά ήταν ότι αυτό το πείσμα τους κράτησε μακριά από τις οικογένειές τους προκειμένου να καταφέρουν να χτίσουν τις μικρές τους αυτοκρατορίες. Όπως μπορείτε να φανταστείτε το να μην έχεις ουσιαστικά πατέρα μπορεί να στιγματίσει σοβαρά την ενότητα μιας οικογένειας. Όπως λέει η Jill στην ταινία «περισσότερα χρήματα, περισσότερα προβλήματα».Αυτό είναι κάτι βαθιά χαραγμένο στο υλικό της ταινίας και αποτέλεσε το έναυσμα για να αρχίσω να την γράφω. Έτσι ουσιαστικά αυτή η ιστορία είναι μια σπουδή πάνω και στις δύο πλευρές του αμερικάνικου ονείρου- το υπέροχο αίσθημα της επιτυχίας και το απαίσιο αίσθημα της αποτυχίας. Μέσα από αυτή την ιστορία, ειδικά μετά από 22 ημέρες σκληρής δουλειάς και γρήγορων ρυθμών σε στενή συνεργασία με τους ηθοποιούς μου, έμαθα πολλά για τον εαυτό μου, για την οικογένειά μου και το πιο σημαντικό για την ίδια την ζωή: οι συμπεριφορά των ανθρώπων δεν είναι πάντα κάτι άσπρο ή μαύρο. Υπάρχει πολύ γκρι. Enjoy the film.
WHEN IN ROME - ΚΑΠΟΤΕ ΣΤΗ ΡΩΜΗ

Σε σκηνοθεσία Μαρκ Στίβεν Τζόνσον με τους Κρίστεν Μπελ, Γουίλ Αρνετ, Ντάνι Ντε Βίτο, Τζος Ντιχαμέλ, Αλεξις Τζιένα, Αντζέλικα Χιούστον, Ντον Τζόνσον. Μια φιλόδοξη νεαρή Νεοϋρκέζα χωρίς ρομαντικές αυταπάτες επισκέπτεται τη Ρώμη για ένα ταξίδι - αστραπή. Εκεί μαζεύει προκλητικά μερικά μαγικά κέρματα από ένα "ανόητο" γι' αυτή, συντριβάνι της αγάπης με αποτέλεσμα να προσελκύσει αναπάντεχα ένα πλήθος περίεργων μνηστήρων: έναν μεγιστάνα της βιομηχανίας των λουκάνικων (που τον υποδύεται ο Ντάνι Ντεβίτο), έναν πλανόδιο μάγο, έναν ζωγράφο που τη βλέπει ως μούσα και ένα μοντέλο με ναρκισσιστικές τάσεις. Όταν όμως γνωρίζει έναν πολύ γοητευτικό ρεπόρτερ που τη φλερτάρει με ζήλο, πως μπορεί να καταλάβει αν η δική του αγάπη είναι πραγματική; .... Τελικά υπάρχουν αληθινά παραμύθια στη σημερινή εποχή;
DATE NIGHT - ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΓΙΑ ΠΑΝΤΡΕΜΕΝΟΥΣ

