Aρχείο της εβδομάδας : ΔΟΛΩΜΑ ΓΕΝΟΥΣ ΘΗΛΥΚΟΥ -STONE
| | Ταινία θρίλερ , αμερικάνικης παραγωγής σε σκηνοθεσία Τζον Κουράν με τους Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Έντουαρντ Νόρτον, Μίλα Γιόβοβιτς, Φράνσις Κονρόι
Υπόθεση:
Ένας εμπρηστής , που εκτίει στην φυλακή την ποινή του επιχειρεί να χειραγωγήσει τη δικαιοσύνη, σπρώχνοντας τη γοητευτική γυναίκα του στην αγκαλιά ενός αξιωματικού της αστυνομίας, σε μια προσπάθεια να επιτύχει την αποφυλάκισή του υπό όρους.???
Σύμφωνα με τον σεναριογράφο της ταινίας, Aνγκους ΜακΛάχλαν, "το "Stone" είναι η ιστορία του Τζακ Μάμπρι (Ρόμπερτ Ντε Νίρο) που εργάζεται ως αξιωματικός της αστυνομίας σε όλη του τη ζωή και είναι παντρεμένος εδώ και 45 χρόνια με την Μαντλίν (Φράνσις Κόνροϊ). Έχουν μια μεγάλη κόρη και πηγαίνουν στην εκκλησία κάθε Κυριακή. Η δουλειά του Τζακ είναι να αποφασίζει αν οι τρόφιμοι της φυλακής θα πρέπει να αποφυλακίζονται. Έρχεται αντιμέτωπος με τον Στόουν (Έντουαρντ Νόρτον), ο οποίος, έχοντας φυλακιστεί για εμπρησμό, έχει ήδη εκτίσει στη φυλακή 9 χρόνια από τα συνολικά 13 της ποινής του.Η σύζυγος του Στόουν, Λουτσέτα (Μίλα Γιόβοβιτς), είναι πρόθυμη να κάνει ο,τιδήποτε χρειαστεί για να βοηθήσει τον άντρα της να αποφυλακιστεί. Ο Στόουν θέλει απεγνωσμένα να φύγει από τη φυλακή και θα κάνει τα πάντα για να πείσει τον Τζακ για την αποφυλάκισή του. Αυτό που θα χρησιμοποιήσει στην ουσία ως δόλωμα είναι η ίδια η Λουτσέτα. Βάζει αυτή την όμορφη νεαρή γυναίκα να τον αποπλανήσει, θέτοντας σε κίνδυνο την ηθική του. Εν τω μεταξύ, ο Στόουν έχει ένα θρησκευτικό φυλλάδιο, που περιέχει κάποιες μεταφυσικές σκέψεις. Ισχυρίζεται λοιπόν ότι έχει αλλάξει κι έχει επιστρέψει στην φυσιολογική του ζωή, κατόπιν γίνεται μάρτυρας μιας βίαιης πράξης στη φυλακή, αλλά και μιας δεύτερης στη διάρκεια της οποίας οραματίζεται κάτι. Περιγράφει αυτή του την εμπειρία στον Τζακ που δεν γνωρίζει αν του λέει την αλήθεια. Ο αξιωματικός της αστυνομίας σκέφτεται τότε τη δική του ζωή. Είναι ένας Χριστιανός, ένας άνδρας λίγο πριν τη συνταξιοδότηση, που έχει ζήσει μια ζωή με μία και μοναδική γυναίκα και δεν μπορεί να αισθανθεί το πνευματικό νόημα της δικής του ζωής. Όταν ο Στόουν του περιγράφει την αλλαγή που υπέστη, ο Τζακ έχει αρχίσει ήδη να βγαίνει με την Λουτσέτα και η ηθική του πυξίδα ακολουθεί περίεργη τροχιά."?
Οι χαρακτήρες της ταινίας
"Σημαντική στην ιστορία είναι η αλληλεπίδραση μεταξύ του Τζακ και του Στόουν", συνεχίζει ο ΜακΛάχλαν. "Ο Τζακ δήθεν θέλει να μάθει την αλήθεια για το περιστατικό της φωτιάς, θέλει ν?ακούσει αν ο Στόουν έχει πραγματικά αλλάξει, αν δεν είναι πλέον κίνδυνος γι' αυτόν ή την κοινωνία και αν θα πρέπει να αποφυλακιστεί. Αν και ο Στόουν διαισθάνεται τις αδυναμίες του Τζακ, προσπαθεί να το παίξει "το καλό παιδί". Όμως δεν είναι, ελέγχει τα δικά του συναισθήματα, επομένως κάποιες φορές είναι πολύ ασταθής και βίαιος. Αντιμετωπίζει έναν άνδρα που έχει περάσει όλη του τη ζωή έχοντας καταπιαστεί με κατάδικους και ο οποίος τα έχει δει όλα. Ο Τζακ όμως δεν πιάνεται κορόιδο. Βέβαια σε αυτό το σημείο της ζωής του είναι ευάλωτος, βρίσκεται σε μια ηλικία που σκέφτεται και το δικό του θανατο. Έρχεται αντιμέτωπος με το τέλος της καριέρας του. Ο γάμος του δεν είναι πλέον συναρπαστικός. Και έχει χάσει επίσης την επαφή του με την πνευματική του ζωή, επομένως η αλληλεπίδραση ανάμεσα στους δύο ήρωες- που είναι εξίσου πολύ έξυπνοι και έμπειροι- κάνει τις σχέσεις τους έντονες."?Σύμφωνα με τον παραγωγό Τζόρνταν Σουρ, "το "Stone" είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ για 4 ηθικά εκτεθειμένους χαρακτήρες και το πώς αλληλεπιδρούν. Το πώς ο Στόουν και ο Τζακ αντιμετωπίζουν ο ένας τον άλλον είναι το βασικό θέμα της ταινίας. Είναι μια μάχη νοήμονων ανθρώπων, ένα παιχνίδι σκακιού." | ΒΡΙΚΟΛΑΚΕΣ ΓΙΑ ΚΛΑΜΑΤΑ-VAMPIRES SUCK
| | Κωμωδία , αμερικανικης παραγωγής, σε σκηνοθεσία Τζέισον Φρίντμπεργκ- Aαρον Σέλτζερ?με τους Ματ Λάντερ, Κεν Τζεόνγκ, Aναλιζ Βαν Ντερ Πολ, Τζεν Πρόσκε.
