ΑΡΘΟΥΡ 3: Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΤΩΝ ΔΥΟ ΚΟΣΜΩΝ -ARTHUR 3: THE WAR OF TWO WORLDS
Ταινία κινουμένων σχεδίων για τις περιπέτειες του μικρού Aρθουρ που συνεχίζονται στην τρίτη ταινία της σειράς, σε σενάριο και σκηνοθεσία του Λικ Μπεσόν .Η ταινία βασίζεται στην επιτυχημένη σειρά βιβλίων που έχει γράψει ο ίδιος ο σκηνοθέτης. Στην ταινία ακούγονται οι φωνές των Φρέντι Χάιμορ, Μία Φάροου, Λου Ριντ , Ίγκι Ποπ .
Υπόθεση
Ο Μαλτάζαρ παγιδεύει τον Aρθουρ στη γη των Μίνιμοϊ και ταξιδεύει προς την αντίθετη κατεύθυνση, καταλήγοντας στον κόσμο των ανθρώπων. Τότε αναγκάζει έναν πλαστικό χειρουργό να του φτιάξει ανθρώπινο πρόσωπο, ώστε να μπει έτσι στο σπίτι των παππούδων του Aρθουρ. Εκεί ψάχνει για ένα φιαλίδιο που περιέχει το ελιξήριο που χρειάζεται ο Aρθουρ για να επανέρχεται στο φυσικό του μέγεθος. Όταν οι μικροσκοπικοί Aρθουρ, Σελένια και Μπεταμές φτάνουν τελικά στο σπίτι, ο Μαλτάζαρ έχει ήδη αρπάξει το φιαλίδιο. Τώρα πλέον ο Μαλτάζαρ, όντας ήδη πολύ ψηλός, βρίσκεται στο στρατό γιγάντιων κουνουπιών στο γειτονικό δάσος. Ο Aρθουρ ζητά τη βοήθεια της Βασίλισσας Μπι, της οποίας το μαγικό μέλι είναι αυτό που μπορεί να τον επαναφέρει στο μέγεθός του. Θα είναι όμως αυτό αρκετό για να μπορέσει ο Aρθουρ να βγει νικητής στον πόλεμο των δύο κόσμων;
THE OTHER GUYS
Αστυνομική κωμωδία , αμερικανικής παραγωγής σε σκηνοθεσία Aνταμ ΜακΚέι με τους Μαρκ Γουόλμπεργκ, Γουίλ Φερέλ, Σάμιουελ Λ. Τζάκσον, Ντουέιν Τζόνσον, Εύα Μέντες, Μάικλ Κίτον, Λίντσεϊ Σλόαν, Ρέι Στίβενσον, Πάρις Χίλτον, Αν Χεκ, Στιβ Κούγκαν
Υπόθεση
Οι ντετέκτιβ Κρίστοφερ Ντάνσον (Ντουέιν Τζόνσον) και Πι-Κέι Χάισμιθ (Σάμιουελ Λ. Τζάκσον) είναι οι πιο ικανοί και αγαπητοί μπάτσοι στη Νέα Υόρκη. Λίγα γραφεία πιο κεί , κάθονται οι Aλεν Γκαμπλ (Γουίλ Φέρελ) και Τέρι Χόιτζ (Μαρκ Γουόλμπεργκ), οι οποίοι δεν ανήκουν στους ήρωες, ενός αστυνομικού τμήματος είναι από τους «άλλους τύπους». Ο Γκαμπλ και ο Χόιτζ θαυμάζουν σαν είδωλα τους συναδέλφους τους, ντετέκτιβ Ντάνσον και Χάισμιθ. Είναι οι σκληροτράχηλοι μπάτσοι που κυκλοφορούν με μοντέλα, εμφανίζονται σε δεξιώσεις και γενικά προβάλλονται με κάθε τρόπο, αδιαφορώντας για το όποιο δημόσιο κόστος.
Ο Aλεν Γκαμπλ, είναι ένας μπάτσος γραφείου, που προτιμά να χάνεται μέσα στα χαρτιά του παρά να βγαίνει στους δρόμους. Είναι φιλότιμος, τυπικός, οργανωτικός και πιστεύει ότι η δουλειά ενός αστυνομικού μπορεί να γίνει εξίσου καλά μέσα από τον υπολογιστή του.Αντίθετα ο Χόιτζ είναι αναγκασμένος να συνεργάζεται με τον γραφειοκράτη Γκαμπλ, εξαιτίας κάποιου παραπτώματος που έκανε στο παρελθόν.
Οταν το δίδυμο των ηρωϊκών αστυνομικών , χάνει τη ζωή εν ώρα υπηρεσίας οι Γκάμπλ και Χόϊτζ αναλαμβάνουν δράση .Μία φαινομενικά απλή υπόθεση, με την οποία κανείς άλλος δεν καταδέχεται να ασχοληθεί, η οποία όμως μπορεί να αποδειχθεί ως το μεγαλύτερο έγκλημα στην ιστορία της Νέας Υόρκης. Σίγουρα είναι η ευκαιρία της ζωής τους, έχουν όμως τα προσόντα να την εκμεταλλευτούν;
Στο ρόλο της Σίλα, της γυναίκας του Γκαμπλ, βρίσκουμε την Εύα Μέντες. Το αστείο , στην ταινία είναι ότι κανείς δε μπορεί να πιστέψει πως ο Γκαμπλ μπορεί να έχει μια τόσο όμορφη γυναίκα όσο η Εύα Μέντες. Ειδικά ο Χόιτζ είναι αδύνατον να το χωνέψει, κι αυτό γίνεται ένα από τα επαναλαμβανόμενα αστεία του έργου. Το ότι τόσες ωραίες γυναίκες δίνουν σημασία στον Γκαμπλ, ενώ εκείνος δεν το παίρνει καν είδηση, αυτό τρελαίνει πραγματικά τον Χόιτζ.
Ο Αρχηγός της Αστυνομίας Μοτς(Μάικλ Κίτον ), παρά την αξιοζήλευτη θέση του δυσκολεύεται να τα βγάλει πέρα οικονομικά. Έτσι, όταν τελειώνει η υπηρεσία του, δουλεύει ως υπάλληλος στο γνωστό κατάστημα με είδη σπιτιού ?Bed, Bath and Beyond?. Ο Αρχηγός Μοτς δεν επέλεξε τυχαία αυτή τη δεύτερη δουλειά: την αγαπά πραγματικά. Αισθάνεται πολύ πιο άνετα στο τμήμα με τα κουζινικά παρά στο αστυνομικό τμήμα που διοικεί.
Τα γυρίσματα
Το μεγαλύτερο μέρος του έργου είναι γυρισμένο στη Νέα Υόρκη. «Βάλαμε στο έργο σχεδόν κάθε γωνιά της πόλης, από τη Γουόλ Στριτ μέχρι το Ρόκφελερ Σέντερ» παρατηρεί ο Γουίλ Φέρελ. Ο Aνταμ Μακ Κέι, σε συνεργασία με τον καλλιτεχνικό διευθυντή Κλέιτον Χάρτλι, αναζήτησαν τα πιο χαρακτηριστικά σημεία της Νέας Υόρκης κι ενσωμάτωσαν στην ταινία τοποθεσίες όπως η Rockefeller Plaza, το κτίριο της Time Warner, το Plaza Hotel, το City Hall Park και η Park Avenue. Για τις σκηνές δράσεις, οι Φέρελ και Μακ Κέι συνεργάστηκαν με τον παραγωγό Πάτρικ Κράουλι και το διευθυντή φωτογραφίας Όλιβερ Γουντ. Στόχος όλων ήταν η αληθοφάνεια: «αυτό δε συνηθίζεται στις κωμωδίες, όπου η δράση συνήθως θυμίζει καρικατούρα, αλλά λειτουργεί όταν έχεις για πρωταγωνιστή τον Μαρκ Γουόλμπεργκ» , εξηγούν οι συντελεστές.
ΜΑΧΑΙΡΟΒΓΑΛΤΗΣ - KNIFER
Δραματική ταινία , ελληνοκυπριακής συμπαταγωγής σε σκηνοθεσία Γιάννη Οικονομίδη με τους Βαγγέλη Μουρίκη, Στάθη Σταμουλακάτο και την Μαρία Καλλιμάνη. Κεντρικό θέμα της τρίτης μεγάλου μήκους ταινίας του Οικονομίδη , η σκοτεινή πλευρά που κρύβει μέσα του ο κάθε άνθρωπος σε συνδυασμό με τη ρουτίνα και τα αδιέξοδα της ζωής στις φτωχογειτονιές.
Υπόθεση
Ο Νίκος περνάει τεμπέλικα τις μέρες του στην επαρχία χωρίς παρόν και χωρίς μέλλον. Μετά το θάνατο του πατέρα του, ο θείος του τον παροτρύνει να εγκαταλείψει το χωριό και να πάει στην Αθήνα. Του προσφέρει διαμονή, διατροφή και μια εύκολη δουλειά. Ο Νίκος δέχεται για να βρεθεί ξαφνικά μπλεγμένος σε μια παράξενη κατ' οίκον εργασία. Απομονωμένος σ' ένα «γκρίζο» προάστιο της πόλης με μόνη παρέα τον θείο και τη θεία του, οι ισορροπίες ανάμεσα στους τρεις αρχίζουν ν' αλλάζουν...
Η ταινία και ο σκηνοθέτης
Σ ένα ξεπεσμένο βιομηχανικό τοπίο, στις λούμπεν γειτονιές που βρίσκονται στις παρυφές της Αθήνας, εκεί όπου το σύγχρονο lifestyle είναι άγνωστη λέξη και η ζωή μυρίζει ματαίωση, εκτυλίσσεται η νέα ταινία του Γιάννη Οικονομίδη. Μετά το «Σπιρτόκουτο» και την «Ψυχή στο στόμα», ο σκηνοθέτης, συνεχίζει την σκληρή, σαρκαστική και «καταγγελτική» κινηματογραφία αλλά απομακρύνεται από το ύφος των δύο προηγούμενων ταινιών του, που χαρακτηρίστηκαν από τους συνεχείς διαλόγους, τους γρήγορους ρυθμούς και τα αλλεπάλληλα γρονθοκοπήματα βωμολοχίας.
Η χυδαιότητα του νεοέλληνα είναι κι εδώ σε πρώτο πλάνο. Μόνο που στον «Μαχαιροβγάλτη», ίσως στην πιο ώριμη, πνευματική και εσωτερική του ταινία, ο Γιάννης Οικονομίδης έχει χαμηλώσει τα ντεσιμπέλ και αφήνει την εικόνα να μιλήσει για όσα οι χαρακτήρες του δε λένε. Δεν υψώνουν τη φωνή τους. Κραυγάζουν όμως μέσα από τις σιωπές τους και την ανημπόρια τους να βγούνε από τον απύθμενο βυθό της νεοελληνικής μιζέριας που τους τραβά στη δίνη της. Όσο πιο βαθιά βουλιάζουν, τόσο πιο σκληροί γίνονται.
Δεν υπάρχουν ήρωες. Μόνο αντί-ήρωες. Μικροαστοί γείτονες της διπλανής πόρτας. Λαϊκοί, αργόσχολοι, αφασικοί, ξιπασμένοι, μοιραίοι, τρώγονται με τις σάρκες τους και αποχαυνώνονται από την τηλεόραση. Το μαύρο χιούμορ υπονομεύει συνεχώς την τραγωδία χαρακτήρων που δεν εκβιάζουν αναγκαστικά τη συμπάθεια του θεατή.
Η ταινία είχε συμμετοχή στο 15ο Φεστιβάλ του Pusan (10 Οκτωβρίου 2010 παγκόσμια πρεμιέρα)
Ο Γιάννης Οικονομίδης, σεναριογράφος, σκηνοθέτης, παραγωγός ,γεννήθηκε στη Λεμεσό της Κύπρου το 1967 και σπούδασε κινηματογράφο στην Αθήνα. Έχει σκηνοθετήσει ταινίες μικρού μήκους και ντοκιμαντέρ. Έχει κερδίσει δυο φορές το πρώτο βραβείο καλύτερης ταινίας στο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας με τις ταινίες Σταδιακή Βελτίωση του καιρού το 1992 και Μόνο μυρίζοντας γιασεμί το 1994. Το Σπιρτόκουτο είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, που σκηνοθέτησε το 2003. Η δεύτερη ταινία του, Η Ψυχή στο Στόμα, συμμετείχε στην 45η Διεθνή Εβδομάδα Κριτικής των Καννών το 2006. Το Σπιρτόκουτο και η Ψυχή στο Στόμα ψηφίστηκαν οι καλύτερες ελληνικές ταινίες του 2003 και 2007 αντίστοιχα από την Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου (ΠΕΚΚ).
ΓΝΗΣΙΟ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ - THE CERTIFIED COPY
Δραματική ταινία , συμπαραγωγή Γαλλίας , Ιταλίας , Ιράν, σε σκηνοθεσία Αμπάς Κιαροστάμι με θέμα τον έρωτα που μπορεί να βρεθεί οπουδήποτε. Η ταινία είχε επίσημη συμμετοχή στο Διαγωνιστικό Τμήμα του 63ου Φεστιβάλ Κανών 2010 και η ηθποποιός τς Ζιλιέτ Μπινός , με Όσκαρ δεύτερου γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία της στον Αγγλο Ασθενή? , κέρδισε στις Κάννες και για αυτή την ταινία το βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμνηνείας. Έκπληξη αποτελεί ο συμπρωταγωνιστής , Γουίλιαμ Σίμελ, διάσημος τενόρος στην Αγγλία , που εδώ έκανε το ντεμπούτο του σαν ηθοποιός .
Υπόθεση
Πρόκειται για την ιστορία ενός άντρα και μιας γυναίκας, που συναντιούνται σε ένα μικρό χωριό στη νότια Τοσκάνη. Εκείνος είναι βρετανός συγγραφέας, που μόλις τελείωσε τη διάλεξη του σε ένα συνέδριο. Εκείνη έχει μια γκαλερί. Η ιστορία τους θα μπορούσε να συμβεί στον καθένα, οπουδήποτε.
Δήλωση της Ζυλιέτ Μπινός
Μια γυναίκα μπορεί να κρύβει μία άλλη. Για μια ηθοποιό, ο ρόλος του σκηνοθέτη είναι να αποκαλύπτει την άλλη γυναίκα. Η ακοή του, η κάμερα και οι προσδοκίες του την ωθούν να αναζητήσει βαθιά μέσα της και να αντιμετωπίσει ότι βρει εκεί. Δε γνώριζε πριν ποια ήταν. Το ανακαλύπτει μαζί με εκείνον. Ταυτόχρονα όμως δουλεύει και μια άλλη δύναμη: το Aγνωστο. Όταν κάθε βήμα, κάθε σκέψη κι αίσθηση ενώνεται με τη σωματική πράξη, όπως στο γάμο, η ηθοποιός περιμένει το μνηστήρα της, τον περιμένει όπως η πληγή περιμένει να γιατρευτεί. Τον περιμένει στη γωνία, σε εσωτερικά μονοπάτια, μέσα από την ψυχή της για να δώσει αυτό που δε μπορεί να ειπωθεί, να ακουστεί, ένα ελάττωμα, ένα σπασμένο τακούνι, από το σκοτάδι στην καρδιά της ψυχής της.
Η Ζυλιέτ Μπινός και ο σκηνοθέτης
Μια φορά κι έναν καιρό, πήγα στο Ιράν για να συναντήσω τον Aμπας (τον είχα γνωρίσει στις Κάννες και τον είχα συναντήσει και στην UNESCO). Μου είχε πει «Έλα στην Τεχαράνη!». Δέχτηκα την πρόσκληση του. Δύο φορές.
Ένα βράδυ, μου μίλησε για την ιστορία που γυρίσαμε μαζί το καλοκαίρι. Μου μίλησε για κάθε λεπτομέρεια: το σουτιέν, το εστιατόριο, το ξενοδοχείο. Εν ολίγοις, μου είπε ότι του είχε συμβεί.
Στο τέλος, αφού μιλούσε για 45 λεπτά, με ρώτησε: «Με πιστεύεις;» και του είπα «Ναι». Κι εκείνος απάντησε: «Δεν είναι αλήθεια!». Γέλασα τόσο δυνατά που ίσως να ήταν κι αυτός ο λόγος που θέλησε να κάνει την ταινία! Η πραγματικότητα και η μυθοπλασία με έκαναν πάντα να γελώ, γιατί πιστεύω πραγματικά ότι όλα είναι δυνατά. Μέχρι σήμερα, είμαι σίγουρη ότι την έζησε αυτή την ιστορία. Όσο είμαι σίγουρη κι ότι δεν την έζησε.
Η Τοσκάνη, είναι ένα από εκείνα τα μέρη, όπου όλα μπορούν να συμβούν. Δεν είναι τυχαίος ο αριθμός των αγίων που έχουν εκεί. Βιώσαμε αυτή την ταινία, σαν μια οικογένεια παλιών φίλων. Ήμασταν μια μικρή ομάδα, σε ένα χωριό- ο χρόνος δεν είχε θέση εκεί για εμάς. Τα βλέμματα όλων σπινθηρίζανε με πάθος, και ήμασταν όλοι πολύ χαρούμενοι που βρισκόμασταν εκεί. Ο Aμπας δημιουργούσε την πρώτη του ταινία μακριά από την πατρίδα του και τη μητρική του γλώσσα. Ο Γουίλιαμ, άφησε την Όπερα για να συμμετάσχει στον κόσμο του Aμπας. Τον παρακολουθούσα καθώς με άγχος, αλλά και θάρρος περνούσε το κατώφλι του ηθοποιού, αφήνοντας σιγά σιγά τις πεποιθήσεις του, όσα είχε μάθει- με άλλα λόγια εγκαταλείποντας το σενάριο που είχε αποστηθίσει!
Ο ηθοποιός -τενόρος Γουίλιαμ Σίμελ
Ο Γουίλιαμ Σίμελ έκανε το ντεμπούτο του ως ηθοποιός, με τη Ζυλιέτ Μπινός στο Γνήσιο Αντίγραφο του Aμπας Κιαροστάμι.
Γενημμένος το 1952, είναι διάσημος τενόρος στην Αγγλία και ιδιαίτερα δημοφιλής για τη συνεισφορά του στην όπερα παγκοσμίως.
Ο Σίμελ είναι ιδιαίτερα γνωστός για την ερμηνεία του ως Don Giovanni, τον οποίο ερμήνευσε πρώτη φορά στην Εθνική Όπερα της Ουαλίας, κι έκτοτε ανά τον κόσμο. Έχει ηχογραφήσει μάλιστα το ρόλο αυτό για την EMI με τον Riccardo Muti.
Η φήμη του ενισχύθηκε κι από τις ερμηνείες του ως Μαρσέλο στο LA BOHEME, ως Νικ Σάντοου στο THE RAKE?S PROGRESS, ως Sharpless στο MADAME BUTTERFLY, ως Κόμης Αλμαβίβα στο LE NOZZE DI FIGARO, ως Δον Αλφόνσο στο COSI FAN TUTTE και LODOISKA, η οποία ηχογραφήθηκε και ζωντανά για τη Sony.
Το 2005 είχε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο HERCULES, το οποίο κινηματογραφήθηκε και για κυκλοφορία σε dvd.
Ο Γουίλιαμ Σίμελ μιλά για την εμπειρία του ως ηθοποιός
Όταν ξεκίνησαν οι πρόβες το καλοκαίρι του 2008, συμπάθησα αμέσως τον Aμπας και το βοηθό του και μεταφραστή του, Μασουμέ Λαχιτζί. Δεν μιλάω Φαρσί και τα Αγγλικά του Αμπάς ήταν σε εξέλιξη, αλλά δεν είχαμε κανένα πρόβλημα να κατανοήσουμε ο ένας τον άλλο. Με ενθουσίασε ιδιαίτερα η άποψη του για το Cosi fan Tutte και για το ρόλο μου- τον Δον Αλφόνσο. Δουλεύαμε μόνο για λίγες ημέρες όταν με ρώτησε αν έχω συμμετάσχει σε ταινία. « Εε, όχι» απάντησα». Λίγες μέρες αργότερα με ρώτησε αν θα ήθελα να συμμετάσχω. «Ναι, θα ήταν ενδιαφέρον» απάντησα, με μεγαλύτερη άνεση απ όση ένοιωθα. Δε το σκέφτηκα πολύ, αλλά εκείνος μιλούσε σοβαρά. Για να είμαι ειλικρινής, αν η πρόταση μου είχε γίνει από οποιονδήποτε άλλον, θα είχα αρνηθεί ευγενικά, γιατί ενώ είμαι κάπως γνωστός στην Όπερα, δε γνωρίζω τίποτα για το σινεμά. Απόλαυσα ιδιαίτερα ωστόσο, να δουλεύω με εκείνον, και γνώριζα ότι ήξερε να δουλεύει με μη επαγγελματίες ηθοποιούς. Τρόμαξα οφείλω να πω, όταν έμαθα ότι θα δούλευα με τη Ζυλιέτ Μπινός, και κατάλαβα το ρίσκο που έπαιρνε ο Aμπας δίνοντας μου το ρόλο του Τζέιμς, την ίδια στιγμή που για το ρόλο είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον πολλοί καταξιωμένοι ηθοποιοί.
Όταν αρχίσαμε τις πρόβες, συνειδητοποίησα ότι η Ζυλιέτ ήταν διατεθειμένη να κάνει ότι μπορούσε για να με βοηθήσει, και η γενναιοδωρία της και η υποστήριξη της ήταν ανεκτίμητες. Ολόκληρο το συνεργείο, από τους βοηθούς γκαρνταρόμπας, μέχρι το Λούκα Μπιγκάτζι πίσω από την κάμερα ήταν πολύ υπομονετικοί μαζί μου. Μετά από 30 χρόνια έκφρασης των συναισθημάτων με το τραγούδι, βρήκα ιδιαίτερη πρόκληση να χρειάζεται να το κάνω για την κάμερα. Βρήκα τον Τζέιμς ένα συμπαθητικό χρακτήρα, και το να δουλεύω με κλειστό το στόμα ιδιαίτερα ανανεωτικό! Χαίρομαι πάρα πολύ που δέχτηκα να το κάνω.
RED - ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ ΠΑΡΟΠΛΙΣΜΕΝΟΙ ΑΛΛΑ ΠΑΝΤΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΙ
Αμερικανική ταινία δρτάσης με έντονα χιουμοριστικά στοιχεία , βασισμένη στο ομώνυμο cult κόμικ των Ουόρεν Έλις και Κάλι Χάμνερ. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Ρόμπερτ Σβέντκε (?Flight Plan?) που έχει στη διάθεσή του ένα εκπληκτικό cast: Μπρους Γουίλις, Έλεν Μίρεν, Μόργκαν Φρίμαν, Τζον Μάλκοβιτς και Μαίρη Λουίζ Πάρκερ.
Υπόθεση
Ο πράκτορας Φρανκ Μόουσες έχει εγκαταλείψει την ενεργό δράση και ζει πλέον μια ήσυχη ? πολλοί θα έλεγαν βαρετή ? ζωή. Η ηρεμία του όμως γίνεται θρύψαλα όταν ανακαλύπτει πως τόσο εκείνος όσο και άλλοι παλιοί συνάδελφοι του έχουν γίνει στόχοι εκτελεστών. Έτσι, μια ομάδα από πράκτορες εν αποστρατεία αναγκάζονται να ξεσκουριάσουν τις μαχητικές τους ικανότητες και να βρουν ποιος τους θέλει νεκρούς. Ο Μόζες, καλοστεκούμενος συνταξιούχος μοναχικός 55άρης, ζει σ' ένα προάστιο μιας μεγαλούπολης.Ασχολείται με τις συνηθισμένες δουλειές του σπιτιού , βγάζει τα σκουπίδια , μαγειρεύει , βλέπει τηλεόραση και το μόνο που σπάει τη ρουτίνα του είναι το .διακριτικό φλερτ που κάνει με μια τηλεφωνήτρια του τμήματος Συντάξεων της Πολιτείας, την Σάρα (Mary-Louise Parker), την οποία δεν χάνει την ευκαιρία να την βλέπει , με το πρόσχημα ότι δεν έλαβε ακόμη την επιταγή της σύνταξής του, την οποία και σκίζει κάθε σχεδόν φορά που έρχεται ζητώντας της να την ...ξαναστείλει!
Ενα πρωί, σχεδόν αυθόρμητα, της λέει οτι πρόκειται να περάσει απ' την πόλη της για κάποια δουλειά, εκείνη του προτείνει να τηλεφωνηθούν , προκειμένου να συναντηθούν. Το ίδιο βράδυ όμως άγνωστοι εκτελεστές εισβάλλουν στο σπίτι του με σκοπό να τον δολοφονήσουν αλλά εκείνος τους εξεφεύγει και βρίσκει καταφύγιο στο σπίτι της Σάρας , την οποία αναστατώνει , αφού της λέει όλη την ιστορία. Και της αποκαλύπτει ότι είχε υπηρετήσει ως πρώην μυστικός πράκτορας-εκτελεστής της CIA και κάποιοι προσπαθούν να τον σκοτώσουν και μαζί κι εκείνη, επειδή μιλούσαν στο τηλέφωνο πολύ καιρό.
Η κοπέλα τον περνάει για παρανοϊκό και αντιστέκεται αλλά εκείνος την πέρνει μαζί του και πηγαίνουν να συναντήσουν ένα παλιό φίλο και συνάδελφο, επίσης παροπλισμένο εκτελεστή, τον Τζό.
Κάποια στιγμή λίγο μετά τη συνάντησή τους, ο Τζό εκτελείται από άλλον μυστικό της CIA και ο Φράνκ αντιλαμβάνεται ότι δεν είναι μόνο αυτός τελικά ο στόχος, αλλά ολόκληρη η πρώην ομάδα του!
Έτσι, θα πρέπει να ζητήσει πλέον τη βοήθεια του τρίτου στη σειρά πρώην μυστικού εκτελεστή, του Μάρβιν Μπόγκς, ενός εντελώς παρανοϊκού τύπου που εκτός των άλλων πάσχει από μανία καταδιώξεως και της Βικτόρια, μιας δυναμικής 70άρας επίσης εκτελέστριας που "παίζει" τα αυτόματα Ούζι στα δάχτυλα με την ίδια ευκολία που ράβει το σπασμένο κουμπί της!
Στην παρέα προστίθεται κι ένας επίσης παροπλισμένος Ρώσος πράκτορας και όλοι μαζί θα προσπαθήσουν να φτάσουν στην άκρη του κουβαριού, που φαίνεται να τους οδηγεί κατ' ευθείαν στο ...Λευκό Οίκο!
SAW 3D
Ταινία τρόμου , αμερικάνικης παραγωγής σε σκηνοθεσία Κέβιν Γκρετέρτ με τους Τόμπιν Μπελ, Κάρι Ελβς, Κόστας Μάντιλορ, Μπέτσι Ράσελ, Σον Πάτρικ Φλάνερι, Τζίνα Χόλντεν, Τσαντ Ντονατέλα, Λόρενς Aντονι
Υπόθεση
Καθώς μια θανάσιμη μονομαχία μαίνεται για την κτηνώδη κληρονομιά του Jigsaw, μια ομάδα επιζώντων από τον Jigsaw συγκεντρώνεται για να ζητήσει την υποστήριξη ενός αυτοχέδιου γκουρού και των συναδέλφων επιζώντων από τον Bobby Dagen, έναν άνθρωπο του οποίου τα σκοτεινά μυστικά απελευθερώνουν ένα νέο κύμα τρόμου ...
Η ταινία μόνο μέσα στο περασμένο Σαββατοκύριακό , στις ΗΠΑ , έκανε ρεκόρ εισπράξεων , της τάξης των 24,2 εκατομμυρίων δολλαρίων , σε 2088 τοποθεσίες , όπου έπαιξε , κερδίζοντας την πρώτη θέση στο Box Office.
Η ΖΩΗ ΟΠΩΣ ΤΗΣ ΞΕΡΟΥΜΕ - LIFE AS WE KNOW IT
Αισθηματική κομεντί , αμερικάνικης παραγωγής σε σκληνοθεσία Γκρεγκ Μπερλάντι με τους Κάθριν Χέιγκλ, Τζος Ντουχάμελ Κάθριν Χέιγκλ, Τζος Ντουχάμελ
Υπόθεση
Η Χόλι Μπέρενσον (Κάθριν Χέιγκλ) είναι μια ανερχόμενη ιδιοκτήτρια catering και ο Έρικ Μέσερ (Τζος Ντουχάμελ) ένας πολλά υποσχόμενος σκηνοθέτης αθλητικών προγραμμάτων. Μετά από ένα καταστροφικό πρώτο ραντεβού, το μόνο πράγμα που έχουν κοινό είναι η αμοιβαία αντιπάθεια και η αγάπη για την βαφτιστήρα τους, Σόφι. Όταν, όμως, θα γίνουν οι μοναδικοί που έχουν απομείνει στον κόσμο της, η Χόλι και ο Μέσερ θα αναγκαστούν να αφήσουν τις διαφορές τους στην άκρη. Ισορροπώντας ανάμεσα σε επαγγελματικές φιλοδοξίες και ανταγωνιστικές επαγγελματικές υποχρεώσεις, και οι δύο, θα πρέπει να βρουν κοινό έδαφος την ίδια στιγμή που θα αναγκαστούν να μοιραστούν την ίδια στέγη.
Ο καθένας φαντάζεται διαφορετικά την τέλεια ζωή. Για την Χόλι Μπέρενσον, είναι η επέκταση του μικρού καφέ - μπουτίκ που έχει σε εστιατόριο, ίσως ακόμη και η δημιουργία μίας αλυσίδας. Για τον Έρικ Μέσερ είναι να προαχθεί από τεχνικός τηλεόρασης, σε διευθυντή του εθνικού αθλητικού καναλιού στο οποίο δουλεύει.
Αλλά η ζωή που ζούμε σπάνια έχει σχέση με τη ζωή που ονειρευόμαστε. Αυτό συμβαίνει όταν τα σχέδια της Χόλι και του Μέσερ «παγώνουν» εξαιτίας του αιφνίδιου και τραγικού θανάτου των δύο καλύτερων φίλων τους, της Aλισον και του Πίτερ Νόβακ. Και ξαφνικά, η Χόλι και ο Μέσερ, που περισσότερο ανεχόντουσαν παρά απολάμβαναν ο ένας την παρέα του άλλου, τώρα βρίσκονται, συν-κηδεμόνες της κόρης των Νόβακ, της Σόφι,την οποία μάλιστα έχουν βαφτίσει.
Τι λένε οι δημιουργοί
Η Κάθριν Χέιγκλ, που πρωταγωνιστεί ως Χόλι, λέει, «Αυτοί οι δύο άνθρωποι απλώς πέφτουν σε αυτήν την κατάσταση, και πρέπει να ανταποκριθούν στην πρόκληση που παρουσιάζεται μπροστά τους και να κάνουν το σωστό. Αλλά για να το κάνουν αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να θυσιάσουν πολλά από τα όνειρά τους. Ο Τζος Ντουχάμελ, που πρωταγωνιστεί δίπλα στην Χέιγκλ, ενσαρκώνοντας των Μέσερ, προσθέτει, «Και οι δύο αγαπούν αυτό το κοριτσάκι, και οι δύο αισθάνονται υποχρεωμένοι τουλάχιστον να προσπαθήσουν να κάνουν ό, τι τους ζήτησαν οι φίλοι τους... ακόμα κι αν κινούνται προς εντελώς διαφορετικές κατευθύνσεις στις ζωές τους, και πραγματικά αντιπαθούν ο ένας τον άλλον.»
Κυριολεκτικά στριμωγμένοι στη γωνία, η Χόλι και ο Μέσερ θα πρέπει να βρουν τρόπο να λειτουργήσει αυτό το σχέδιο? με κάποιο τρόπο.
Καθώς ξεκινά η ταινία, συναντάμε την Χόλι Μπέρενσον και τον Έρικ Μέσερ? να έχουν βγει ραντεβού στα τυφλά. Ένα «τρομακτικό» ραντεβού στα τυφλά.
«Γνωρίζουμε όλοι ότι τα ραντεβού στα τυφλά,» σημειώνει ο σκηνοθέτης ,Κρέγκ Μπερλάντι, «όταν ξεκινούν άσχημα, δεν μπορούν παρά να καταλήξουν ακόμα πιο άσχημα.»
Η Χέιγκλ επιβεβαιώνει, «Δεν είναι απλά ότι η Χόλι και ο Μέσερ νιώθουν άβολα ο ένας με τον άλλο, ή απλά δεν μπορούν να επικοινωνήσουν. Είναι πολύ χειρότερο. Μισούν ο ένας τον άλλο.»
«Δεν μπορούν να κάνουν βήμα μαζί,» λέει γελώντας ο Ντουχάμελ. «Η σχέση τους είναι καταστροφική.»
Δυστυχώς, λόγω των κοινών τους φίλων, αναγκάζονται να βλέπουν ο ένας τον άλλο και να βρίσκονται σε πολλές περιπτώσεις. Και οι δύο το ανέχονται, για χάρη των φίλων τους και της βαφτιστήρας τους, της Σόφι. Αλλά από τη στιγμή που πρέπει να φροντίσουν για το κοριτσάκι, η κατάσταση, πραγματικά, δεν υποφέρεται.»
«Η Χόλι και ο Μέσερ είναι τα δύο άκρα αντίθετα,» σημειώνει η Χέιγκλ. «Είναι ο τύπος του όλα ή τίποτα, χαλαρός, όπου τον πάει το ρεύμα?.ενώ εκείνη ακριβώς το αντίθετο.»
«Ο χαρακτήρας της Χέιγκλ, από την άλλη, πάει βάση σχεδίου στη ζωή. «Είναι υπεύθυνη, οργανωμένη, προγραμματισμένη, λίγο ψυχαναγκαστική. Στην επαγγελματική ζωή και στην προσωπική ζωή της, πρέπει να ξέρει και να ελέγχει που πάνε τα πράγματα. Δεν είναι από αυτές που μπορείς να την κάνεις ότι θέλεις.»
«Ενώ μπορεί να μην είναι σε θέση να το δουν από την αρχή, το να μεγαλώσουν την κόρη του Πίτερ και της Aλισον είναι μία απόδειξη της αφοσίωσης τους προς αυτό το ζευγάρι που αγαπούσαν και οι δύο,» λέει ο σκηνοθέτης της ταινίας, Κρεγκ Μπερλάντι.
Ο παραγωγός Μπάρι Τζόζεφσον δούλεψε το σενάριο με τον παραγωγό Πολ Μπρουκς, ο οποίος διαπίστωσε ότι «μπορούσε να ταυτιστεί μαζί του. Ήταν και αστείο, και ζεστό και συναισθηματικό. Βρήκα τους χαρακτήρες καταπληκτικούς, και η ιστορία μου φάνηκε τόσο πλήρης και ισορροπημένη. Με έκανε να γελάω και να κλαίω μαζί.»
Και η Χέιγκλ ένιωσε το ίδιο. «Μου αρέσουν τόσο οι ρομαντικές κομεντί.», λέει. «Πηγαίνω και βλέπω τέτοιες ταινίες στον κινηματογράφο. Και αυτή η ταινία ήταν πραγματικά αστεία και, ταυτόχρονα, είχε τόση ψυχή.»
Ο Ντουχάμελ συμφωνεί. «Θεώρησαν ότι αυτό το σενάριο ήταν ξεχωριστό. Η ιστορία ήταν πολύ αστεία, αλλά και τραγική και θλιβερή ταυτόχρονα. Κατά τη γνώμη μου, αυτές είναι οι καλύτερες ταινίες.»
Η ιδέα για το σενάριο
Η ιδέα για την ιστορία προήλθε από μια συνομιλία που είχε ο Ντίτσμαν με τη σύζυγό του ενώ ήταν έγκυος στην κόρη τους, κατά την οποία προέκυψε το θέμα της κηδεμονίας. «Και οι δύο είπαμε, αστειευόμενοι, ότι το καλύτερο θα ήταν να την αφήσουν στους φίλους μας Μάικ και Κλάρα, αφού αυτοί μας ξέρουν καλύτερα απ΄ όλους.»
Ο Ρασκ Ρόμπινσον θυμάται, «Γέλασα όταν ο Ίαν μου είπε για τη συνάντηση αυτή, επειδή γνωρίζω και εγώ τον Μάικ και την Κλάρα, οι οποίοι, όπως η Χόλι και ο Μέσερ, δεν είναι ζευγάρι και έχουν πολύ διαφορετικές προσωπικότητες. Αλλά σκεφτήκαμε ότι θα μπορούσε να βγει πολύ γέλιο από αυτό, οπότε καταπιαστήκαμε αμέσως με το γράψιμο του σεναρίου»
Ο Ντίτσμαν συνεχίζει, «Μας άρεσε επίσης το γεγονός ότι το γέλιο θα βασιζόταν πάνω σε μία ιδιαίτερα συναισθηματική κατάσταση.»
Ο Μπερλάντι λέει. «Μου άρεσε πραγματικά η ταινία, και το σενάριο με άγγιξε συναισθηματικά. Το αισθάνθηκα βαθιά μέσα μου. Το πιο σημαντικό πράγμα για μένα είναι να καταφέρεις να μεταδώσεις μια συναισθηματική εμπειρία, ειδικά όταν έχεις στα χέρια σου μια ιστορία που έχει τόσα πολλά συγκρουόμενα συναισθήματα, τα οποία βιώνονται ταυτόχρονα.»
SOMEWHERE
Κωμωδία , αμερικανικής παραγωγής , σε σκηνοθεσία της Σοφίας Κόπολα , η οποία κέρδισε με την ταινία αυτή, το Χρυσό Λιοντάρι στην τελετή λήξης του 67ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας.Θέμα της ταινίας ο «λαμπερός» χώρος της σοουμπιζ , η μοναξιά και η αυτοκαταστροφικότητα που κρύβεται πίσω απο τα χαμόγελα και τη «μεγάλη ζωή» των στάρ , το εφήμερο της διασημότητας και οι ανθρώπινες σχέσεις.Παίζουν οι Μπενίσιο Ντελ Τόρο, Μισέλ Μόναγκαν, Ελ Φάνινγκ, Στίβεν Ντορφ, Λόρα Ράμσεϊ, Ρόμπερτ Σβάρτσμαν.
Υπόθεση
Κεντρικός ήρωας της ταινίας "Somewhere" είναι ο Τζόνι Μάρκο, ένας διάσημος ηθοποιός που ζει μέσα στις καταχρήσεις και κατοικεί στο θρυλικό Chateau Marmont Hotel στο Χόλιγουντ. Οι μέρες του είναι μια θολούρα από ποτά, γυναίκες, γρήγορα αυτοκίνητα και φανατικούς θαυμαστές. Παγιδευμένος σε έναν τεχνητό κόσμο γεμάτο διασημότητες, ο Τζόνι έχει χάσει κάθε ίχνος του πραγματικού του εαυτού. Όλα όμως αλλάζουν όταν η 11χρονη κόρη του εμφανίζεται απροειδοποίητα και άθελά της αρχίζει να τον προσγειώνει.
Οι Κριτικές
Το επίτευγμα της Coppola είναι ότι έχει καταφέρει να κάνει μια τρυφερή, ήσυχη και αστεία ταινία για έναν τόσο αντιπαθή χαρακτήρα. The Independent
Με το Somewhere, η Coppola επιστρέφει στη μινιμαλιστική διάθεση του Lost in Translation και φτιάχνει μια ταινία για την ιδιωτική ζωή των διασημοτήτων, με τρυφερότητα και αγάπη. Variety
Αφού κατάφερε να πάρει άδεια για να κινηματογραφήσει τις Βερσαλίες στη Maria Antoinette, η Coppola αυτή τη φορά εξασφάλισε να κάνει γυρίσματα στο θρυλικό ξενοδοχείο Chateau, αναδεικνύοντας τη σπάνια ομορφιά του και αποκαλύπτοντάς μας το καταφύγιο των διασημοτήτων. Indie Wire
OFF WAYS - BERLIN
Ντοκιμαντέρ , γερμανικής παραγωγής σε σκηνοθεσία Ούλι Σίπελ.Βασισμένο σε αληθινά γεγονότα , λίγο πριν απο την πτώση του τείχους του Βερολίνου , το 1989, το ντοκιμαντέρ περιλαμβάνει μαρτυρίες και ?γυρίζει πίσω? , στο οδοποιρικό απο το Δυτικό στο Ανατολικό Βερολίνο της πολύ γνωστής μπάντας Einsturzende Neubauten , σε μιά ιστορική για την εποχή συναυλία...
Υπόθεση
Το μεσημέρι της 21ης Δεκεμβρίου 1989, τα μέλη της μπάντας Einsturzende Neubauten (το πιο επιτυχημένο cult συγκρότημα του Δυτικού Βερολίνου εκείνη την εποχή), ξεκινούν από το Δυτικό Βερολίνο για να δώσουν ένα κοντσέρτο στο Ανατολικό (πρωτεύουσα ακόμα της τότε Λαϊκής Δημοκρατίας της Γερμανίας). Ένα μακρύ, παράξενο ταξίδι από το «Δυτικό» Κρόιτσμπεργκ ως το «Ανατολικό» Λίχτενμπεργκ (δυο Βερολινέζικες συνοικίες) και την αίθουσα Βίλχελμ Πικ του πολιτιστικού κέντρου της Εταιρείας Λαϊκής Βάσης «Ηλεκτράνθρακας». Το Τείχος του Βερολίνου χωρίζει ακόμα την πόλη και οι συνοριακοί έλεγχοι είναι εντατικοί. 20 χρόνια μετά, κάποιοι από τους (τότε Ανατολικογερμανούς) θεατές του κοντσέρτου, ακολουθούν την ίδια διαδρομή μέσα στην πόλη και μιλούν για την εμπειρία τους.
Η ιστορία
Ο κινηματογραφιστής Ούλι Σίπελ, φίλος της μπάντας, ακολουθεί τους Neubauten στη διάρκεια ολόκληρης αυτής της «ασυνήθιστης» μέρας. Ασυνήθιστης για τους μουσικούς που μεγάλωσαν στο Δυτικό Βερολίνο χωρίς ποτέ πριν να πάρουν επίσημη άδεια εισόδου στην ΛΔΓ. Ασυνήθιστης, καθώς το κοντσέρτο εκείνης της βραδιάς είχε οργανωθεί μέσω του Ανατολικογερμανού Θεατρικού συγγραφέα Χάινερ Μίλερ, προσωπικού φίλου του Μπλίξα Μπάργκελντ, που ήταν η ψυχή της μπάντας. Η εμφάνιση του Μίλερ στα καμαρίνια μαζί με μια αντιπροσωπεία Γάλλων Υπουργών (ανάμεσά τους κι ο Υπουργός Πολιτισμού Ζακ Λανγκ) και η παρουσίαση από τον ίδιο, του γκρουπ στο κοινό .ανήκουν στα πολλά παράδοξα περιστατικά εκείνης της ημέρας...
Όμως, κατά κύριο λόγο, το κοντσέρτο εκείνο ήταν ένα ασυνήθιστο γεγονός για το Ανατολικογερμανικό κοινό, που είχε συνδεθεί τόσο πολύ με την μπάντα αλλά και το concept των Neubauten και ξαφνικά βρέθηκε για πρώτη φορά να αντικρίζει καταπρόσωπο το γκρουπ αλλά και την ίδια τη Δύση.
Τι συνέβη τότε, αυτή τη συγκεκριμένη ημέρα, «στο μεταξύ»; Τι συνέβη μετά; Στο φιλμ, οι διαδρομές σε Ανατολή και Δύση συγχωνεύονται. Ύστερα από 20 χρόνια, κάποιοι από τους θεατές του κοντσέρτου ακολουθούν τις ίδιες διαδρομές που τους οδήγησαν στην αίθουσα «Ηλεκτράνθρακας». Μερικοί ήρθαν τότε από τις τριγύρω γειτονιές, άλλοι από τα προάστια ή ακόμα και από στρατόπεδα 300 χιλιόμετρα μακριά. Όλοι τους ξαναζούν μια διαδρομή που αφ ενός τους οδήγησε σε αυτό το μοναδικό για την εποχή γεγονός, αφ ετέρου στην ενοποίηση της Γερμανίας.
Μέσα από τις Ανατολικές/Δυτικές πορείες προς τη συναυλία αναδύεται ένα ανάγλυφο μωσαϊκό της πόλης του Βερολίνου εκείνες τις ασυνήθιστες μέρες αλλά και μια «εκ των έσω» μαρτυρία για την διαρκή ενέργεια και δύναμη της εναλλακτικής κουλτούρας του Βερολίνου . Και το φιλμ του Ούλι Σίπελ μετασχηματίζεται σε ένα ταξίδι μέσα στην Ιστορία, τις υπόγειες κουλτούρες και τον μύθο μιας πόλης.
Οι κριτικές
" Τα φιλμ του Ούλι Σίπελ αποκαλύπτουν περισσότερα για την Ιστορία από ό,τι όλα μαζί τα αρχεία της ZDF και της ARD "
Εφημερίδα Die Welt
" Απλώς απίστευτο. Ευχαριστούμε!"
Περιοδικό TAZ
" Μια έντονη συνάντηση που μεταφέρει στο σήμερα την ενέργεια, την επιθυμία, την περιέργεια και την ανασφάλεια της εποχής "
Εφημερίδα Suddeutsche Zeitung
" Το underground συγκρούεται με την Ιστορία. Τα συναισθήματα εκείνης της ημέρας αναδύονται κρυστάλλινα "
Περιοδικό TAZ
Ο σκηνοθέτης και το υλικό
Ο Ούλι Σίπελ είχε κινηματογραφήσει απο το 1989 , το ταξίδι των φίλων του Einstuerzende Neubauten στην Ανατολική πλευρά της πόλης .Τότε δεν ήξερε τι ακριβώς θα το έκανε .Απλώς περίμενε. Και 21 χρόνια μετά , με το θόρυβο να έχει καταλαγιάσει, αποφάσισε να το συνθέσει με μια σειρά μαρτυρίες των (τότε) Ανατολικογερμανών θεατών, που αφού βρέθηκαν ξανά μετά από δεκαετίες, τράβηξαν τον ίδιο δρόμο στην μεταλλαγμένη πόλη, ξαναζώντας το παράξενο βίωμα εκείνης της ασυνήθιστης μέρας.
Η αξία του Off Ways ? Berlin ως ντοκουμέντου ενός ανεπανάληπτου γεγονότος είναι αδιαμφισβήτητη, πόσω μάλλον όταν καταγράφει τον Χάινερ Μίλερ και τον Ζακ Λανγκ σε μια εντελώς απροσδόκητη συνάντηση. Όμως το φιλμ προχωρά ακόμα περισσότερο από την καταγραφή της στιγμής.
Το Off Ways ? Berlin, είναι ταυτόχρονα μια μαρτυρία για την ενέργεια και την δύναμη της υπόγειας Βερολινέζικης κουλτούρας.