Οι σχέσεις των ζευγαριών και πάλι στο επίκεντρο αυτής της αμερικανικής ταινίας (αισθηματική κομεντί) σε σκηνοθεσία Σον Λέβι με τους Στιβ Καρέλ, Μαρκ Ουόλμπεργκ, Τζέιμς Φράνκο, Ρέι Λιότα, Μαρκ Ράφαλο, Ταράτζι Π. Χένσον, Τίνα Φέι, Μίλα Κούνις, Λίτον Μίιστερ Ένα παντρεμένο ζευγάρι έχει ορίσει μια συγκεκριμένη βραδιά κάθε εβδομάδας ως τη ?βραδιά ραντεβού?. Η ιστορία εκτυλίσσεται κατά τη διάρκεια μιας τέτοιας βραδιάς, όπου όλα δείχνουν συνηθισμένα αλλά, καθώς κυλά η βραδιά, απρόσμενα περιστατικά και ξεκαρδιστικές ανατροπές αρχίζουν να συμβαίνουν. Η ιδέα βασίστηκε στη παραδοσιακή για τις ΗΠΑ "βραδιά ραντεβού" που είναι κάτι πολύ οικείο στα περισσότερα παντρεμένα ζευγάρια , κάτι που όπως λέει ο σκηνοθέτης, είχε καθιερώσει και ο ίδιος , ως τελετουργικό μια φορά την εβδομάδα με τη γυναίκα , οπέτε έβγαιναν για φαγητό.Και εξηγεί για την ταινία πλέον : Σε ένα τέτοιο δείπνο, το ζευγάρι των Λέβι καθόταν στο συνηθισμένο του τραπέζι, έχοντας παραγγείλει το ίδιο φαγητό, μιλώντας για τα παιδιά τους, για το τι επρόκειτο να κάνουν το Σαββατοκύριακο, τι δώρα θα αγόραζαν για κάποιο πάρτι γενεθλίων κλπ. "Εν μέσω όλων αυτών, γυρίζω και λέω στη γυναίκα μου "Δεν θα ήταν ωραίο να έκανα μια ταινία για μια βραδιά ραντεβού, όπου κάτι γίνεται διαφορετικά από το συνηθισμένο; Και από κει και πέρα, θα ξεδιπλωθούν τα πάντα, σε σημείο απειλής της ζωής και του γάμου του ζευγαριού των ηρώων, με πολλά τρελά πράγματα να βρίσκονται σε εξέλιξη"". Όπως λέει Ο Λέβι η ταινία του αυτή "είναι στο πνεύμα των κωμικών περιπετειών που θυμάμαι, όπως "Ο Μπάτσος του Μπέβερλι Χιλς" ή οι "48 Ώρες". Βέβαια η ταινία μας είναι κυρίως και πάνω απ' όλα κωμωδία. Έχει και μια μεγάλη δόση δράσης, αλλά και συναίσθημα, γιατί αφορά στα πράγματα με τα οποία ασχολούνται οι άνθρωποι στις σχέσεις τους. Κατά κάποιον τρόπο, το "Date Night" βρίσκεται στην αντίπερα όχθη των ταινιών που ήδη έχω κάνει, που εστίαζαν στη σχέση παιδιών με γονείς. Εδώ εστιάζω στη σχέση των ζευγαριών- στο τι συμβαίνει αφού τα παιδιά τους πέσουν για ύπνο". Ο Φιλ Φόστερ, που υποδύεται ο Στιβ Καρέλ, σύμφωνα με τον ίδιο τον πρωταγωνιστή, "νιώθει μη δεόντως εκτιμημένος από τους φίλους και την οικογένειά του, όμως κρατά αυτό το συναίσθημα βαθιά μέσα του. Είναι πολύ τρυφερός άνδρας, όμως η σχέση του με την Κλερ έχει φτάσει σε ένα τέλμα. Χρειάζεται να ξεφύγει κάπως, αν είναι δυνατόν. Κι έτσι η νύχτα που βιώνουν μαζί στο εστιατόριο, επαναφέρει έναν ρυθμό στο γάμο τους". Στη διάρκεια της περιπετειώδους νύχτας τους, ο Φιλ και η Κλερ έρχονται αντιμέτωποι με μια σειρά ανθρώπων από διάφορους χώρους. Σκοπός του Λέβι στην επιλογή του υπόλοιπου καστ ήταν να παρουσιάσει την ιστορία με τρόπο που να θυμίζει τον "Μάγο του Οζ": "Έχεις τους ήρωές σου, οι οποίοι στην πορεία της ιστορίας επηρεάζονται από τους ανθρώπους που συναντούν και αλλάζουν, οπότε σκέφτηκα ότι θα είχε πλάκα σε κάθε πλάνο ο θεατής να εκπλήσσεται από αυτούς που εμφανίζονται ξαφνικά στην ταινία". Η έκπληξη όμως δεν αφορά μόνο τους θεατές. "Διάβασα το σενάριο" δηλώνει η Φέι "και σκέφτηκα "Ω, πραγματικά πολλοί και καλοί ρόλοι". Ποτέ δεν φανταζόμουν ότι θα είχαμε την τύχη να παίζουμε με ηθοποιούς τέτοιου διαμετρήματος στην ίδια ταινία".
DEAR JOHN - ΑΓΑΠΗΜΕΝΕ ΜΟΥ ΤΖΟΝ