Υπόθεση:
Με κεντρικό θέμα τους βρυκόλακες και τη διακωμώδηση τους οι δύο σκηνοθέτες εξηγούν την επιλογή τους Είναι η νέα μόδα. Έχουμε μια ατάκα στο σενάριο που λέει "Στα ?80s ήταν στη μόδα η κόκα, στα ?90s η μουσική grunge, τώρα είναι η εποχή για τους βρικόλακες". Είναι σούπερ μοδάτοι."Στην ταινία η έφηβη Μπέκκα(Τζεν Πρόσκε) βρίσκεται διχασμένη ανάμεσα σε δύο άντρες, τον Έντουαρντ(Ματ Λάντερ )και τον Τζέϊκομπ, που είναι λυκάνθρωπος (Κρις Ρίτζι) . Καθώς εκείνη και οι φίλοι της έρχονται αντιμέτωποι με αμέτρητα, απίστευτα ξεκαρδιστικά περιστατικά, όλα κορυφώνονται στη σχολική χοροεσπερίδα!?
Η παραγωγή
Με την ταινία "Βρικόλακες για Κλάματα", οι Φρίντμπεργκ και Σέλτζερ αποφάσισαν να μη χτυπήσουν πολλαπλούς στόχους, όπως κάνουν συνήθως στις παρωδίες τους, αλλά να επικεντρωθούν σε μία μόνο ιστορία για βρικόλακες σε μια μικρή πόλη. Όπως λέει κι ο Φρίντμπεργκ, "Νιώσαμε πως υπήρχε τόσο κρέας στο κόκαλο των ταινιών με βρικόλακες, που δε χρειαζόταν να φύγουμε από την κεντρική ιδέα και να σατιρίσουμε άλλες ταινίες όπως κάνουμε συνήθως. Ο Φρίντμπεργκ και ο Σέλτζερ είναι θαυμαστές του είδους που παρωδούν με τόση αγάπη. "Σατιρίζουμε τις ταινίες των οποίων είμαστε κι οι ίδιοι θαυμαστές" σχολιάζει ο Φρίντμπεργκ. "Δεν τις βλέπουμε υποτιμητικά.
Όσον αφορά την απίστευτη δημοτικότητα που έχουν οι βρικόλακες σε κορίτσια στην εφηβεία, ο Σέλτζερ δηλώνει πως "βρίσκουν μια ασφάλεια στο είδος αυτό. Υπάρχει μια πλευρά που είναι αγνή και δεν περιέχει σεξ. Είναι η κλασική ιστορία του Ρομέο και της Ιουλιέτας. Οι βρικόλακες είναι ταμπού και ασφαλείς ταυτόχρονα. Το είδος φαίνεται ριψοκίνδυνο αλλά στην πραγματικότητα είναι αρκετά ασφαλές για τα κορίτσια τα οποία μπορούν να ταυτιστούν με το υλικό αυτό. Δεν υπάρχει καθόλου το στοιχείο του τρόμου.
Κάνουμε λοιπόν μια παρωδία για τους βρικόλακες αλλά και για ένα έπος απαγορευμένου έρωτα."
Η επιλογή των ηθοποιών
Η επιλογή των ηθοποιών για τους κεντρικούς ρόλους ήταν μια μακροχρόνια διαδικασία. "Πέρασαν εκατοντάδες ηθοποιοί από ακρόαση για τον ρόλο της Μπέκα" αναφέρει ο Φρίντμπεργκ.
"Θέλουμε να επιλέγουμε ηθοποιούς για τις ταινίες μας, οι οποίοι θα μπορούσαν να είναι οι πρωταγωνιστές των ταινιών που σατιρίζουμε" προσθέτει ο παραγωγός Πίτερ Σάφραν. "Ψάχναμε ηθοποιούς που να αποπνέουν μια αίσθηση αθωότητας αλλά και να καταλαβαίνουν την κωμωδία. Όταν είδαμε την Τζεν Προσκε ξέραμε πως ήταν η κατάλληλη για τον ρόλο. Πάντα βρίσκεις ένα άτομο χωρίς το οποίο πιστεύεις πως δε θα μπορούσες να είχες γυρίσει την ταινία. Αυτή ήταν η περίπτωση με την Τζεν."
