Ειδήσεις για όλους
Διδάσκονται ελληνικά σε σχολείο του Χάρλεμ Νέα Υόρκη - Νοεμ/07.
Μια φλογερή Ελληνοαμερικανίδα, η Πένι (Πανωραία) Ποναγιωσούλη, καθιέρωσε τα ελληνικά ως τη μόνη ξένη γλώσσα στο πρότυπο δημόσιο σχολείο ΚΑΡΡΑ IV του Χάρλεμ. Το σχολείο είναι ενδιάμεσο (καλύπτει τις τάξεις 5-8) και σε αυτό φοιτούν περί τους 300 μοθητές, στην συντριπτική τους πλειοψηφία παιδιά μειονοτήτων.
Στεγασμένο σε ένα εντυπωσιακό κτίριο του Χάρλεμ, ακριβώς δίπλα από το Central Park το σχολείο, χάρη στις άοκνες προσπάθειες της κ, Παναγιωσούλη, η οποία ανέλαβε τη διεύθυνσή του πριν από τρία χρόνια, κατάφερε να ξεχωρίσει ως ένα επιτυχημένο σχολείο - μοντέλο για τα παιδιά του Χάρλεμ και όχι μόνο, αναφέρει η εφημερίδα GreekNews.
Η Πένι Παναγιωσούλη αποφάσισε από την πρώτη στιγμή -και βρήκε ανταπόκριση από τους υπευθύνους, να εισαγάγει τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας, γνωρίζοντας ότι η εκμάθησή της θα μπορούσε να «ανοίξει τους ορίζοντες» των μαθητών και να τους βοηθήσει να κατανοήσουν πρώτα απ ' όλα από πού προέρχονται οι αρχές της δημοκρατίας.
Η μεθοδολογία που ακολουθείται στο ΚΑΡΡΑ IV δημιουργεί ένα θετικό προηγούμενο, από το οποίο ίσως θα έπρεπε να διδαχθούν τα ελληνοαμερικανικά σχολεία, σημειώνει η GreekNews.
« Δεν πρόκειται απλά για διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας, ξεκομμένη από το περιβάλλον της», σημειώνει η Πανωραία. «Δείχνουμε τη σχέση των ελληνικών με διάφορα πράγματα στον κόσμο. Χάρη στη νέα τεχνολογία ο κόσμος έχει γίνει επίπεδος. Οι μαθητές μας, μέσω της διδασκαλίας των ελληνικών και διαφορετικών πολιτισμών, θα αναπτύξουν μεγαλύτερη εκτίμηση για το ποιοι πραγματικά είναι».
Τα ελληνικά στο πρόγραμμα διδασκαλίας του ΚΑΡΡΑ IV είναι πρακτικά κομμάτι κάθε μαθήματος, καθώς ελληνικοί είναι στο μεγαλύτερο μέρος τους οι επιστημονικοί όροι. Αν λόγου χάρη στην τάξη διδάσκεται το Πυθαγόρειο Θεώρημα, μετά τα μαθηματικά θα ακολουθήσει η συζήτηση για τον Πυθαγόρα, τη συμβολή των Ελλήνων στην ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης, τους Φιλόσοφους, τον Παρθενώνα, την αρχιτεκτονική και τη δομή της ελληνικής πόλης.
Το πρόγραμμα ξεκίνησε με τη διδασκαλία των Ελληνικών απλά ως ξένη γλώσσα, με το βάρος στη γραμματική, το λεξιλόγιο και κάποια στοιχεία πολιτισμού. Στην πορεία ουσιαστικά μεταμορφώθηκε σε κάτι μεγάλο. Σημαντικό ρόλο έπαιξε, όπως λέει η κ. Παναγιωσούλη, και η δεκαήμερη εκδρομή 33 μαθητών του σχολείου και 19 συνοδών τους ατην Ελλάδα, καθώς τους δόθηκε η ευκαιρία να δουν από κοντά όλα αυτά που διδάσκονταν στις τάξεις τους. Κατά την παραμονή τους στην Ελλάδα επισκέφθηκαν διάφορους αρχαιολογικούς χώρους, όπως την Ολυμπία, τους Δελφούς, την Ακρόπολη, τα Μετέωρα κ.ά.
<< Πίσω
|
|
|