ελληνική φωνή - κεντρική σελίδα  
επικοινωνία εκτύπωση
 
Εκδότης-Διευθυντής: ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ
Διευθύντρια Σύνταξης: ΑΡΤΕΜΙΣ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ
Ηλεκτρονική Ενημέρωση για την Ελλάδα και τον Κόσμο - News - Nachrichten
   

Ειδήσεις για όλους

 

Έλληνας ερευνητής σχεδιάζει «έξυπνο» σύστημα για να μη μένουν άδεια καθίσματα στις πτήσεις και επιβάτες στην αναμονή

Αθήνα - Δεκ/08. Καθώς σε όλο τον κόσμο τα αεροδρόμια αντιμετωπίζουν ολοένα αυξανόμενα προβλήματα χωρητικότητας και δυνατότητας εξυπηρέτησης τόσο των αεροσκαφών όσο και των επιβατών, ένας Έλληνας επιστήμονας πληροφορικής, ο Δημήτρης Κανελλόπουλος, από το ΤΕΙ Πάτρας σχεδίασε ένα «έξυπνο» σύστημα που εξασφαλίζει ότι σε κάθε πτήση θα γεμίζουν όσο περισσότερες θέσεις είναι δυνατό και ότι κανείς επιβάτης δεν θα ξεμένει στην αναμονή του τσεκ-ιν. Η σχετική εργασία περιγράφεται στο διεθνές περιοδικό εφαρμογών πληροφορικής «International Journal of Computer Applications in Technology», ενώ σχετικό δημοσίευμα υπήρξε και στην ηλεκτρονική υπηρεσία Science Daily. Σύμφωνα με τον Κανελλόπουλο, οι εταιρίες αερομεταφορών τα τελευταία χρόνια έχουν εξαρτηθεί όλο και περισσότερο από τα συστήματα ηλεκτρονικών υπολογιστών τόσο για το λειτουργικό όσο και το στρατηγικό μάνατζμεντ τους. Όμως τα εργαλεία λογισμικού που χρησιμοποιούν για να «παντρέψουν» τους επιβάτες με τις διαθέσιμες θέσεις είναι συχνά ξεπερασμένα και αναποτελεσματικά. Ένα βασικό πρόβλημα, όπως επισημαίνει, είναι ότι το λογισμικό απλώς δεν καταλαβαίνει τις ανάγκες των επιβατών που αγοράζουν εισιτήριο. Παίρνοντας έμπνευση από ένα προηγούμενο σύστημα που δημιούργησαν ερευνητές στην Ισπανία, το οποίο «ταίριαζε» εργοδότες με εργαζόμενους στην αγορά εργασίας, ο Κανελλόπουλος σχεδίασε μια «έξυπνη» διαδικτυακή πύλη που λειτουργεί ως παροχέας υπηρεσιών για τις αεροπορικές εταιρίες. Η πύλη θα βοηθά τους πελάτες να βρίσκουν αεροπορικές θέσεις που να ταιριάζουν στις προσωπικές ταξιδιωτικές τους προτιμήσεις με βάση λέξεις- κλειδιά που θα δίνει ο πελάτης. Ο πελάτης θα καταγράφει στο σύστημα τις ιδιαίτερες ανάγκες του, αν π.χ, θέλει μικρότερο χρόνο τσεκ-ιν, χρειάζεται πρόσβαση για άτομα με ειδικές ανάγκες, επιθυμεί να φθάσει στο Παρίσι για μια σύσκεψη πριν τις 3 μμ την ερχόμενη Τρίτη και δεν ενδιαφέρεται για πολυτέλειες στη διάρκεια της πτήσης. Οι πληροφορίες αυτές θα μεταφέρονται στη βάση δεδομένων που έχουν δημιουργήσει οι αέροπορικές εταιρίες και η οποία παρέχει όλες τις δυνατές επιλογές από άποψη χρόνου πτήσης, θέσης, φαγητού κλπ, όπου και γίνεται το καλύτερο δυνατό «ταίριασμα». Το μοντέλο του Κανελλόπουλου έπιτρέπει στην «έξυπνη» πύλη να «καταλαβαίνει» τις απαιτήσεις του πελάτη. Σε μια επέκταση της εργασίας του, ο Έλληνας ερευνητής έχει επεκτείνει τη λογική της «έξυπνης πύλης» και στο κλείσιμο ταξιδιωτικών πακέτων (ξενοδοχεία κλπ).

<< Πίσω


 
 
Ειδήσεις για όλους | Θέματα | Τουριστικό Ρεπορτάζ | Ιατρικά Θέματα | Παρουσίαση Βιβλίων | Επικοινωνία