Οι δημιουργοί της ταινίας είχαν συνεργαστεί παλαιότερα με τον Ματ Λάντερ στην ταινία "Disaster Movie". Όταν ο Λάντερ πέρασε από ακρόαση για τον ρόλο του Έντουαρντ, ήταν πλέον σίγουροι πως είναι τέλειος για τον ρόλο αυτό. Αν και ο Λάντερ εκτιμά το ασταμάτητο γέλιο, βρήκε ιδιαίτερα ικανοποιητικές τις ρομαντικές στιγμές της ταινίας. "Κάναμε καλή δουλειά στο να έχουμε μια αληθινή ερωτική ιστορία ανάμεσα στην Μπέκα και στον Έντουαρντ. Απλά αντί για δράμα τυχαίνει να είναι κωμωδία. Θα είναι
διασκεδαστική για όλους."
Ο Κρις Ρίτζι επιλέχθηκε για τον βασικό ρόλο του λυκάνθρωπου Τζέικομπ, έχοντας παραδώσει την ακρόασή του σε δίσκο. "Είδαμε την ακρόαση και ήταν τόσο συγκλονιστική που λίγο πολύ σταματήσαμε να ψάχνουμε για τον Τζέικομπ μας την στιγμή εκείνη" διηγείται ο Σάφραν. "Ο Κρις ήταν τέλειος και πλήρως αφοσιωμένος στον ρόλο." Οι θαυμαστές του είδους γνωρίζουν πως οι κοιλιακοί είναι το πιο χαρακτηριστικό γνώρισμα του λυκάνθρωπου, οπότε ο Ρίτζι έκανε εξαντλητική γυμναστική και, μέχρι να ξεκινήσει η φωτογραφία, ήταν σε άψογη φυσική κατάσταση και είχε πάρει δώδεκα κιλά καθαρούς μυς.
Οι σκηνοθέτες
Το σκηνοθετικό και σεναριακό δίδυμο των ξεκαρδιστικών ταινιών "Date Movie", "Epic Movie", "Meet the Spartans" και "Disaster Movie", βάζει αυτή τη φορά στο στόχαστρο τις ταινίες με ήρωες βαμπίρ, αλλά και την παγκόσμια μανία γύρω από τη σειρά ταινιών "Twilight".
Ο Τζέισον Φρίντμπεργκ και ο Aαρον Σέλτζερ συνεργάζονται για χρόνια ως σεναριογράφοι και έχουν πλέον αναλάβει και την σκηνοθεσία των σεναρίων τους. Έχουν γεννηθεί κι οι δύο στην Νότια Καλιφορνία και γνωρίστηκαν στο Πανεπιστήμιο της Καλιφορνία, όπου συνεργάστηκαν σε διάφορες επαγγελματικές δραστηριότητες παράλληλα με τις σπουδές τους. Μέχρι την μέρα της αποφοίτησης τους, ήταν ιδιοκτήτες δύο επιτυχημένων καταστημάτων με παπούτσια, στην παγκοσμίως γνωστή Melrose Avenue του Δυτικού Χόλιγουντ, ενώ είχαν ήδη πουλήσει το πρώτο τους σενάριο, το οποίο ήταν η παρωδία "Spy Hard". Σύντομα άρχισαν να πουλάνε σενάρια με τέτοια συχνότητα, που αποφάσισαν να πουλήσουν τα καταστήματά τους και να επικεντρωθούν στην κινηματογραφική τους καριέρα. | ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΕΣ ΨΥΧΕΣ -BLESSED
| | Δραματική ταινία , αυστραλιανής παραγωγής σε σκηνοθεσία Ανα Κόκκινος ? με θέμα τις μητέρες και τα παιδιά , την αγάπη και τις αγωνίες , την επιστροφή στο σπίτι? Παίζουν οι Φράνσις Ο?Κόνορ, Μιράντα Οτο, Ντέμπορα-Λι Φερνές, Βικτώρια Χαραλαμπίδου, Σόφι Λόου, Αναστέιζια Μπαμπούσουρας, Χάρισον Γκίλμπερτσον, Ιμον Φάρεν, Ιβα Λαζάρο, Ριφ Αϊρλαντ.
Υπόθεση:
Στη διάρκεια μιας μέρας και μιας νύχτας επτά παιδιά περιπλανώνται στους δρόμους σε μια αστική οδύσσεια. Μόνο που δε θα βρουν όλα το δρόμο της επιστροφής. Το ξημέρωμα έρχεται και παρακολουθούμε την ίδια μέρα, αυτή τη φορά από την οπτική της κάθε μητέρας. Ο καθένας πρέπει μόνος του να βρει το δρόμο της επιστροφής.
Περισσότερα για την ταινία
Η Κατρίνα και η Τρίσα είναι δυο κορίτσια με κοφτερή γλώσσα και αλήτικη συμπεριφορά. Την ημέρα που κάνουν κοπάνα απ? το σχολείο η αστυνομία τις συλλαμβάνει να κλέβουν. Πριν τις ελευθερώσουν οι αστυνομικοί εξακριβώνουν ότι δεν έχουν κλέψει τίποτα, αλλά κι ότι δεν αξίζουν τίποτα. Ο Ρου έχει ξεφύγει από την υπερπροστατευτική μητέρα του και ζει στο δρόμο. Αλλά όταν καταλήγει να πρωταγωνιστεί σε πορνοταινία, συνειδητοποιεί ότι δεν είναι στ? αλήθεια τόσο σκληρός κι απλώς θέλει να γυρίσει στο σπίτι του. Όταν ο Ντάνιελ κατηγορείται άδικα ότι έκλεψε χρήματα από τη μητέρα του, αποφασίζει ότι θα μπορούσε και να οργανώσει μια πραγματική κλοπή. Μόνο που οι συνέπειες της πράξης του είναι απρόσμενες. Τα δυο αδέλφια, ο Ορτον και η Στέισι, πρέπει να ξεφύγουν από την αγαπημένη τους μητέρα αν θέλουν να επιβιώσουν. Κι ο Τζέιμς είναι ο πιο χαμένος απ? όλους: ένας νεαρός Αβορίγινας που δεν ταιριάζει σε κανέναν κόσμο, ούτε τον άσπρο, ούτε τον μαύρο. ?Ενώ το κάθε παιδί πλησιάζει όλο και περισσότερο την άβυσσο, η κραυγή μιας μητέρας τρυπάει τη νύχτα και καταλαβαίνουμε ότι μια ζωή έχει χαθεί.?Χαράζει και παρακολουθούμε τα γεγονότα της ίδιας μέρας, αυτήν τη φορά από την οπτική των πέντε μανάδων. Η Τάνια, σε διαρκή εκνευρισμό, κατηγορεί άδικα το γιο της για κλοπή. Η βαθειά θρησκευόμενη Τζίνα έχει ένα προαίσθημα ότι ο αγνοούμενος γιος της είναι νεκρός. Η Λόρελ, με ελάχιστες προσδοκίες για το μέλλον και πολλές αναμνήσεις από το παρελθόν οφείλει να παραδεχτεί ότι έκλεψε ένα παιδί από τη μητέρα του. Η μοναχική Μπιάνκα χάνει την τύχη της , αλλά βρίσκει παρηγοριά στο πρόσωπο ενός άγνωστου. Κι Ρόντα, σκληροτράχηλη αλλά και τόσο ευάλωτη, αφήνει τα παιδιά της να φύγουν γιατί πιστεύει ότι είναι πιο ασφαλή μακριά της.
Στη διάρκεια του ταξιδιού των γυναικών, αποδεικνύεται ότι η καθεμιά είναι τόσο χαμένη κι ανυπεράσπιστη όσο και τα παιδιά της.
Και μέχρι το τέλος της νύχτας, η μία θ? αναγκαστεί ν? αντιμετωπίσει το χειρότερό της εφιάλτη.
Η ταινία είχε επίσημη συμμετοχή στο Φεστιβάλ Τορόντο 2009 και κέρδισε το ?βραβείο Σεναρίου Φεστιβάλ Σαν Σεμπαστιάν 2009 | ΤΑ ΟΠΩΡΟΦΟΡΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
| | Ελληνική ταινία , κωμωδία σε σκηνοθεσία Νίκου Παναγιωτόπουλου με τους Λευτέρη Βογιατζή, Νίκο Κουρή, Αλεξία Καλτσίκη
Υπόθεση:
Τι σχέση έχει η Βουδαπέστη με τη Λεωφόρο Συγγρού και τα ολόγλυκα σύκα με το Κολωνάκι και τη Νεάπολη; Το Φάληρο είναι ο ευλογημένος τόπος της πόλης, με ρόδια, τζίτζιφα και μανταρίνια. Στην παραλιακή βρίσκεις φραγκόσυκα και σε όλη την Αθήνα διάσπαρτες μουριές. Ο καλύτερος τρόπος να γνωρίσεις την πόλη είναι να την περπατήσεις, όπως ο ήρωας μας (Νίκος Κουρής). Σε κάθε του βήμα ανακαλύπτει τους ήχους, τα αρώματα και τις γεύσεις της Αθήνας, δοκιμάζει όλα τα φρούτα της και συναντά στις περιπλανήσεις του τους πιο απίθανους χαρακτήρες. Οδηγός του στις διαδρομές αυτές, ο συγγραφέας της ιστορίας (Λευτέρης Βογιατζής) που συντροφεύει τον ήρωά του σε κάθε του βήμα? ?
Ο σκηνοθέτης
Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος υπογράφει και το σενάριο της ταινίας που βασίζεται στο ομώνυμο best-seller του Σωτήρη Δημητρίου που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Πατάκη. Εύρημα του σκηνοθέτη είναι ο ρόλος ? έκπληξη της Αλεξίας Καλτσίκη (της οικιακής βοηθού) που πλαισιώνει τον συγγραφέα (Λευτέρης Βογιατζής) και τον αφελή Καρπουζοκέφαλο (Νίκος Κουρής). Την πρώτη τους εμφάνιση στην ταινία πραγματοποιούν και αρκετές cult φιγούρες, χαρακτηριστικοί τύποι της πόλης, δίνοντας έναν ιδιαίτερο τόνο στην ταινία, «περιπλέκοντας» φυσικά τη διαδικασία της παραγωγής. Ένα από τα πιο σπαρταριστά και πολυπρόσωπα επεισόδια της ταινίας, διάρκειας μόλις μερικών λεπτών, χρειάστηκε 8 ολόκληρες ώρες γύρισμα!
Και εξηγεί πως έγιναν τα γυρίσματα:
«Τα Οπωροφόρα της Αθήνας» είναι μια ταινία που την γύρισα σαββατοκύριακα. Ξεκινήσαμε τα γυρίσματα τον Φεβρουάριο του 2009 και τελειώσαμε τον Αύγουστο, ακολουθώντας την καρποφορία των οπωροφόρων, νεράντζια, μούσμουλα, βερίκοκα, μούρα, σύκα??Το βιβλίο του Δημητρίου στην αρχή μου φαινόταν βουνό, γιατί συνδύαζε τον δοκιμιακό λόγο ενός συγγραφέα που μιλάει για την τέχνη του και την απόλυτη χαζομάρα του ήρωα του που περιφέρεται άσκοπα, ανάμεσα στα «φρούτα» της Αθήνας.?Όταν η ταινία τελείωσε, διαπίστωσα ότι η συγκατοίκηση της εξυπνάδας με την χαζομάρα είναι το πιο φυσικό πράγμα του κόσμου και άδικα έσπαγα το κεφάλι μου να λύσω προβλήματα που η Ζωή τα έχει λύσει μόνη της.?Τελικά είναι, ευτυχώς, αδύνατο και ίσως και απάνθρωπο να είναι κανείς έξυπνος εικοσιτέσσερις ώρες το εικοσιτετράωρο.?
O σκηνοθέτης της Αθήνας, δημιουργεί ένα δικό του, ιδιαίτερο και παράξενο σύμπαν από εικόνες. Οι ταινίες του έχουν προβληθεί σε πολλά Φεστιβάλ και έχει τιμηθεί με πολλά διεθνή βραβεία, όπως τη Χρυσή Λεοπάρδαλη στο Φεστιβάλ του Λοκάρνο, με τον Αργυρό Ουγκώ στο Φεστιβάλ του Σικάγο. Πολυβραβευμένος στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, ενώ τιμητικά αφιερώματα στο σύνολο του έργου του έχουν γίνει σε Νέα Υόρκη, Λονδίνο, Μόσχα, Λα Ροσέλ και Καλκούτα. Έχει τιμηθεί με τον Χρυσό Αλέξανδρο για το σύνολο του έργου του. Στη φιλμογραφία του ξεχωρίζουν οι ταινίες: «Τα Χρώματα της Ίριδας», «Τεμπέληδες της εύφορης κοιλάδας», «Αυτή η νύχτα μένει», «Ονειρεύομαι τους Φίλους Μου», «Delivery» κ.α. Το αυτοβιογραφικό βιβλίο του Νίκου Παναγιωτόπουλου, «Από το Καλάθι των Αχρήστων» κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Πατάκη. | BURIED
| | Ταινία μυστηρίου , ισπανικής καταγωγής σε σκηνοθεσία Ροντρίγκο Κόρτες?με τους Ράιαν Ρέινολντς, Ιβάνα Μίνο, Στίβεν Τομπολόφσκι.
Υπόθεση:
Ο Πολ Κονρόι, οδηγός φορτηγού και οικογενειάρχης, ξυπνά και είναι θαμμένος ζωντανός, μέσα σε μία παλιά ξύλινη κάσα.Βρίσκεται σε ένα φέρετρο, 2,5 μέτρα κάτω από Ιρακινό έδαφος.Δεν ξέρει ποιος μπορεί να τον έχει εγκλωβίσει. Του έχουν απομείνει 90 λεπτά οξυγόνου. Ο μόνος τρόπος να επικοινωνήσει με τον έξω κόσμο είναι ένα μυστηριώδες κινητό τηλέφωνο που δεν έχει καλό σήμα και μπαταρία. Και κάθε δευτερόλεπτο τον φέρνει πιο κοντά στο θάνατο...Ο Πολ έχει μόνο 90 λεπτά στη διάθεσή του για να σωθεί.
Ο σκηνοθέτης
Ο χρυσός κανόνας για εμάς ήταν ποτέ να μην περάσουμε στην επιφάνεια της γής.Το ίδιο το σενάριο μας διασφάλιζε το ότι θα μπορούσαμε να μείνουμε κάτω από την επιφάνεια της γης καθ? όλη τη διάρκεια της ταινίας, χωρίς να χαθεί το ενδιαφέρον του θεατή. Και όντως, όπως αποδείχθηκε θα έπρεπε με κάθε τρόπο να κάνουμε όλα τα γυρίσματα υπόγεια, προκειμένου να κρατήσουμε το ενδιαφέρον του κοινού ζωντανό. Για παράδειγμα, μία αφήγηση χωρισμένη σε δύο παράλληλες ιστορίες, που θα άφηνε να μπει «οξυγόνο» στη μεγάλη οθόνη από πολύ νωρίς, θα πρόδιδε την αγωνία που νιώθει ο κεντρικός χαρακτήρας (και την οποία μοιράζεται και ο θεατής).?Αν αφήναμε το φως να ξετρυπώσει στην οθόνη (όπως αν δείχναμε κάποιον να απαντάει στην κλήση του πρωταγωνιστή, σε ένα χολ σπιτιού λουσμένο στο φως του πρωινού, ή αν κάναμε ζουμ στο προβληματισμένο πρόσωπο ενός τηλεφωνητή που μασά τσίχλα καθώς προσπαθεί να διαχειριστεί ένα πολύ παράξενο τηλεφώνημα), θα μειώναμε τη δυναμική της ταινίας, θα την κάναμε να φαίνεται πολύ πιο «φτηνή», θα μετατρέπαμε μία συγκλονιστική ιστορία σε μία κακή ταινία που θα μπορούσε να είχε γυριστεί και για την τηλεόραση.
?
Σκηνοθετικό σημείωμα
Υπάρχουν μικρές και μεγάλες ιστορίες. Το πόσο μεγάλη είναι μία ιστορία δεν εξαρτάται από τον αριθμό των χαρακτήρων ή το μέγεθος της παραγωγής ? όπως συχνά λένε. Είναι o «Γέρος και η Θάλασσα» μία σημαντική ιστορία; Θα ήταν πιο σημαντική αν ο Χέμινγουεϊ είχε προσθέσει δέκα ή δώδεκα ψαράδες και μερικά ψάρια παραπάνω; Η σημασία μίας ιστορίας δεν μπορεί να μετρηθεί σε τετραγωνικά μέτρα και ίντσες, αλλά αντίθετα εξαρτάται από ένα πράγμα μόνο?την ίδια την ιστορία, από το αν αυτό που μας λέει είναι ενδιαφέρον ή όχι, αν μπορεί να αιχμαλωτίσει την προσοχή του θεατή και να τη διατηρήσει αμείωτη και από το εάν μας κάνει να θέλουμε να μάθουμε τι θα γίνει μετά, ή ακόμα καλύτερα ? αν έχουμε ανάγκη να μάθουμε. Μας ιντριγκάρει; Μας συναρπάζει; Μας κάνει να νιώθουμε ότι ο χρόνος περνά χωρίς να το καταλαβαίνουμε; Είμαστε τόσο απορροφημένοι από την ιστορία ώστε να πρέπει να τσιμπηθούμε για να σιγουρευτούμε ότι δεν συμβαίνει σε εμάς; Αν μία ιστορία μπορεί να προκαλέσει αυτά τα συναισθήματα και να έχει τέτοια επίδραση, τότε μιλάμε για μία σημαντική ιστορία ή μία μεγάλη ιστορία. Αν δεν μας προκαλεί αυτά τα συναισθήματα, τότε δεν έχει και μεγάλη σημασία αν υπάρχουν λεγεώνες από Όρκ, μία διαγαλαξιακή στρατιά και ολόκληρος ο Κόκκινος Στρατός να πολεμά για τον έλεγχο του πλανήτη Γη. Το αποτέλεσμα θα είναι απογοητευτικό και η ιστορία θα είναι ανούσια. | EAT PRAY LOVE
| | Αμερικάνικη δραματική ταινία με πρωταγωνιστές δυο ηθοποιούς που έχουν κερδίσει Όσκαρ, τη Τζούλια Ρόμπερτς και τον , Χαβιέ Μπαρδέμ σε σκηνοθεσία Ράιαν Μέρφι. Παίζουν επίσης οι Τζέιμς Φράνκο, Ρίτσαρντ Τζένκινς, Μπίλι Κρούνταπ, Βαϊόλα Ντέιβις. Η ταινία αποτελεί μεταφορά στην οθόνη της πραγματικής ιστορίας της συγγραφέως Λίζ Γκίλπερτ όπως την απέδωσε στο βιβλίο της ?Eat Pray Love? που έγινε best-seller .
Υπόθεση:
H Λιζ Γκίλμπερτ (Τζούλια Ρόμπερτς) στα τριάντα της είχε όλα όσα θα επιθυμούσε μία σύγχρονη γυναίκα: ένα σύζυγο, ένα ωραίο σπίτι, μια πετυχημένη καριέρα! Όμως, μπερδεμένη , προσπαθώντας να βρει τι πραγματικά ήθελε στη ζωή της. Με ένα φρέσκο το διαζύγιό ,αποφασίζει να κάνει την επανάσταση της. Έτσι Ξεκινάει ένα μεγάλο ταξίδι στον κόσμο, αναζητώντας τα τρία πράγματα που της λείπουν περισσότερο: την απόλαυση, την πίστη και την ισορροπία. Στην Ιταλία ανακαλύπτει την αληθινή ευχαρίστηση στο φαγητό, τη δύναμη της προσευχής στην Ινδία και, εντελώς αναπάντεχα, την εσωτερική ηρεμία και ισορροπία της αληθινής αγάπης στο Μπαλί. Η ταινία αποδεικνύει πως υπάρχουν περισσότεροι από ένας τρόποι να αφήσεις τον εαυτό σου ελεύθερο και να γνωρίσεις τον κόσμο. ?
Η πρωταγωνίστρια
Η Τζούλια Ρόμπερτς διάβασε το αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα της Ελίζαμπεθ Γκίλμπερτ ?Eat Pray Love? όταν πρωτοκυκλοφόρησε το 2006 και αμέσως ταυτίστηκε με την ιστορία του. «Όλοι φτάνουν σε ένα σημείο της ζωής τους όπου πρέπει να επαναπροσδιορίσουν το ποιοι είναι και τι αποζητούν» λέει η διάσημη ηθοποιός. Το βιβλίο της Γκίλμπερτ γνώρισε παγκόσμια επιτυχία, με πωλήσεις 6,2 εκατομμυρίων αντιτύπων στην Αμερική, ενώ επίσης μεταφράστηκε σε 40 γλώσσες. «Μου αρέσει ο τρόπος με τον οποίο περιγράφει τις εμπειρίες της ζωής, την ανάγκη να βρούμε απαντήσεις αλλά και τη σημασία που έχουν οι άλλοι στη ζωή μας. Ήθελα πολύ να συμμετέχω στην κινηματογραφική μεταφορά του βιβλίου, και λόγω της προοπτικής να συνεργαστώ με τον Ράιαν Μέρφι» εξηγεί η Ρόμπερτς.
Η Συνάντηση με τη συγγραφέα
«Η Λιζ περνάει μέσα από ένα ευρύ φάσμα συναισθημάτων, αφού η ιστορία καλύπτει ένα χρόνο από τη ζωή της» εξηγεί η Τζούλια Ρόμπερτς. «Χωρίζει, φλερτάρει, ταξιδεύει, γνωρίζει νέους ανθρώπους, δεν ξέρει τι να κάνει: ήταν μεγάλη ευκαιρία για μένα να παίξω έναν τόσο πολύπλοκο και συναρπαστικό χαρακτήρα». Η Τζούλια Ρόμπερτς είχε την ευκαιρία να γνωρίσει την Ελίζαμπεθ Γκίλμπερτ στη Ρώμη. «Δεν ήθελα να τη συναντήσω πριν τα γυρίσματα, για να είμαι ελεύθερη να ακολουθήσω το ένστικτό μου στο πώς θα την υποδυόμουν. Έτσι τη συνάντησα όταν είχαμε ήδη κινηματογραφήσει αρκετές σκηνές. Είναι ένας υπέροχος άνθρωπος με πολύ ιδιαίτερο τρόπο έκφρασης και δεν ήθελα να τη μιμηθώ».
Ο Σκηνοθέτης
Ο Ράιαν Μέρφι, ευρύτερα γνωστός για τη βραβευμένη με Χρυσή Σφαίρα τηλεοπτική σειρά ?Nip/Tuck?, υπογράφει τη σκηνοθεσία της ταινίας αλλά και το σενάριό της, μαζί με την Τζένιφερ Σολτ, με την οποία είχε συνεργαστεί σε αρκετά επεισόδια του ?Nip/Tuck?.
«H ομορφιά του βιβλίου, και ο λόγος για τον οποίο το επιλέξαμε, είναι ότι σου προτείνει να βγεις από την ασφάλειά σου» λέει ο σκηνοθέτης.
Το κεντρικό θέμα του βιβλίου που αφορά στο να είσαι ειλικρινής απέναντι στον εαυτό σου, αποτέλεσε την κινητήρια δύναμη πίσω από την ιστορία και το σενάριο. Η Γκίλμπερτ περιγράφει ένα εξωτικό ταξίδι στις τρεις ηπείρους, ο λόγος όμως που έκανε την ιστορία της τόσο δημοφιλή ανά τον κόσμο είναι το εσωτερικό ταξίδι της ηρωίδας, η αναζήτηση του πραγματικού της εαυτού. Η σωστή ισορροπία ανάμεσα στο εξωτερικό και το εσωτερικό της ταξίδι ήταν το κλειδί για να μεταφερθεί η ιστορία στη μεγάλη οθόνη. Καθώς έγραφαν το σενάριο, ο Μέρφι και η Σολτ βρισκόντουσαν τακτικά με την Τζούλια Ρόμπερτς και την παραγωγό Ντίντι Γκάρντνερ για να ανταλλάξουν απόψεις. Επίσης ο Μέρφι επικοινωνούσε συχνά μέσω e-mail και με τη συγγραφέα, Ελίζαμπεθ Γκίλμπερτ, που αποδείχθηκε μια χρήσιμη σύμμαχος καθώς διευκρίνιζε όποτε ήταν απαραίτητο τα κίνητρα του χαρακτήρα της. Οι δημιουργοί αποφάσισαν να κινηματογραφήσουν στις πραγματικές τοποθεσίες που επισκέφθηκε η Γκίλμπερτ στο ταξίδι της. Θυμάται ο Μέρφι: «Μερικά μέρη αποδείχθηκαν εύκολα, όπως όλες οι τοποθεσίες στη Ρώμη. Περάσαμε όμως πολύ χρόνο κατά την προ-παραγωγή για να βρούμε τα σωστά σημεία, και επισκεφθήκαμε τρεις φορές την κάθε χώρα. Όταν βλέπαμε ότι θα ήταν αδύνατον να κάνουμε γυρίσματα σε κάποιο μέρος, τότε το φωτογραφίζαμε και προσπαθούσαμε να το αντιγράψουμε. Επειδή το βιβλίο είναι τόσο γνωστό και αγαπημένο, ήταν σημαντικό για μένα ως σκηνοθέτη να παραμείνω πιστός στα μέρη που επισκέφθηκε η Λιζ».
Πέρα από τις πραγματικές τοποθεσίες, μία ακόμα απόφαση της παραγωγής ήταν να πραγματοποιηθούν τα γυρίσματα στη σωστή χρονολογική σειρά, όπως ακριβώς έγινε το ταξίδι της Γκίλμπερτ: πρώτα στη Νέα Υόρκη, μετά στην Ιταλία και ύστερα στην Ινδία και το Μπαλί.
Νέα Υόρκη
Η παραγωγή ξεκίνησε στη Νέα Υόρκη, όπου εξερευνούμε τους λόγους για τους οποίους η Λιζ θέλει να απομακρυνθεί από τον άντρα της, Στίβεν (Μπίλι Κράνταπ), αλλά και από τον εραστή της, Ντέιβιντ (Τζέιμς Φράνκο). Οι προβληματισμοί και οι ανάγκες της Λιζ εκφράζονται καθαρά μέσα από τη σχέση της με την καλύτερή της φίλη, Ντέλια, την οποία υποδύεται η υποψήφια για Όσκαρ ηθοποιός Βαϊόλα Ντέιβις.
Ιταλία
Στην Ιταλία, και συγκεκριμένα στη Ρώμη, η ψυχή της Λιζ αρχίζει να ηρεμεί: μαθαίνει να απολαμβάνει απλές χαρές της ζωής όπως είναι το φαγητό αλλά και ?η γλύκα του να μην κάνεις τίποτα?, το ?dolce far niente? όπως λένε οι Ιταλοί.
Ινδία
Έχοντας πια μάθει να απολαμβάνει τη ζωή, η Λιζ νιώθει την ανάγκη να ανακαλύψει κάτι βαθύτερο, κι έτσι ταξιδεύει σε ένα ασράμ στην Ινδία για διαλογισμό και ενδοσκόπηση. Η σεναριογράφος Τζένιφερ Σολτ είχε προσωπική εμπειρία από τη ζωή στα ασράμ: «εκεί μαθαίνεις τρόπους διαλογισμού και πρακτικές που σε βοηθούν να καθαρίσεις το μυαλό και την καρδιά σου, για να κερδίσεις την αγάπη και την κατανόηση που αναζητάς». Στο ασράμ η Λιζ συναντά τον Ρίτσαρντ από το Τέξας, με τον οποίον αναπτύσσουν μία ιδιαίτερη σχέση. Ο Ρίτσαρντ Τζένκινς, που ανέλαβε το συγκεκριμένο ρόλο, συνάντησε τον πραγματικό Ρίτσαρντ από το Τέξας λίγο πριν πεθάνει. «Αφού διάβασα το σενάριο, σκέφτηκα ότι έπρεπε να γνωρίσω αυτόν τον τύπο. Είχε χάσει πολλά στη ζωή του, κυρίως από δικά του λάθη, και προσπαθώντας να συμφιλιωθεί με τον εαυτό του βρέθηκε στο ασράμ. Ήταν ένας απίστευτος άνθρωπος» λέει ο Τζένκινς. Οι παραγωγοί δυσκολεύτηκαν να βρουν την κατάλληλη τοποθεσία για τα γυρίσματα στην Ινδία, αλλά τελικά ανακάλυψαν ένα ασράμ δύο ώρες έξω από το Νέο Δελχί που τους επέτρεψε την κινηματογράφηση, με την προϋπόθεση ότι δε θα παρεμπόδιζαν τις καθημερινές δραστηριότητες.
Ινδονησία
Έχοντας κατακτήσει τη δύναμη της εσωτερικής ηρεμίας, η Λιζ είναι πια έτοιμη να δεχθεί το μήνυμα του Μπαλί: την ισορροπία.
«Αρχικά δεν είναι σε θέση να το κατανοήσει, όμως όλοι κάποια στιγμή αναγκαζόμαστε να μάθουμε ότι η ζωή δεν είναι γραμμική ή λογική» λέει η Τζούλια Ρόμπερτς. Αυτό που σίγουρα δεν περιμένει η Λιζ , είναι να γνωρίσει ένα νέο έρωτα. Παρότι έχει πια μάθει να απολαμβάνει τη ζωή μόνη της, όταν γνωρίζει τον Φελίπε δε μπορεί να τον βγάλει από το μυαλό της: προσπαθεί να ξεφύγει από τα συναισθήματά της αλλά της είναι αδύνατον. Ο Χαβιέρ Μπαρδέμ που υποδύεται τον Φελίπε υιοθέτησε μια βραζιλιάνικη προφορά για τις ανάγκες του ρόλου και συνάντησε τον Χοσέ Νούνες, τον πραγματικό Φελίπε. «Διάβασα το σενάριο και αμέσως μετά το βιβλίο» λέει ο Μπαρδέμ. «Μιλάει για γνωστές μας αλήθειες, την προσπάθειά μας να ξεπεράσουμε τον πόνο και την απογοήτευση, το πώς προσπαθούμε να είμαστε κάτι άλλο πέρα από τον εαυτό μας επειδή αναζητάμε την αγάπη και την αποδοχή. Ταυτόχρονα όμως υπάρχει και αρκετό χιούμορ. Προσωπικά, με άγγιξε». Σημαντικό ρόλο στην επίσκεψη της Λιζ στην Ινδονησία παίζει ο εναλλακτικός θεραπευτής Κετούτ Λιγέρ, το όνομά του οποίου σημαίνει «λαμπερό φως»: είναι εκείνος που βοηθά τη Λιζ να πάρει κρίσιμες αποφάσεις όταν βρίσκεται μπροστά στο συναισθηματικό της σταυροδρόμι. Τον Λιγέρ υποδύεται ο πρωτοεμφανιζόμενος Χάντι Σουμπιγιάντο, ένας φλαουτίστας τον οποίον συνάντησαν σε ένα ξενοδοχείο της Τζακάρτα και του πρότειναν το ρόλο, παρότι δεν είχε παίξει ποτέ ξανά στη ζωή του. Οι παραγωγοί κατάφεραν να εξασφαλίσουν για τα γυρίσματα το σπίτι του ίδιου του Κετούτ Λιγέρ, όπου ζει ακόμα και σήμερα με την οικογένειά του. |
Aρχείο Ταινιών υπόλοιπων εβδομάδων |
|
|