Αμερικανική ταινία σε σκηνοθεσία Λάσε Χάλστρομ με τους Τσάνινγκ Τέιτουμ, Αμάντα Σέιφριντ, Χένρι Τόμας, Ρίτσαρντ Τζέκινς, Σκοτ Πόρτερ. Ο Τζον Τάιρι (Τσάνινγκ Τέιτουμ), είναι ένας γοητευτικός στρατιώτης των Ειδικών Δυνάμεων. Στην άδειά του επισκέπτεται τον πατέρα του στη Νότια Καρολίνα. Η Σαβάνα Κέρτις (Αμάντα Σάιφριντ), μια πανέμορφη ιδεαλίστρια φοιτήτρια, έχει γυρίσει σπίτι για τις διακοπές. Ο Τζον και η Σαβάνα προέρχονται από διαφορετικούς κόσμους, αλλά όταν συναντηθούν τυχαία στην παραλία, θα αισθανούν αμέσως την αμοιβαία έλξη. Η συνάντησή τους θα οδηγήσει σε δύο εβδομάδες θυελώδους έρωτα και τα αισθήματά τους γρήγορα θα βαθύνουν σε μια παθιασμένη, ολοκληρωτική σχέση. Ο καθένας θ ανακαλύψει στον άλλον κάτι που ποτέ δε γνώριζε ότι του έλειπε. Οταν ο Τζον αναγκάζεται να επιστρέψει στο μέτωπο και η Σαβάνα στο πανεπιστήμιο, υπόσχονται ότι θα γράφουν ο ένας στον άλλον. μέσα απο συνεχή αλληλογραφία , η αγάπη τους εξακολουθεί ν ανθίζει, μεταφέροντας στη σκηνή μια βαθιά ρομαντική ερωτική ιστορία, για τους πρώτους έρωτες και τις δεύτερες ευκαιρίες. Να τι λέει ο σκηνοθέτης Λάσε Χάλστρομ για το πώς κατέληξε στο σενάριο: «Οι άνθρωποι ήταν που κίνησαν το ενδιαφέρον μου, η ιστορία αυτών των δύο παιδιών που ερωτεύονται. Η δυνατότητα που μου προσφέρει η ταινία ν αφηγηθώ μια επική ιστορία αγάπης. Πάντα με έλκουν οι ιστορίες που έχουν τους ήρωες ως κινητήρια δύναμη.Μ ενδιαφέρουν τα εκρηκτικά συναισθήματα, αλλά όχι ο πληθωρικός συναισθηματισμός. Είναι λεπτή η γραμμή που χωρίζει αυτά τα δύο, αλλά μ αρέσει να τη διασχίζω, να βλέπω αν μπορώ να κρατήσω τον έλεγχο, να παραμείνω ρεαλιστής και ειλικρινής.»
RASHOMON - ΡΑΣΟΜΟΝ

Ιαπωνική ταινία του μεγάλου σκηνοθέτη Ακίρα Κουροσάουα με τους Τοσίρο Μιφούνε, Μασαγιούκι Μόρι, Ματσίκο Κίο. Πρόκειται για επανέκδοση σε καινούργια κόπια , 60 χρόνια μετά την πρώτη προβολή της , η ταινία αυτή ?εχει γράψει τη δική της ιστορία στον παγκόσμιο κινηματογράφο και θεωρείται μία από τις 10 καλύτερες ταινίες όλων των εποχών .Σύφμφωνα με το σενάριο : Ένας ιερέας κι ένας ξυλοκόπος συζητάνε έντονα στο ξέφωτο της Πύλης Ρασομόν. Όταν ένας χωρικός πλησιάζει προκειμένου να προστατευθεί από τη βροχή και συμμετέχει στη συζήτησή τους, μαθαίνει ότι ένας σαμουράι δολοφονήθηκε, η σύζυγός του βιάστηκε και ένας τοπικός ληστής είναι ύποπτος. Λένε στον χωρικό όσα γνωρίζουν μέσα από φλας μπακ, στα οποία ο ληστής, η σύζυγος κι ο ξυλοκόπος λένε αυτά που είδαν ή αυτά που νομίζουν ότι είδαν, και στη συνέχεια ένα μέντιουμ εντοπίζει το πνεύμα του νεκρού σαμουράι. Ενώ οι ιστορίες είναι σε πλήρη ασυμφωνία, είναι απίθανο κάποιος από τους συμμετέχοντες να λέει ψέματα για προσωπικό συμφέρον: και οι τρεις ισχυρίζονται ότι είναι οι δολοφόνοι. Το αινιγματικό αριστούργημα του μεγάλου Ιάπωνα δημιουργού έχει μείνει στην ιστορία του παγκόσμιου σινεμά για πάρα πολλούς λόγους. Ήταν η πρώτη ιαπωνική ταινία που έγινε γνωστή στον υπόλοιπο κόσμο, αποκαλύπτοντας έναν πραγματικό κινηματογραφικό θησαυρό, ανοίγοντας το δρόμο σε μια σειρά αριστουργημάτων του Μιζογκούτσι, του Όζου, του Κομπαγιάσι και τόσων άλλων, έργων που επηρέασαν και επηρεάζουν αμέτρητους κινηματογραφιστές παγκοσμίως.Παρά την αντισυμβατική της φόρμα και την υψηλών απαιτήσεων αισθητική της, παραμένει εξαιρετικά δημοφιλής στο μεγάλο κοινό, όντας μια μεγάλη εισπρακτική επιτυχίαδιαχρονικά ,ακόμα και στις αμερικανικές αίθουσες.

Aρχείο Ταινιών υπόλοιπων εβδομάδων

 
 
Ειδήσεις για όλους | Σχόλια | Αγγελίες | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία