Πολεμική ταινία αμερικάνικης παραγωγής σε σκηνοθεσία της Κάθριν Μπίγκελοου, πρώην κ. Κάμερον , φαβορί για τα Όσκαρ2010.Μία ταινία που έχει σπάσει ρεκόρ εισιτηρίων ανά τον κόσμο με τους Ραλφ Φάινς, Γκάι Πιρς, Τζέρεμι Ρένερ, Μπράιαν Γκέραρτι,Ντέιβιντ Μορς. Θέμα της, ο πόλεμος στο Ιράκ και γενικότερα στη Μέση Ανατολή. Τόπος δράσης η Βαγδάτη , μια πόλη -παγίδα γεμάτη από βόμβες και ανθρώπους καμικάζι που θυσιάζουν την ζωή τους.Κάθε δεκαπέντε λεπτά γίνεται έκρηξη από έναν αυτοσχέδιο μηχανισμό με θανατηφόρες επιπτώσεις. Η Β- Company είναι η μοναδική ομάδα που έχει εκπαιδευτεί να αφοπλίζει αυτές τις θανατηφόρες βόμβες. Ο λοχίας Σάνμπορν, ένας πρώην καταδρομέας, και ο λοχίας Έλτριτζ, ένας νέος που φιλοσοφεί την ζωή, έχουν μόνο 38 μέρες να φέρουν εις πέρας την αποστολή τους. Αναγκάζονται να συνεργαστούν με τον καινούριο αρχηγό της ομάδας, Γουίλιαμ Τζέιμς,ο οποίος εφαρμόζει περίεργες και ριψοκίνδυνες τακτικές , δείχνοντας να "απολαμβάνει" αυτό το "παιχνίδι" με το θάνατο. Η συμπεριφορά του αρχηγού τους ,που μοιάζει με εμμονή ,τρομάζει τους υπόλοιπους στρατιώτες και φέρνει συγκρούσεις ...
Η Κάθριν Μπίγκελοου (Κ-19: Το υποβρύχιο), εκτός από την σκηνοθεσία, επιμελήθηκε και το σενάριο σε συνεργασία με τον πολεμικό ρεπόρτερ Μαρκ Μπολ (In the valley of Elah) ενώ η ταινία κατατάχθηκε στις Δέκα Καλύτερες Ταινίες του National Board of Review of Motion Pictures (των ΗΠΑ) για το 2009 με Βραβείο Αξιομνημόνευτης Ανδρικής Ερμηνείας στον JEREMY RENNER και παράλληλα Κέρδισε το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας του Γκόθαμ καθώς και το βραβείο του Ομαδικού καστ της ταινίας .
Και ενώ η ταινία μονοπωλεί το ενδιαφέρον για τα Όσκαρ , ένας Αμερικανός στρατιωτικός κατέθεσε μήνυση εναντίον των παραγωγών της ταινίας με τον ισχυρισμό ότι "του έκλεψαν τη ζωή", αφού υποστηρίζει ότι ο κεντρικός ήρωας είναι ο ίδιος και τα όσα έζησε πολεμώντας στο Ιράκ.
Ο ανθυπασπιστής Τζέφρι Σάρβερ πιστεύει πως ο σεναριογράφος Μάρκ Μπόαλ βάσισε όλες τις καταστάσεις που περιγράφονται στην ταινία σε γεγονότα που τον αφορούν, επισημαίνεται σε ανακοίνωση του δικηγόρου Τζέφρι Φίγκερ, ο οποίος εκπροσωπεί τον Σάρβερ.
Η εταιρία διανομής της ταινίας, η Summit Entertainment, με δική της ανακοίνωση απαντά πως η ταινία είναι μια φανταστική ιστορία με θέμα τους στρατιώτες στο πεδίο της μάχης.
Ο Μπόαλ, που θεωρείται φαβορί για το Οσκαρ σεναρίου, βρέθηκε ως δημοσιογράφος στο Ιράκ ακολουθώντας μια μονάδα πυροτεχνουργών του στρατού. Εγραψε την ιστορία τους για το περιοδικό Playboy και αργότερα την μετέτρεψε σε σενάριο με βασικό ήρωα τον Γουίλ Τζέιμς.
Σάρβερ ισχυρίζεται πως είναι ο Τζέιμς, αποκαλύπτοντας πως το παρατσούκλι του Τζέιμς στην ταινία, το "Blaster One", ήταν η δική του κωδική ονομασία όταν πολεμούσε στο Ιράκ.
Η ΑΛΙΚΗ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΘΑΥΜΑΤΩΝ (3D) - ALICE IN WONDERLAND
Περιπέτεια , αμερικανικής παραγωγής σε σκηνοθεσία Τιμ Μπάρτον με τους Τζόνι Ντεπ, Μία Γουασικόβσκα, Αν Χάθαγουεϊ, Ελένα Μπόναμ Κάρτερ, Κρίσπιν Γκλόβερ. Μιά ταινία μεταφορά απο το κλασσικό βιβλίο του Λούις Κάρολ «Η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων» (1865). Η 19χρονη πια Αλίκη ακολουθεί τον Άσπρο Λαγό και επιστρέφει στη Χώρα των Θαυμάτων για πρώτη φορά μετά τα παιδικά της χρόνια, αν και δε θυμάται τίποτα από τις προηγούμενες περιπέτειές της. Εκεί θα συναντήσει μια σειρά από πολύχρωμους χαρακτήρες, όπως οι Τσιριμπίμ και Τσιριμπόμ, η Γάτα του Τσέσαϊρ, ο Αβεσαλώμ, ο Μαρτιάτικος Λαγός, ο Μπαγιάντ, ο Μουσκαρδίνος και φυσικά ο Τρελο-Καπελάς. Πότε μικραίνοντας και πότε μεγαλώνοντας, η Αλίκη θα ξεκινήσει ένα φανταστικό ταξίδι για να βρει το πραγματικό της πεπρωμένο και να βάλει τέλος στην τυραννία της Κόκκινης Βασίλισσας.
Για να παρουσιαστεί το μοναδικό όραμα του Μπάρτον, το φιλμ συνδυάζει διάφορες τεχνικές οπτικών εφέ: χαρακτήρες δημιουργημένους σε ηλεκτρονικό υπολογιστή, τεχνολογία 3D, γυρίσματα σε green screen. Για το συντονισμό όλων αυτών κλήθηκε ο πολλαπλά βραβευμένος με Όσκαρ «μάγος» των οπτικών εφέ, Κεν Ράλστον, γνωστός απο τις δουλειές του στον Πόλεμος των Άστρων, Ποιος Παγίδεψε τον Ρότζερ Ράμπιτ, Επιστροφή στο Μέλλον, Φόρεστ Γκαμπ, Το Πολικό Εξπρές.
Η ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ - BROOKLYN'S FINEST
Αστυνομική περιπέτεια , αμερικανικής παραγωγής σε σκηνοθεσία Αντουάν Φουκουά
με τους Ρίτσαρντ Γκιρ, Ίθαν Χοκ, Ντον Τσιντλ, Έλεν Μπάρκιν, Γουέσλι Σνάιπς.Η ιστορία διαδραματίζεται στις λαϊκές κατοικίες του Ανατολικού Μπρούκλιν, όπου και μεγάλωσε ο σεναριογράφος, Μάικλ Σ. Μάρτιν.
Στην ταινία O Σαλ, ο Τάνγκο και ο Έντι είναι τρεις αστυνομικοί σε διαφορετικές φάσεις της καριέρας τους: ο πρώτος στην προσπάθεια του να συντηρήσει την πολυμελή οικογένειά του, καταφεύγει σε μάλλον "αμαρτωλούς" τρόπους, ο δεύτερος μπλεγμένος σε συναλλαγές με ναρκωτικά, ενώ ο τρίτος εθισμένος στο αλκοόλ προσπαθεί να συμμαζέψειζωή του. Οι τρεις ήρωες συναντιούνται και έρχονται αντιμέτωποι ο καθένας με τις δικές του "αμαρτίες" ....
Σύμφωνα με τον σκηνοθέτη , "η ταινία δεν έχει ως θέμα της διεφθαρμένους αστυνομικούς, αλλά τρεις αποτυχημένους αστυνομικούς. Ο καθένας έχει τα δικά του πράγματα που πρέπει να κατακτήσει, τα δικά του προσωπικά θέματα, επομένως η ταινία έχει να κάνει περισσότερο με την ψυχολογική κατάσταση στην οποία βρίσκονται παρά με τη δουλειά τους". Αυτό που τον ιντρίγκαρε επίσης ήταν ότι η ιστορία ταυτίζεται με τη σημερινή Νέα Υόρκη, "όπου όλο και περισσότεροι αστυνομικοί σκοτώνονται την ώρα του καθήκοντος", κάτι που το βρίσκει πολύ ενοχλητικό.
"Η Σκοτεινή Πλευρά του Νόμου" είναι μια ταινία που "έγινε κατά τύχη", δηλώνει ο ίδιος σεναριογράφος,ο Μάικλ Σ. Μάρτιν, ο οποίος δούλευε στο Μετρό της πόλης, αλλά τραυματίστηκε σε ένα τροχαίο το 2005.Κατά τη διάρκεια της ανάρρωσής του, χρειαζόταν να βρει τρόπο να κερδίσει κάποια έξτρα χρήματα ώστε να αντικαταστήσει το αυτοκίνητο που έχασε στο ατύχημα. "Σερφάροντας" στο Διαδίκτυο, βρήκε έναν διαγωνισμό σεναρίου με έπαθλο 10 χιλιάδες δολάρια μετρητά. Παρόλο που δεν είχε γράψει κάτι μέχρι τότε, είχε εγγραφεί στο τμήμα κινηματογράφου στο Brooklyn College, όμως δεν τέλειωσε όλα τα μαθήματα. Δεν περίμενε πραγματικά ότι θα γινόταν ταινία το σενάριο που θα έγραφε, ωστόσο είναι πλέον γεγονός. "Είχα όλον αυτό τον ελεύθερο χρόνο στη διάθεσή μου και πίστευα ότι ήταν η καλύτερη λύση να ασχοληθώ με το σενάριο για να πάρω καινούριο αυτοκίνητο. Ξεκίνησα λοιπόν να γράφω και το τέλειωσα την τελευταία ημέρα της προθεσμίας, οπότε και το παρέδωσα", θυμάται ο Μάρτιν.
Έναν μήνα μετά τον διαγωνισμό, ο Μάρτιν έλαβε ένα τηλεφώνημα, που του έλεγαν ότι ήταν φιναλίστ αλλά δεν είχε κερδίσει. Συναντήθηκε με κάποιους από τους κριτές και μάλιστα ένας παραγωγός ήθελε να στείλει το σενάριο σε διάφορα studios και του πρότεινε ότι θα του εξασφάλιζε έναν ατζέντη. Εκείνη τη στιγμή το μόνο που ενδιέφερε τον Μάρτιν ήταν ότι δεν κέρδισε τα μετρητά για το αυτοκίνητο που ήθελε. "Ακόμη δεν πίστευα ότι θα γινόταν ταινία. Κράτησα τη δουλειά που ήδη είχα, αλλά στο πίσω μέρος του μυαλού μου αναρωτιόμουν τι θα συνέβαινε", υποστηρίζει.
Σύντομα, το σενάριο στάλθηκε στη Warner Bros., όπου τράβηξε την προσοχή της Μαίρη Βιόλα, που αναζητούσε έναν νεαρό σεναριογράφο για ένα νέο project. Η Βιόλα διάλεξε το συγκεκριμένο σενάριο ανάμεσα σε αμέτρητα άλλα. Κι έτσι όλα πήραν τον δρόμο τους...
ΤΟ ΚΟΥΤΙ -THE BOX
Θρίλερ επιστημονικής φαντασίας , αμερικανικής παραγωγής σε σκηνοθεσία Ρίτσαρντ Κέλι
με τους Κάμερον Ντίαζ, Τζέιμς Μάρσντεν, Φρανκ Λαντζέλα
Στην ταινία οι κεντρικοί ήρωες είναι οι Άρθουρ και Νόρμα Λιούις, γονείς ενός μικρού παιδιού, οι οποίοι λαμβάνουν ανώνυμα ένα μυστηριώδες δώρο: ένα μικρό ξύλινο κουτί που χαρίζει στον ιδιοκτήτη του 1.000.000 δολλάρια με το πάτημα ενός κουμπιού. Το πάτημα του κουμπιού όμως οδηγεί στο θάνατο έναν άνθρωπο κάπου στον κόσμο, κάποιον που το ζευγάρι δεν γνωρίζει. Έχοντας το κουτί στα χέρια τους μόνο για ένα 24ωρο, η Νόρμα και ο Άρθουρ έρχονται αντιμέτωποι με ένα τρομακτικό δίλημμα. Που δεν είναι άλλο απο το "Τι θα έκανες αν είχες την ευκαιρία να αποκτήσεις τεράστιο πλούτο, με αντίτιμο όμως μια ανθρώπινη ζωή, κάποιον τον οποίο δε γνωρίζεις;"
"Είναι μια ερώτηση που όλοι θέταμε στους εαυτούς μας" λέει για την ταινία η Κάμερον Ντίαζ. "Πιστεύω πως κανείς δεν ξέρει πραγματικά τι θα έκανε μέχρι να αντιμετωπίσει μια απόφαση τέτοιου είδους. Στην επιφάνεια είναι εύκολο να πεις "Ξέρω ακριβώς τι θα έκανα". Οι συνθήκες όμως θα μπορούσαν να είναι διαφορετικές σε κάθε δεδομένη στιγμή, για κάθε άνθρωπο. Δεν είναι τόσο απλό όσο φαίνεται."
ΡΟΥΝΤΟ ΚΑΙ ΚΟΥΡΣΙ - RUDO Y CURSI
Δραματική κομνεντί, Αμερικανομεξικανικής παραγωγής, σε σκηνοθεσία Κάρλος Κουαρόν με τους Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ, Ντιέγκο Λούνα, Τζέσικα Μας, Ντολόρες Χερέντια,Γκιγιέρμο Φραντσέλα. Στην ταινία Ο Τάτο και ο Μπέτο είναι δυο αδέρφια που δουλεύουν σκληρά για να τα βγάλουν πέρα σε μιά αγροτική επαρχία του Μεξικό. Μετά από ένα φιλικό παιχνίδι ποδοσφαίρου, ο μεγαλύτερος κυνηγός ταλέντων αναλαμβάνει να εκπροσωπήσει και τα δύο αδέρφια. Ο Τάτο και ο Μπέτο αποκτούν ξαφνικά τη ζωή αστέρων, αλλά ανακαλύπτουν πως σε κάθε όνειρο υπάρχει και μια σκοτεινή πλευρά, όταν αναγκάζονται να διαγωνιστούν σε διαφορετικές ομάδες, με αποτέλεσμα να βρεθούν αντιμέτωποι στο γήπεδο. Αν όμως δεν ενωθούν ξανά ως αδέρφια, κινδυνεύουν να χάσουν όλα όσα είχαν ονειρευτεί...
GUILT
Ελληνική ταινία με θέμα την Κύπρο σε σκηνοθεσία Βασίλη Μαζωμένου με τους Κώστα Σειραδάκη, Γιάννη Τσορτέκη, Άρτο Απαρτιάν, Εβελίνα Παπούλια.
Η υπόθεση προσπαθεί να μεταφέρει την ιστορία της Κύπρου τα τελευταία πενήντα χρόνια μέσα από τη ζωή ενός ?πλέον- ηλικιωμένου εμπόρου όπλων, ο οποίος χειρουργείται και, μέσω της νάρκωσης, «ξαναβλέπει» τη ζωή που έζησε στην Κύπρο τα τελευταία πενήντα ταραγμένα χρόνια. Με κυρίαρχο το συναίσθημα της ενοχής που φέρει ο κεντρικός χαρακτήρας, εξ ού και ο τίτλος της το Guilt χωρίζεται σε τρεις σημαντικές ιστορικές περιόδους στην ιστορία του νησιού:
α) την περίοδο από το 1950 έως το 1959, β) την τουρκική εισβολή του 1974 και γ) την τουρκική κατοχή ως τη δολοφονία του Σολωμού το 1996.
Για το Guilt έγιναν για πρώτη φορά γυρίσματα στα «Φυλακισμένα Μνήματα», της Λευκωσίας, ενώ για τις ανάγκες της ταινίας αρκετά από τα κοστούμια ράφτηκαν ειδικά στην Αγγλία. Όλα τα γυρίσματα έγιναν στην παλιά πόλη της Λευκωσίας.
Το Guilt είναι η πρώτη μιας τριλογίας του Βασίλη Μαζωμένου με το ίδιο θέμα. Θα ακολουθήσουν οι ταινίες The Landlord και Sleepless.
Το Guilt του Βασίλη Μαζωμένου εκπροσώπησε την Κύπρο στο Φεστιβάλ του Μόντρεαλ (27 Αυγούστου έως 7 Σεπτεμβρίου), ενώ συμμετείχε στο φεστιβάλ της Goa, στην Ινδία και στο 33ο Διεθνές Φεστιβάλ του Κάϊρου. Επίσης, στο πλαίσιο του αφιερώματος στον Κυπριακό κινηματογράφο για τον εορτασμό των 50 χρόνων από την ίδρυση της Κυπριακής Δημοκρατίας, συμμετείχε στην τελετή έναρξης του Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου 2009 που διοργανώθηκε από τον Πολιτισμικό Οργανισμό του Δήμου Αθηναίων.
Ο ΚΥΝΗΓΟΣ-THE CHASER
Αστυνομικό θρίλερ , παραγωγης Νότιας Κορέας σε σκηνοθεσία Να Χονγκ-Τζιν με τον Κιμ Γιουν-Σέοκ.
Το σενάριο είναι βασισμένο στην αληθινή ιστορία του Yoo Young-Chul, ενός δολοφόνου που ευθύνεται για το θάνατο 21 ανθρώπων στο χρονικό διάστημα από το Σεπτέμβριο του 2003 ως τον Ιούλιο του 2004. Ο Υοο, που είναι καταδικασμένος σε θάνατο, δολοφονούσε κυρίως μασέζ που έκαναν επισκέψεις κατ΄οίκον και τις κακοποιούσε στο μπάνιο. Οι έρευνες της Αστυνομίας οδήγησαν σε αυτόν μετά από τις καταγγελίες των προαγωγών που πρόσεξαν πως τα κορίτσια εξαφανίζονταν μετά από την απόκρισή τους σε κάποια κλήση συγκεκριμένου τηλεφώνου.
Στην ταινία , Τζουνγκ-Χο είναι ένας προαγωγός , πρώην αστυνομικός θητεία στην κορεατική αστυνομία. Περνάει δύσκολους καιρούς, καθώς χρωστάει χρήματα στο μισό υπόκοσμο, ενώ κάποια από τα «κορίτσια» του έχουν χαθεί από προσώπου γης. Κάπως έτσι, αναγκάζει ένα από τα «κορίτσια» που του έχουν μείνει, την Μι-Τζιν, να κάνει μια επίσκεψη σε έναν τακτικό πελάτη, παρά το γεγονός πως είναι βαριά άρρωστη στο κρεβάτι...
Να τι λέει ο ίδιος ο σκηνοθέτης για την ταινία: «Δεν ήθελα να κάνω ένα φιλμ νουάρ απλώς και μόνο για να κάνω φιλμ νουάρ. Για μένα είναι η ιστορία που έρχεται πρώτη και το στυλ ακολουθεί... Οι φόνοι ιερόδουλων, σαν κι αυτόν που αναπαριστώ στην ταινία, είναι δυστυχώς πολύ συχνό φαινόμενο στην Κορέα. Οι άνθρωποι μιλούν συχνά για αυτές τις γυναίκες, αλλά ο ίδιος εκπλήσσομαι με τις κατηγορίες που τους προσάπτουν... 'Οσο για τα κίνητρα για αυτούς τους φόνους; Ακόμα και αν οι θεατές θέλουν να ξέρουν ποια είναι τα κίνητρα του δολοφόνου γαι το έγκλημα, κανείς δεν μπορεί να προσποιηθεί πως έχει το κλειδί. Για μένα ο ίδιος ο Γιουνγκ Μιν δεν ξέρει γιατί διαπράττει τα εγκλήματα. Έχω ηθελημένα αφήσει πολλά περιθώρια ερμηνείας ανοιχτά για το θεατή. Δεν υπάρχει απόλυτη αλήθεια...
Η ταινία έκανε τεράστια εμπορική επιτυχία στη χώρα της (είχε συνολικό τζίρο 20 εκατομμυρίων δολαρίων την πρώτη εβδομάδα προβολής του), ενώ η Warner έχει ήδη αγοράσει τα δικαιώματα για τη Χολιγουντιανλη "έκδοση" της. Την προσαρμογή του σεναρίου θα αναλάβει ο William Monahan, ο ίδιος άνθρωπος που έκανε την πρσαρμογή του σεναρίου του «Infernal Affairs» για το «The Departed» του Μάρτιν Σκορσέζε, ενώ το όνομα του Λεονάρντο Ντι Κάπριο ήδη συζητιέται για τον πρωταγωνιστικό ρόλο.